mehanic Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 chciałbym zrobić remont w mojej jawce, a że nigdy nie rozpoławiałem silnika, chciałbym prosić o malą porade tzn:-o czym pamietać podczas rozkladania-jak zdjąć magneto-jak poskładać skrzynie-jak zdjąc aparat zmiany biegówpomocne by byly wszystkie schematy i zdjeciaz góry dziękuje, pozdrawiam mehanic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 w jawce nie ma magneta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) Hazell, czemu służy Twoja wypowiedź? Będę tępił głupotę, póki będę na tym forum. ;) - Podczas rozkładania (i w ogóle) , nie używaj młotka innego niż gumowy i pamiętaj miejsca zębatek przesuwających się po wałkach, jeśli się nie uda, to po przeanalizowaniu działania drugi bieg ma mieć przełożenie na większą prędkość z dwóch możliwości.- Wirnik zdejmuje się wkręcając śrubę M8.- Skrzynia- jedyne trudności, to utrzymanie blaszki przesuwającej zębatki, a właściwie niewielkiej wypustki w automacie zmiany biegów, jednoczesne skręcanie silnika i utrzymanie kopniaka w odpowiedniej pozycji, mogą zdarzyć się też problemy z tarafianiem wałków, oraz pręta po którym przesuwa się blaszka zmieniająca biegi.- Aparat zmiany biegów nie jest mocowany jakoś szczególnie- dwie śruby na górze silnika, które odkręcisz przed rozpoławianiem, oraz jest wsunięty w wycięcie w karterze od środka. Jest to element, który jest całością i przy rozpoławianiu, nie trzeba go rozbierać, jeśli nie jest to konieczne. Ogólnie silnik jawki jest dość prosty w budowie i po rozebraniu zdziwisz się mimo średnich gabarytów bloku, jak mało jest w środku. :banghead: Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to śmiało możesz pisać do mnie na priv. Edytowane 23 Czerwca 2006 przez Qvertz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 (edytowane) Czesć "Mechanic" prosze o to moje zdjecia skrzynki co w kolejnosci jak składaćhttp://www.bikepics.com/members/maslak/85ogar200/Pozdrawiam.P.s mała rada co do kopniaka przy składaniu zjedz kopką na dół tak jak byś miał uruchamiac silnik a nastepnie górna czescia kopniaka zaprzyj o karter tak aby sie nie wrucił Edytowane 24 Czerwca 2006 przez Mati Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Ja bym jeszcze wspomniał o "troche " trudnym składaniu sprzęgła jak się nie ma odpowiedniego ściągacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizz Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 ja równiez chciałem zwrócic uwage na składanie sprzęgła.jest tam 5 sprężyn które trzeba mocna ścisnąć zeby założyc zawleczkę.naprawde nie ciekawa sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Zgadza się sprzegło trudno się montuje. Aha i jeszcze przy rokładaniu trzeba wybić dwie tulejki (te w które wkłada się śruby trzymające silnik w ramie). Za to przy składaniu trzeba uwarzać na prowadnie bo lubi nie trafiać w otwór i możesz połamać karter.Skrzynia jest prosta i po kilku minutach zoriętujesz się co włącza który bieg. Można skrzynie zmontować w prawym karterze i się pobawić. Najważniejsze to nie wal stalowym młotkiem w wał bo go pokrzywisz i stłuczesz gwinty na czopach. Silniki po super remontach lekko się rokładają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehanic Opublikowano 25 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 sprzęgło mam obcykane bo juz je kilka razy rozbierałem, a o tych tulejkach nie wiedziałem, dzieki za info, jeszcze jedno pytanie, opłaca sie kupowac cylider 60 czy rozwiercić stary do takiego wymiaru albo większego bo sie da> a tak wogole to jak sie wyciąga simmerigi bo nie zabardzo wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałek Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Prosze tutaj toczy się temat o cylindrze do simsona http://forum.motocyklistow.pl/Czy-oplaci-s...pic-t47690.htmlale to to samo co do jawki gówno warte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojek-1990 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) Siemka:) Korzystając z tematu chciałbym sie dowiedzieć jak odkręcić koszyk sprzęgłowy bo niemam pojęcia w którą strone sie odkręca go:( i czym go przytrzymać żeby podczas odkręcania sie nie obracał?? za odp. z góry dzięki:) Edytowane 7 Marca 2007 przez jojek-1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Nie jestem do konca przekonany, czy tam czasem nie jest prawy gwint, ale to już ci podpowiedza na pewno, zreszta strone gwintu można samemu zobaczyc. Pod nakretka mocujaca koszyczek sprzęgłowy masz pozaginana podkładkę(tak samo jak np. przy zębatce zdawczej), no a do dalej to chyba się domyślasz- plaski śrubokręt w reke, mloteczek i prostujesz te zagięcia. Tyle. A co do przytrzymania to poszukaj jakiegos dużego, blokowanego klucza i jazda. Pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) w kosztu sprzeglowym gwint jest normalny, czyli prawy.odkrecisz go nasadowym kluczem 14, ale wczesniej musisz odgiac zabezpieczajaca blaszkemoze to i kowalstwo, ale ja blokowalem kosz sprzeglowy kluczem hydraulicznym do odkrecania rur. zdalo egzamin spiewajaco, a jak umiejetnie to zrobisz to nei bedzie nawet rysy na koszu przy skladaniu silnika pamietaj, ze zanim zlaczysz kartery, to musisz obkrecic kopnikak o ok 450 stopni (czyli pelny caly obrot wokol osi, zeby naciagnac sprezyne umozliwiajaca powrot kopniaka do swojego polozenia + te paredziesiat stopni, zeby zlozyc bez problemu silnik). kopniak taki wowczas w pozycji lezacej jakos unieruchamiasz tasma albo sznurkiem i mozesz bez problemu skladac. ahajak bedziesz skrecal karter to skrecaj sruby naprzemiennie, czyli gora lewa i prawa doł itp.uszczelnic najlepiej stosujac fabryczne uszczelki pokryte cienka warstwa sylikonu. przy skladaniu karterow pamietaj, zeby wal byl w takim polozeniu, zeby nie wpadl ci korbowod miedzy sciskane scianki bloku silnika, bo w ten sposob mozesz go latwo skrzywic (ja tak jeden zalatwilem). poza tym wszystko powinno ladnie i lekko wejsc na swoje polozenie. jezeli bedzie duzy opor to nie stosuj sily, tylko rozloz jeszcze raz i sprawdz co bylo nie tak. zapamietaj tez jak jest wlozona blaszka odp za zmiane biegow na wodziku. jezeli zalozysz ja odwrotnie to bedziesz mial zapiety pierwszy bieg i nie bedzie mozliwe wrzucenie zadnego innego, nawet luzu w moim podpisie jest link do bikepics, tam sa fotki rozebranego silnika p.s.posprawdzaj łożyska. jezeli ktores ma luzy albo ciezko chodzi, to musisz je wymienic Prosze tutaj toczy się temat o cylindrze do simsona http://forum.motocyklistow.pl/Czy-oplaci-s...pic-t47690.htmlale to to samo co do jawki gówno warte nie zgodze sie z ta teoriaja zamontowalem u siebie cylinder fi 40mm i ogar lepiej sie zbieral, byl troche zrywniejszy i nieco szybszy (v max wzrosla do 68 kmh z ok 63).dodam ze romet jest oczywiscie odblokowany.i nie wciskajcie mi, ze mialem stary cyninder itp, bo kupilem cylek 38mm, a po ok 2 miesiacach zmienilem go na 40mm. to samo z tlokiem, pierscieniami itp.silnik przed zalozeniem obu cylindrow byl remontowany i szczelnie zlozony. Edytowane 7 Marca 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojek-1990 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 (edytowane) Dzięki wam za odpowiedzi:)jak coś będzie nie tak to napiesze na forum:PPozdro:) Jeszcze jedno jak zdjąć magneto?? Edytowane 8 Marca 2007 przez jojek-1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 w jawce nie ma magneta :icon_mrgreen: :) Jak to nie ma magneta??? To skąd się niby prąd bierze??? Sćiągnij zapłon to zobaczysz MAGNETO!!! Rozebranie i poskładanie silnika 223 jest bardzo łatwe napewno kazdy da sobie rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 (edytowane) Jeszcze pare uwag kosmetycznych :zmien wszystkie simmerringi w silniku ( z tegi co pamiętam to jest ich chyba aż 3 ), przy składaniu dzwigni zmiany biegów, uważaj żeby nie wcisnać tego dzyndla do ktorego się mocuje i nakłada zawleczke - trzeba bedzie znów rozpoławiać. Takie rzeczy jak dokladne wyczyszczenie karteró ( miejsca przylegania ), Moja rada NIe dawaj tam cylindra 60ccm Nie tuninguj ogóraTo jest naprawde fajny sprzęcik, i jak się dobrze zrobi bezawaryjny ( chyba że trafisz na lewe paliwo ) I potrafi jeździć do tyłuPozdrawiam Edytowane 10 Marca 2007 przez Anarch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.