Skocz do zawartości

Najwazniejsze czynności serwisowe.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy moglibyscie powiedzieć, jakie czynności przy motocyklu powinniśmy wykonywać regularnie, i w jakim odstępie czasu. Chodzi mi o takie prace które moge wykonywać sam, w domowym zaciszu. :clap: Znaczy się tam smarowanie łańcucha itp. ?? Jeżeli temat był, bo w opcji "szukaj" nic nie znalazłem :cool: to za linki do nich był bym wdzięczny :wink: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najchętniej regularnie wymieniał motocykl na nowszy i ew. mocniejszy :biggrin: Sam powiedziałeś: Smarowanie łańcucha, wymiana oleju i innych płynów, dla bardziej doświadcznych to chyba regulacja zaworów.

Edytowane przez Benek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy jaki motocykl, ale mysle,że łańcuch jak napisałes, filtr powietrza, oleje w amorkach i silniku to jestes napewno w stanie zrobic sam. Filtr powietrza jak sie kurzy to co jazde jak nie to troszke rzadziej lancuch co jazde olej w amorkach raz na sezon maks 2, w silniku hmm co kilka/nascie godzin. Tak wyglada to w wyczynie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu napisze jakie czynności dotyczące crossówki typy YZ/CR/RM/SX/KX 125CCM

-Olej w silniku 10-12 godzin przejeżdzonej jazdy

-Olej w Amortyzatorach co sezon

-Filtr powietrz to głónie zalezy od warunków pogodowych,jak sucho i się kurzy to co wyjazd,a tak 2-3razy

-Czyszczenie łańcucha np. szczotką typu "ryżówka" i sprayowanie go CO JAZDE ! ! !

-sprawdzanie ciśnienia w gumach( przód 1atm. tył 0,8-0,9 atm. przynajmniej tak ja mam.)

-sprawdzenia ilośći płynu w chłodnicy

- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni

-naciąg łańcucha

-stan opon

-poziom płynu hamulcowego

-stan klocków hamulcowych przód/tył

- można jeszcze co sezon wymienić wate w tłumiku końcowym

-łożyska w obydwu kołach

-łożyska w główce ramy

-łożyska na dzwigni wachacza

-sprawdzenie czy amortyzatory nie ciekną,jeśli tył cieknie czeka go raczej regeneracja,przód jeśli cieknie,ściągasz zabezpieczenie i film od aparatu i jedziesz(czyścisz),jeśli to nie pomoże,zostaje wymiana na nowe uszczelniacze

-ogólnie to sprawdzenie wszytskich śrubkek w motocyklu,pod wpływem drgań mogą się poluzować.

 

A tak to jeszcze silnik został,ale to normalne że przynajmniej ja zaglądam do niego 2 razy w sezonie (tłok zmieniam co 30H).

 

To chyba na tyle :biggrin:

 

Jeśli coś zapomniałem to proszę o dopisanie.

 

Pozdrawiam Jakub :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam ttr-125 więc jest chłodzony powietrzem. Jako że to 4t to co ile wymieniać olej ?? Czy on się zużywa, i dolewać czy po pewnym czasie zlać i nalać nowy ?? Na mechanice nie znam sie prawie wcale więc się nie śmiejcie. I jeszcze jedno. Przy dzwigni zmainy biegów jest luz.. i nie wiem czy tak ma być czy może coś jest nie tak :? Rusza się w prawo i lewo.... :biggrin: Z góry dzięki za odpowiediz. Czekam na więcej, i jeżeli moglibyście pisać w jakim odstępie czasu wykonywac daną czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzwigni zmainy biegów jest luz.. i nie wiem czy tak ma być czy może coś jest nie tak :?

Jeżeli chodzi Ci o wałek zmieny biegów,on może minimalnie ruszać się do środka i spowrotem,a jak motocykl stoi i ruszasz w prawą i lewą stronę wałek zmiany biegów to coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. POmyk thx, ale ja mam 4t a chyba jest różnica miedzy 2t jak sie nie myle. SEBOOL jeśli nie wnosisz nic do tematu, to lepiej nic nie pisz...

 

I jeszcze jedno..

- Jak sprawdzić łożyska w: główce ramy, dźwigni wachacza oraz w kołach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno..

- Jak sprawdzić łożyska w: główce ramy, dźwigni wachacza oraz w kołach ??

Głowka ramy:wciskasz przedni hamulec stoisz koło motocykla i delikatnie pchasz motor do przodu,tak można wyczuć.

 

Koła:

Ktoś trzyma motor,a ty poruszasz kołem na boki.

 

Dzwignia wachacza:

najlepiej by było jakbyś zdjął dzwignie i zobaczył łożyska,alo chwytasz motocykl za tylny błotnik i podnosisz do góry,podobno minimalny luz ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...