Skocz do zawartości

Ural - Luz na wale


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak poczytalem ten watek z czystej ciekawosci i pozwole sobie zapytac tych wszystkich, ktorzy regenerowali czy zamierzaja regenerowac wal w Uralu / Mce / Kasce - jak wg was jest to robione ?

Na czym to polega ze "bardzo sa chwaleni" rzemieslnicy robiacy to za np 180 zl, a masowka junakowska robiona za 150 zl przez np Mikronka to kompletny zlom ( co okazalo sie po rozebraniu swiezo "regenerowanego" walu ) zdolny z trudem przejechac pare tys km ???

Przypominam ze wal Urala wymaga regeneracji 2 lozysk korbowodowych, a Junak tylko jednego i do tego momentu nie ma warsztatu w Polsce zdolnego do zrobienia tej regeneracji na jakims poziomie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. z tym miktronkiem to niedokonca tak :] kiedys mikronek robil waly super extra za ta cene ... ale cos mu sie odechcialom pieniadze na junakowcach zarabiac i zaczal robic popeline... ten temat byl walkowany jakies 2 lata temu moze rok wiem bo sie dosc tym interesowalem :]

 

co do 180 zl za usluge ...to sa 2 lozyska :] tam w zasadzie nic wiecej niejest wymieniane ... ewentualnie tak jak w junaku trzeb zeszlifowac bieznie wewnetrzna lozyska (niewiem czy tu wymienna niejest) ... pozniej wywazanie i centrowanie niekoniecznie w takiej kolejnoci ... wiec wg mnie glowny koszt operacj to tzw robocizna ... bo ile takie lozysko moze kosztowac ?

 

PS. mozna jakos poznac cy wal byl juz regenerowany ???

Edytowane przez grasser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zadnym wywazaniu nie ma mowy, bo wiekszosc tych rzemieslnikow nie ma o tym pojecia, ani narzedzi ( stoiska do wywazania statycznego, nie mowiac o wywazarce dynamicznej ).

Z wlasnych listow Mikronka do uzytkownikow listy "Dziki Junak " wiem ze on nawet tych walow nie centruje w klach tokarki bo "nie ma na to czasu".

Co do samego lozyska to sklada sie ono z 3 elementow w Junaku ( bieznia zewnetrzna, wewnetrzna i rolki ). Z kazdym z nich trzeba cos zrobic, nie tylko z bieznia zewnetrzna. Oprocz obrobki mechanicznej dochodzi tu obrobka cieplna, jezeli robimy nowe czopy bedace bieznia wewnetrzna. O ile pamietam w lozysku korbowodowym Urala rolki chodza w koszyku wiec dochodzi czwarty element.

Jakies dalsze wypowiedzi ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem, to wał się wyważa w komplecie przynajmniej z tłokami. Wyważanie "gołego" wału trochę mija się z celem, jeśli potem na ten wał montujemy tłoki i sworznie o dowolnej wadze (nieznanej w momencie wyważania). Natomiast czymś innym jest centrowanie wału: i ten zabieg faktycznie wykonuje się bez tłoków. Tyle że i to niektórzy "fachowcy" robią często metodą... okulistyczną ("na oko"). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm :] no dobra :] ale fakt faktrem ze mikronek kiedys robil bardzo dobre waly. swoja wiedze na ten temat rowniez czerpie z "dzikiego junaka".kiedys wszyscy go polecali. mowili ze najleprzy w polsce a kilka osob chwalilo sie pokaznymi przebiegami na wale od niego... teraz pytanie gdzie powinnismy regnerowac waly ? loteria czy sa jakies sprawdzone warsztaty? slyszalem gdzies ze ktos dawal gwarancje na taki wal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zadnym wywazaniu nie ma mowy, bo wiekszosc tych rzemieslnikow nie ma o tym pojecia, ani narzedzi ( stoiska do wywazania statycznego, nie mowiac o wywazarce dynamicznej ).

Z wlasnych listow Mikronka do uzytkownikow listy "Dziki Junak " wiem ze on nawet tych walow nie centruje w klach tokarki bo "nie ma na to czasu".

Co do samego lozyska to sklada sie ono z 3 elementow w Junaku ( bieznia zewnetrzna, wewnetrzna i rolki ). Z kazdym z nich trzeba cos zrobic, nie tylko z bieznia zewnetrzna. Oprocz obrobki mechanicznej dochodzi tu obrobka cieplna, jezeli robimy nowe czopy bedace bieznia wewnetrzna. O ile pamietam w lozysku korbowodowym Urala rolki chodza w koszyku wiec dochodzi czwarty element.

Jakies dalsze wypowiedzi ???

 

Adam M.

 

Witam aż się boje zabrac głos,Fenix się na mnie wkurzył ( pozdrawiam Feniks :D i jeszcze raz bez obrazy ) ale to jest właśnie temat który najbardziej mnie teraz interesuje wał leży w bagażniku i czeka na wybór warsztatu wg. moich informacji właśnie regeneracja wału powinna byc przeprowadzona z jak największą dokładnością , czopy powinny miec odpowiednią twardośc i należy zachowac pełną geometrie wału problem polega na tym iż nie wiemy kto i jak to wykonuje oczywiście można to poprowadzic samemu, zlecac w odpowiednim warsztacie rozebranie wału potem zlecac dorabianie czopów z odpowiednią dokładnością i twardością itd. i będziemy mieli lepszy niż ruski tylko poco może właśnie ktoś zna taki warsztat który nie robi fuszery

 

http://www.mielec.pl/infrtc12s(25).html

Podejrzewam że to jest miejsce gdzie zrobili by ten wał na tip top po wysłaniu i opisie parametrów, tylko ile by to kosztowało ????????

http://www.zmt.tarnow.pl/firma/zaklad_narzedzi.html

Edytowane przez pietroni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...