Pacian Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Podobno że silniki się szybciej zużywają na wydechu przelotowym, a w szczególności gniazda zaworowe jak to jest bo jest raczej mało obcykany w tym temacie, a chciałem założyć taki wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Z tego co ja wiem to przy założeniu przelotowego wydechu powinno sie zwiększyc poziom paliwa w gaźniku.W tym tyg u siebie bede zmieniał wydech, to zainteresuje sie dokładniej tą sprawą i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 wymiana tlumika na sportowy/przelotowy,czy jak kto tam go nazwie,powinna isc w parze z przerobka ukl.zasilania/dolotu itd. Wymiana samego tlumika na sport moze spowodowac szybsze wypalanie i zuzycie zaworow/gniazd zaworowych.Oczywiscie nie stanie sie to z dnia na dzien,ale w starszych moto mozna miec za jakis czas klopot... Wiele osob powie: "ja wymienilem i jezdze juz XXlat i nic",ale taka jest teoria... :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 wymiana tlumika na sportowy/przelotowy,czy jak kto tam go nazwie,powinna isc w parze z przerobka ukl.zasilania/dolotu itd. Wymiana samego tlumika na sport moze spowodowac szybsze wypalanie i zuzycie zaworow/gniazd zaworowych.Oczywiscie nie stanie sie to z dnia na dzien,ale w starszych moto mozna miec za jakis czas klopot... Wiele osob powie: "ja wymienilem i jezdze juz XXlat i nic",ale taka jest teoria... :notworthy: Witam! A jaki wpływ na zużycie zaworów ma wydech przelotowy. LITOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Proszę o potwierdzenie TECHNICZNE wypowiedzi.Co. Jak. I. Dlaczego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 (edytowane) A jaki wpływ na zużycie zaworów ma wydech przelotowy. LITOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Proszę o potwierdzenie TECHNICZNE wypowiedzi A taki, że zakładając przelot znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zawórów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja. PS1 Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić. PS2 Rozmawialiśmy o tym na forum jakiś milion razy... Edytowane 11 Czerwca 2006 przez a!ntek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 :notworthy: a!ntek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 (edytowane) To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowegoPrzy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje. Edytowane 11 Czerwca 2006 przez Maro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Teraz nie wiem co robić wsadziłem wydech przelotowy do nowego moto szkoda by było zaraz z nim robić głos jest ekstra ale martwi mnie jeszcze to że ten wydech co ja wsadziłem nie jest wydechem jakiegoś renomowanego producenta pod konkretny model motor jedzie elegancko lepiej ja na tym fabrycznym tylko jak odejme z gazu strzela z rury ale to chyba wina że za mało plaiwa dostaje co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Nie znam tego moto,ale musiałbyś zrobić "coś" w ukł.zasilania,może jakiś zestaw DynoJet,albo coś podobnego,niech wypowie się ktos bieglejszy w tym temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 co o tym sądzicie?Sądzę, że zanim zacznie się jakieś przeróbki to warto liznąć trochę teorii na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 A w suzuki gs 500 , jeśli założę przelotówkę, to co by trzeba zrobić/wymienić jeszcze/wyregulować? Prosze o konkretne odpowiedzi dotyczace Giesy a nie ogóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 No teraz to po ptakach bo już kupiłem nie inwestowałem w coś drogiego bo motorem śmigam po górach pogiołem fabryczny i dałem ten http://www.allegro.pl/item109407227_tlumik...motorsport.html Cena jest przystępna głos rewelacja a jak bym pogioł jakiegoś arrowa za 1500zł bym się bardzo :notworthy: Teraz mam pytanie bo rura od cylindra jest troszkę mniejszej średnicy jak w tłumiku wejście moto chodzi pieknie poza tym strzelaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 To ja mam takie pytenie: co w wypadku, jesli zakładam dedykowany tłumik do mojego motocykla (FZS600 na gaźnikach) renomowanej firmy Scorpion, który ma adnotocję: ''nie do użytku na drogach publicznych'' czyki jest to tłumik sportowy/ przelotowy??; I co wówczs jesli producent podaje, że nie są wymagane żadne regulacje w systemie zasilania w paliwo, czy mimo to powinienem pojechać do serwisu?Czy sprawdzenie świec wystarczy, tzn jeśli są własciwego koloru to jest O.K, czy sprawa jest bardziej skomplikowena?PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Ja tez bym chcial zalozyc dwa wydechy monti do mojej xj'ty. Na czym przerobka dolotu moze polegac?? Nie wystarczy zmiana skladu mieszanki?? Kiedys zaslyszalem ze jesli postaramy sie o to zeby nowy tlumik mial identyczne wymiary to wiekszych klopotow nie bedzie. Prawda to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 wiekszosc sportowych wydechow ma napis not for road use itdjazda na czyms takim powoduje wypalanie sie gniazd zaworowychjeden mechanik mowil ze musialbys zrobic 100 tys zeby cos sie z nimi stalodrugi mowi ze niekoniecznie, nie trzeba duzo smigac zeby je uszkodzicno i niewiem samosobiscie pozostaje przy fabrycznym , jeszcze mi sie odglos nie znudzil :)jezeli juz dajesz sportowy wydech to wypada jesli juz nie chcesz sie bawic w regulacje zadne kupic wydech pod twoj konkretny motora nie taki uniwerslany bo co tanieto drogie :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.