uboot Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Witam wszystkich na forum mam pytanie:Moze ktos ma orientacje ile powinien wynosic luz miedzy otworem glowki korbowodu a brazowa tulejka sworznia w WFM M06?chodzi o setki jak mysle ale jest to dosc istotne poniewaz scianka tulejki ma ok 1 mm tylko :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Witaj! Praktycznie luzy zaczynają wystepować po znacznych przebiegach. (poza "patologicznymi" przypadkami niedosmarowania). Kwalifikuje do naprawy luz wyczuwalny ręką, sumaryczna wartość zuzycia sworznia tłoka i tulejki korbowodu przekraczająca 0,08 mm. (progi są wyczuwalne i widoczne gołym okiem). Tulejkę należy wyciskac (nie wybijać!!) i dowiercać rozwiertakmiem po wpasowaniu (wprasowaniu) nowej. Stary sposób mówi: "że sworzeń prawidłowo spasowany powinien dać się wcisnąć w tulejkę korbowodu kciukiem ze średnim wysiłkiem". A Twoje moto to z tego okresu ... Pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Witam,kolego "uboot", czy aby napewno chodzi Ci o luz miedzy otworem w korbowodzie a brazowa tulejka która sie w niego wciska?? Czy może chodzi Ci o luz miedzy sworzniem a tulejka?? Bo chyba chodzi Ci o luz miedzy sworzniem a tulejka ale żle to napisales.. Luz miedzy sworzniem a tulejka to tak jak napisal kolega wyżej "sworzen powinien dac sie lekko wcisnac kciukiem w tulejke" czyli cytat z ksiażki "0,008-0,015mm":banghead:A jesli chodzi o luz miedzy tulejka a otworem w korbowodzie to tam nie może byc luzu!! Tulejka musi byc wcisnieta na stałe, tak żeby nie miała prawa sie obrucic! Po wprasowaniu tulejki to otworu w korbowodzie nalezy zrobic naciecie (tak jak bylo oryginalnie) zeby olej zawarty w paliwie smarowal sworzen który pracuje w tulejce. Jesli tulejki bedzie luzna w otworze w korbowodzie i sie przesunie to jest po piersze moze sie zatrzec sworzen w tulejce, po drugie moze sie zrobic zajebisty luz miedzy tulejka a otworem i bedzie to sie objawiac stukaniem, no a po za tym korbowód dostalby w dupe.. Tak wiec pamietaj - tulejka wcisnieta do korbowodu na stale, a sworzen pracuje w tulejce! Luz miedzy sworzniem a tulejka od 0,008 - 0,015.Pozdro - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Moim zdaniem uboot`owi jednak chodzi o pasowanie tulejka - korbowod, gdyz jak sie domyslam chce sobie takie cos dorobic we wlasnym zakresie.Wg mnie pasowanie H7/p6 powinno byc OK.(wcisk w granicach od 0 do 0,011mm). Jednak po wcisnieciu trzeba bedzie jeszcze rozwiercic tulejke na gotowo pod sworzen (najlepiej rozwiertak staly na H7).Jezeli ktos wie jaka jest srednica sworznia, glowki korbowodu to niech napisze - to podam konkretne odchylki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Witam, dokładnych wymiarów trzeba by poszukac w literaturze. A najprociej bedzie jesli "Uboot" wezmie sworzen, zmierzy jego srednice a nastepnie doda do tej srednicy 0,01mm i rozwierci rozwiertakiem na odpowiedni wymiar. A co do tolerancji tulejka-korbowód, to poprostu zrobic na bardzo mocny wcisk. Oczywiscie najpierw wcisnac tulejke a potem rozwiercac pod sworzen:)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uboot Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 :) dzieki koledzy ze odpisaliscie, fakt nieco zametlilem w pytaniu ale juz odpowiadam: chodzilo mi o srednice zewnetrzna tulejki korbowodowej przed wciskiem w glowke korbowodu,doswiadczalnie ustalilem ten wymiar na 0,07 mm w plusie wzgledem otworu w glowce korbowodu ,wcisnalem w imadle z miekka szczeka /trzeba dwoch ludziskow/ potem rozwiercilem powolutku na wymiar sworznia tak ze palcami trudno mialem obracac ale lalem olej i krecilem az sie rozkrecil ,rowek oczywiscie nacialem przed rozwiertywaniem w sumie wg ksiazki o naprawie WFM ni ebylo porad dotyczacych tego wezla ale rozumiem juz ze nie ma sensu ich podawac poniewaz duzo zalezy np od rodzaju brazu uzytego na panewke w glowce korbowodu tak poza wszystkim /po zamontowaniu tloka w korbowodzie sumaryczny luz nie moze przekraczac 0,03mm, to dosyc ciasno ale gwaratuje brak stukow w czasie pracy , no chyba ze jest prog na gladzi cylindra ale na to poradzi podwojna uszczelka pod cylinder dzieki za odpowiedzi ,jakby jakies pytania co do WFM dysponuje juz literatura w sumie 360 stron :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 doswiadczalnie ustalilem ten wymiar na 0,07 mm w plusie wzgledem otworu w glowce korbowodu ,wcisnalem w imadle z miekka szczeka /trzeba dwoch ludziskow/ Jak dales wiekszy wcisk, to tez nic sie nie stanie - tulejka sie poddala i miales pozniej wiecej roboty przy rozwiercaniu pod sworzen.Z tego co piszesz to wnioskuje ze rozwiercales rozwiertakiem nastawnym.Grunt zeby to wszystko bylo zrobione w osi :notworthy:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uboot Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 ta nastawnym rozwiercalem ale bardzo delikatnie,wiem powinien byc maszynowy z pilotem ale nie mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Pokojnie "uboot", nic sie nie stalo jeesli rozwiercales nastawnym. Nawet w literaturze jest napisane że można rozwiercac nastawnym lub maszynowym, jesli dobrze rozwiercisz nastawnym to bedziesz mial taki sam efekt jak w maszynowym:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.