Skocz do zawartości

Wydech przelotowy a gniazda zaworowe?


Pacian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wymiana tlumika na sportowy/przelotowy,czy jak kto tam go nazwie,powinna isc w parze z przerobka ukl.zasilania/dolotu itd. Wymiana samego tlumika na sport moze spowodowac szybsze wypalanie i zuzycie zaworow/gniazd zaworowych.Oczywiscie nie stanie sie to z dnia na dzien,ale w starszych moto mozna miec za jakis czas klopot... Wiele osob powie: "ja wymienilem i jezdze juz XXlat i nic",ale taka jest teoria... :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana tlumika na sportowy/przelotowy,czy jak kto tam go nazwie,powinna isc w parze z przerobka ukl.zasilania/dolotu itd. Wymiana samego tlumika na sport moze spowodowac szybsze wypalanie i zuzycie zaworow/gniazd zaworowych.Oczywiscie nie stanie sie to z dnia na dzien,ale w starszych moto mozna miec za jakis czas klopot... Wiele osob powie: "ja wymienilem i jezdze juz XXlat i nic",ale taka jest teoria... :notworthy:

 

Witam! A jaki wpływ na zużycie zaworów ma wydech przelotowy. LITOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Proszę o potwierdzenie TECHNICZNE wypowiedzi.Co. Jak. I. Dlaczego? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki wpływ na zużycie zaworów ma wydech przelotowy. LITOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Proszę o potwierdzenie TECHNICZNE wypowiedzi

 

A taki, że zakładając przelot znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zawórów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.

 

PS1 Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić.

 

PS2 Rozmawialiśmy o tym na forum jakiś milion razy...

Edytowane przez a!ntek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego

Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.

Edytowane przez Maro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wiem co robić wsadziłem wydech przelotowy do nowego moto szkoda by było zaraz z nim robić głos jest ekstra ale martwi mnie jeszcze to że ten wydech co ja wsadziłem nie jest wydechem jakiegoś renomowanego producenta pod konkretny model motor jedzie elegancko lepiej ja na tym fabrycznym tylko jak odejme z gazu strzela z rury ale to chyba wina że za mało plaiwa dostaje co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to po ptakach bo już kupiłem nie inwestowałem w coś drogiego bo motorem śmigam po górach pogiołem fabryczny i dałem ten http://www.allegro.pl/item109407227_tlumik...motorsport.html

 

Cena jest przystępna głos rewelacja a jak bym pogioł jakiegoś arrowa za 1500zł bym się bardzo :notworthy:

Teraz mam pytanie bo rura od cylindra jest troszkę mniejszej średnicy jak w tłumiku wejście moto chodzi pieknie poza tym strzelaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam takie pytenie: co w wypadku, jesli zakładam dedykowany tłumik do mojego motocykla (FZS600 na gaźnikach) renomowanej firmy Scorpion, który ma adnotocję: ''nie do użytku na drogach publicznych'' czyki jest to tłumik sportowy/ przelotowy??; I co wówczs jesli producent podaje, że nie są wymagane żadne regulacje w systemie zasilania w paliwo, czy mimo to powinienem pojechać do serwisu?

Czy sprawdzenie świec wystarczy, tzn jeśli są własciwego koloru to jest O.K, czy sprawa jest bardziej skomplikowena?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym chcial zalozyc dwa wydechy monti do mojej xj'ty.

 

Na czym przerobka dolotu moze polegac?? Nie wystarczy zmiana skladu mieszanki??

 

Kiedys zaslyszalem ze jesli postaramy sie o to zeby nowy tlumik mial identyczne wymiary to wiekszych klopotow nie bedzie. Prawda to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszosc sportowych wydechow ma napis not for road use itd

jazda na czyms takim powoduje wypalanie sie gniazd zaworowych

jeden mechanik mowil ze musialbys zrobic 100 tys zeby cos sie z nimi stalo

drugi mowi ze niekoniecznie, nie trzeba duzo smigac zeby je uszkodzic

no i niewiem sam

osobiscie pozostaje przy fabrycznym , jeszcze mi sie odglos nie znudzil :)

jezeli juz dajesz sportowy wydech to wypada jesli juz nie chcesz sie bawic w regulacje zadne kupic wydech pod twoj konkretny motor

a nie taki uniwerslany

bo co tanie

to drogie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...