Skocz do zawartości

Co zrobi z 6 voltową instalacją w Jawie


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytałem o ten temat też kilkakrotnie na różnych forach i żadnych konkretów nie otrzymałem. Ale wiem że jeden z grupowiczów bedzie za jakiś czas próbował wpasować altka od CZ i ma się pochwalić osiągnięciami.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jantarski, chciales powiedziec chyba nie od CZ tylko od Jawy TS:) Jawa miala alternator, a CZ i Staremodele Jawy mialy pradnice.

Nie widze problemu żeby wsadzic altka od Jawy Ts do starszego modelu Jawy z pradnica.. Poprostu, przerabiasz czop wału i wpasowywujesz uzwojenia pod pokrywe:) I oczywiscie kladziesz do tego instalacje od Jawy TS lub przerabiasz oryginalna.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

offtopic

 

Kobuz1: ty tez o tej godzinie nie spisz? stary, jest 4:09.. czas spac chyba. co? :banghead: ta sesja mnie k... dobija...

pozdro

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytałem o ten temat też kilkakrotnie na różnych forach i żadnych konkretów nie otrzymałem. Ale wiem że jeden z grupowiczów bedzie za jakiś czas próbował wpasować altka od CZ i ma się pochwalić osiągnięciami.

pozdrawiam

 

Jakieś dziesięć lat temu dokonałem takiej przeróbki. Jest przy tym trochę pracy i nie wiem czy to się opłaca. Po pierwsze trzeba zmienić łożysko od strony alternatora na takie jak w jawach TS (dwurzędowe). Tamte łożyska są za słabe. Żeby to zrobić, trzeba wytoczyć odpowiednią tuleję z kołnierzem i wstawić w miejsce starego łożyska. Czop wału owinąłem blachą (chyba o grubości 0,2 mm) aby wirnik przesunąć na zewnątrz. Najlepiej wykonać wzór z papieru a potem wyciąć z blachy. Z mocowaniem obudowy alternatora będzie trochę zabawy. Jedno z mocowań to chyba pasowało w miejscu śruby mocowania pokrywy bocznej. W tym wypadku trzeba dorobić śrubę z wystającym gwintem, aby można było jeszcze przymocować pokrywę nakrętką. Następnie pokrywę jak i mocowanie alternatora w niektórych miejscach trzeba delikatnie podpiłować, bo inaczej nie będzie pasować. Na koniec pozostaje tylko przerobienie instalacji. Z takim wynalazkiem zrobiłem około 8 tys. km i nic się nie działo, potem motocykl sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobuz1: ty tez o tej godzinie nie spisz? stary, jest 4:09.. czas spac chyba. co? ta sesja mnie k... dobija...

pozdro

Ano już myslałem że tylko ja o tej porze smigam po dworze:) Jak pisalem tego posta to wlasnie wróciłem z jazdy motocykle z kumplami:D

 

Zbyszek- od kiedy to zaklada sie wirnik na czop wału owiniety papierem i blacha?? cos mi sie to wydaje takie mało profesjonalne...

MOC- jawy mialy jakis alterantor inny niż ten w TS? wczesniej byla tylko pradnica nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zbyszek- od kiedy to zaklada sie wirnik na czop wału owiniety papierem i blacha?? cos mi sie to wydaje takie mało profesjonalne...

 

Z papiru wykonałem tylko wzór a następnie przeniosłem go na blachę i wyciąłem. Tak jest po prostu wygodniej.

Edytowane przez zbyszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Cezet 6V...

Też chce przerobić na 12.

Już kupiłem wszystko co potrzeba ale stwierdziłem że w srodku sezonu nie bede rozbierać całego silnika...

 

Myśle zostać przy seryjnym wale i karterach (stojan 12V nie pasuje do karterów 6V).

 

Na wał musze dotoczyć tuleje coby alternator sie trzymał...

Stojan już kilka mm splanowałem coby "bliżej" karteru siedział.

Mocowanie stojanu. Prawdopodbnie wwiert w blok lub zaniose karter niech mi wspawają kawał aluminium z gwintem...

Wnętrze dekla odpowiednio wycięte pod większy stojan alternatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady.

Ja chyba też prezejeżdze ten sezon na szóstce... (o ile mi to będzie dane). A zimą zastanowię się nad zmianą całego silnika na ten od TS-ki, bo widzę, że dorabianie czopa wału pod altek to - jak dla mnie - zbyt duże półśrodki...

Edytowane przez Aniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktyczni ew srodku sezonu to troche bol kiedy chce sie jezdzic, ale jak pisalem jazda z 6V do 12V szczegolnie zmierzcham ma sie jak noc do nieba :banghead: Najlepiej jest to robioc w momencie kiedy przydaloby sie i wal zregenerowac bo wowczas przy jadnej robocie mozna upiec dwie pieczenie :banghead: Co do rzezbienia przy karterach to mozna tez wytoczyc specjalny pierscien i odpowiednio go podfrezowac....

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli moge w czymś doradzić ...to altek od MZ jest owiele mniejszy od TS. Tyle ze trzeba by sie bawic z przerywaczami.

 

 

Pozatym musisz sie zaopatrzyć w diody albo od jawy albo (najlepsze wyjscie) samochodowe. Niewiem ile diód potrzebuje altek od JAWY ale jeśli 9 to mozesz zaoszczedzić na regulatorze (15zł od poloneza).

Instalacje zmieniasz tylko do punktu akumulatora potem zmieniasz tylko odbiorniki na 12V i cieszysz miche.

Przerabiałem swoja MZ TS na altek kosztowało mnie to 150zł ale jestem wpełni zadowolony. 75W swiatła przedniego wystarcza w kazdej sytuacji;)

Edytowane przez wueska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...