Skocz do zawartości

Co by tu wybrac ...


Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Musze sie pochwalic ze to moj pierwszy post w tej kategoryji :] i niestety jest to powtorka z wielu tematow "co wybrac/co kupic". Otoz naszla mnie taka mysl ze w sumie moglbym kupic jakis miotocykl do jazdy (mam Urala i WFM) i rozwazam czy ma to jakikolwiek sens. W sumie to niejestem zdecydowany i chcialbym conieco rozeznac sie w temacie.

 

conieco o tym czego szukam...

 

W gre wchodza motocykle do 4.000 zl. Preferuje raczej niezbyt szybka jazde za to dluzsze dystanse. Motocykl powinien byc maxymalnie bezawaryjny tzn jakas sprawdzona konstrukcjia z latwym dostepem do czesci. Moc predkosc i takie tam raczej bez znaczenia. Z tego co sie rozgladalem Honda CX500 i CB750 wyglodaja ciekawie, a slyszalem troche dobrego o ich jednostkach napedowych.

 

Raczej bez szlifierek. Klasyczne turystyki ewentualnie chopperopodobne ... co radzicie ? jest sens isc w stara japonie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy motocyklu tej klasy z tych lat zawsze będziesz musiał podłubać, ze swojej strony mogę polecić Ci Suzuki GSX 750 (GS75X) - trudno to kupić w dobrym stanie. Zahacz jeszcze Bartosza (z naszego forum) jakiś czas temu chciał sprzedawać swoją LTDkę.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pójść w stare GS'y, czyli 400. Są to silniki na dobrze ci znanych łożyskach tocznych. Zapłon mechaniczny podobny do uralowego, jedna tarcza z przodu, pali toto mało, klasyczne szprychowane koła. Fakt - grzebać przy tym będziesz, a może nawet trzeba będzie już zmieniać pierścienie (co z robocizną wyniesie prawie tysiąc złotych), ale taka japońska maszynka z późnych lat 70tych niesie już jakąś wartość. Nie jest to jakaś masówka, a 4 tysie starczą na zakup czegoś do 3 tysięcy i jakiegoś tysiaka na doprowadzenie do jakotakiego stanu.

Małe jak rowewrek (w porównaniu do naszych Urali), a 150km/h poleci.

 

Opinię o tym sprzęcie wyrobiłem sobie na bazie motocykla kolegi Greedo, który to z mojego parcha się naigrywa :lapad:. Podobno jego wersja jest zblokowana (z czterdziestu paru do 27KM) wałkami rozrządu i powyżej 6tysi się nie kręci.

 

ALE: nie lepiej zrobić Urala tak, że lecisz w trasie 100km/h z rezerwą na przyspieszanie do wyprzedzania, żeby palił w trasie 4,7-5L/100km? Skoro wolisz dystans zamiast prędkości... Ja tak mam i na GS400 bym nie zamienił ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIADU :] Jakbym niepodlubal zle bym sie czul :] Przezwyczailem sie przez kilka lat :] Wazne jest zeby czesci byly w miare latwo dostepne i nieosiagaly jakis niebotycznych cen. W sumie z tego co sie orientuje jak sie cos raz dobze w japonii zrobi to jest spokoj na dlugi czas. Co do tych motocykli ktore podales... GSX raczej nie bardziej GS ... np taki

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100674758

 

mozecie cos wiecej na temat takiego motocykla napisac ? koszty eklsploatacji ? przebiegi przy ktorych trzeba robic remonty ?? jestem nie w temacie krotko mowiac bo przy tym czym sie zajmowalem do tej pory remont generalny odbywal sie po 20-30 kkm jak sie nic niespieprzylo (malo prawdopodobne :] ) krotko mowiac posiadam wiedze nie z tey epoki :]

 

Wieczny student :] z checia bym wpakowal kase w uralca ale jaka mam pewnosc ze po wladowaniu 2000 w remont po 100 km niebedzie powtorki ? wiesz jak jest z tymi sprzetami a czasem chcialbym gdzies pojechac :] na GSa 400 zaraz rzuce okiem :] 400ccm truszke malo

 

no jak patrze po allegro to przyzwoicie to wyglada. bardzo tanio chodza chociaz aktualnie zadnego niema na sprzedaz. tak sobie mysle ze jak kupie 3 motocykl to mnie stazy wydziedzicza albo zamordoja :]

Edytowane przez grasser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem skąd się biorą mity o psujących się Uralach ;). Tfu tfu nie chcę zapeszać, ale NIGDY sam z siebie się nie popsuł. Albo ja go zakatowałem i zatarłem, albo źle coś naprawiłem w imię idei "prowizorka trzyma najdłużej" :lapad:. Tłoki od malucha, tuleje z dużego fiata, miska aluminiowa 3 litry, gaźniki k301, olej mineralny 20W50 i jedziesz. Seryjna skrzynia, seryjny dyfer, wszystko z lat 70tych.

Magia sprzetu z milicji. Nigdy się go nie pozbędę :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Gs 400 - od 78 wersja E (odlewane kółka, elektroniczny zapłon, troche wiekszy moment obrotowy) to polecam. Byle tylko trafic w dobrym stanie. Szybszy od Urala - ok 150 km/h i wlasnie nie wiem czy jest zablokowany czy nie, bo to vmax odblokowanego GSa. 400 mało? Mi tam wystarcza na razie ;)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten GS 750T ma identyczy 16 zaworowy silnik jak w GSX 750E o którym napisałem ;)

Tutaj http://chudzikj.republika.pl/ masz stronkę ze starymi ale jarymi sprzętami, popatrz na GSy, GSXy, XSy, XJty, znajdziesz równierz Bold'Ory. Masz tu opisy, dane techniczne i eksploatacyjne, strona zawiera całą śmietankę starych dobrych motocykli opisanych przez ŚM i Motocykl z "tamtych" dobrych lat :lapad:

Edytowane przez DZIADU

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm po przejrzeniu tego co podeslales ... CX 500/650, Honda CB750 to to co mi sie podoba. Wzgledy ekonomiczne przemawiaja za CX (2 cylindry) ale nieukrywam ze CB750 i GS750 podobaja mi sie bardziej. prosze o opinie na temat tych sprzetow :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB750 i GS750 podobaja mi sie bardziej. prosze o opinie na temat tych sprzetow :]

Przeszedłem przez tę fascynację. Miałem już na oku nawet piękną CB750k z 1978 roku. Jeśli nie masz stałego źródła dochodu, to daruj sobie stare R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy motocyklu tej klasy z tych lat zawsze będziesz musiał podłubać

Dokładnie. Tani, niezawodny motocykl to oksymoron (a już na pewno tani ciężki motocykl).

A nie myślałeś o GN 250? Całkiem sympatyczna maszyna, a za tę kasę może uda Ci się wyrwać jakiś w miarę niezajeżdżony egzemplarz.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche maly :] mam cos pod 190 cm :] moze byc niewygodnie.pozatym czy to sie do turystyki nadaje ?? :]

 

co do CB/GS 750 ... opcja jest taka ze kupie za 3000 zl a w zanadzu z 1000-1500 zostawie na niespodzianki...gdzie moge zdobyc jakis cennik nowych czesci do tych motocykli ?

 

Olsen ja sie z dlubaniem licze :] koszta to to co mnie najbardziej interesuje :] no i przemawia do mnie to ze motocykl na nowych oryginalnych czesciach bedzie jezdzil i jezdzil ...

 

przy okazji ... fragment postu z redmotorz :]

 

"ogólnie to tak jak kiedyś napisał ktos na forum - urwanie tłoka czy korby raz w roku nie jest w zasadzie awarią dla właściciela ruskiego sprzęta. "

 

:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sprzedam Suzuki GSX-R 600 ( to jest motocykl mojego brata co za cacko :D )

 

stan idealny rok produkcji 2004 duzo zmian tuningowych takich jak:alarm na pilota, wydech, owiewka, kierunki w lusterkach, zmienione tylne swiatla, malowanie racingowe, odblokowany silnik itp.; cena 25000zl do negocjaji; zdjecia na emaila

Kontakt: email [email protected] lub [email protected] telefon 693718884

a moze ktorys z was ma znajomego ktory bylby zainteresowany bede wdzieczny

dzieki i pozdrawiam

POLECAM!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...