Skocz do zawartości

problem z silnikiem


Pioter900
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Ostatnio mam mały problem ze sprzętem. Zdarza się, że silnik traci moc, przy wysokich obrotach (od 7tyś). Mam uczucie jak by nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Bardzo opornie wchodzi w wyższe obroty (podczas jazdy) i ma jak gdyby taką chrapkę – która występuje przy kończącym się paliwie. Wcześniej użyłem słowa „zdarza się”, gdyż czasami silnik chodzi ok w całym zakresie obrotów. Do tych 7tyś. wszystko jest zawsze ok.

Wydaje mi się, iż zjawisko to, działa cyklicznie :buttrock:. Dojeżdżam motocyklem na uczelnie. 25km w jedna stronę. Dzisiaj np. podczas jazdy do uczelni, sprzęt działał nieprawidłowo. Podczas powrotu, było już ok. (nie wiem czy wpływ na to może mieć fakt, że zatankowałem kilka litrów paliwa na drogę powrotną).

 

Wydaje mi się, iż może mieć to związek z tym, że w poprzednim tygodniu, dwa razy opróżniłem w jeździe bak do sucha – w trasie skończyła mi się benzyna :biggrin: (najwidoczniej, mam coś nie tak z kranikiem, mimo ustawienia w pozycji ON, silnik wysiorbał mi całą rezerwę). Może jakieś syfy z dna zbiornika wylądowały w filtrze paliwa, i utrudniają CZASAMI (?!) pracę silnika na wyższych obrotach ?! Co o tym sądzicie ?

Czy czyszczenie filtru paliwa, i spuszczenie paliwa z gaźników, może coś pomóc ?

Moje moto to Yamaha FZR600 z 93r.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na rocznik motocykla, twoja teza jest bardzo prawdopodobna. Musisz sprawdzić filtr paliwa ale też kranik (czy zawór - nie wiem jak u Ciebie to wygląda). Lepiej wszystko rozkręcić i wyczyścić, bo jak jest syf to będzie o sobie przypominał coraz częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to sam sobie odpowiedziałeś na wszystkie pytania. Wyjmij zbiornik, odkręć kranik i wyczyść jedno i drugie. Kranik sobie rozkręć a zbiornik musisz wypłukać kosztem jakiegoś litra paliwa albo i dwuch. Kiedyć w gpzecie też tak miałem ale poszło mi troche więcej paliwa :buttrock: bo moto dłużej stało i zbiornik przyrdzewiał od środka. NA początek miałem całą garść syfu z dna i kilka płatów jak kamień ze starego czajnika. Zrób to czym prędzej żeby jakieś zawzięte paprochy nie zatkały CI któregoś gaźnika. I ostatnia opcja to musisz zobaczyć jak moto będzie chodziło w innym kierunku niż uczelnia, bo może bestia jest sprytniejsza niż się to może wszystkim wydawać :biggrin: Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ja zabardzo niewiem jak to jest w tych sprzetach z kranikami i ustawieniami w pozycje res ale jak Ci wysiorpało na ON całe paliwo a silnik nie pracował dobrze to może by trza było wcześniej na res przełączyć...

 

z opisu wynika że szczypiesz się z wahą , tankujesz po pare literków , czyli całkiem możliwe że w baku jest zalane tyle ile wystarcza na rezerwe a Ty śmigasz z kranikiem w poz ON ... w takim przypadku to dziw że Ci moto jedzie wogule... zalej do pełna kranik na ON i sprawdź czy jest ok jak jest ok to res ustaw jak wypalisz większość wahy...

 

oczywiście zanieczyszczenie zbiornika również wielce realne :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.A może dostaje za mało powietrza,brak odpowiedniej ilości powietrza też może spowodowac takie dławienia motocykla, poza układem paliwowym sprawdż filtr powietrza i przewody powietrzne,pozatym może trzeba gażniki wyregulowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...