Skocz do zawartości

WFM luz glowki korbowodu


uboot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum

 

mam pytanie:Moze ktos ma orientacje ile powinien wynosic luz miedzy otworem glowki korbowodu a brazowa tulejka sworznia w WFM M06?chodzi o setki jak mysle ale jest to dosc istotne poniewaz scianka tulejki ma ok 1 mm tylko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Praktycznie luzy zaczynają wystepować po znacznych przebiegach. (poza "patologicznymi" przypadkami niedosmarowania). Kwalifikuje do naprawy luz wyczuwalny ręką, sumaryczna wartość zuzycia sworznia tłoka i tulejki korbowodu przekraczająca 0,08 mm. (progi są wyczuwalne i widoczne gołym okiem). Tulejkę należy wyciskac (nie wybijać!!) i dowiercać rozwiertakmiem po wpasowaniu (wprasowaniu) nowej. Stary sposób mówi: "że sworzeń prawidłowo spasowany powinien dać się wcisnąć w tulejkę korbowodu kciukiem ze średnim wysiłkiem". A Twoje moto to z tego okresu ...

 

Pozdrawiam

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,kolego "uboot", czy aby napewno chodzi Ci o luz miedzy otworem w korbowodzie a brazowa tulejka która sie w niego wciska?? Czy może chodzi Ci o luz miedzy sworzniem a tulejka?? Bo chyba chodzi Ci o luz miedzy sworzniem a tulejka ale żle to napisales.. Luz miedzy sworzniem a tulejka to tak jak napisal kolega wyżej "sworzen powinien dac sie lekko wcisnac kciukiem w tulejke" czyli cytat z ksiażki "0,008-0,015mm":banghead:

A jesli chodzi o luz miedzy tulejka a otworem w korbowodzie to tam nie może byc luzu!! Tulejka musi byc wcisnieta na stałe, tak żeby nie miała prawa sie obrucic! Po wprasowaniu tulejki to otworu w korbowodzie nalezy zrobic naciecie (tak jak bylo oryginalnie) zeby olej zawarty w paliwie smarowal sworzen który pracuje w tulejce. Jesli tulejki bedzie luzna w otworze w korbowodzie i sie przesunie to jest po piersze moze sie zatrzec sworzen w tulejce, po drugie moze sie zrobic zajebisty luz miedzy tulejka a otworem i bedzie to sie objawiac stukaniem, no a po za tym korbowód dostalby w dupe..

Tak wiec pamietaj - tulejka wcisnieta do korbowodu na stale, a sworzen pracuje w tulejce! Luz miedzy sworzniem a tulejka od 0,008 - 0,015.

Pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem uboot`owi jednak chodzi o pasowanie tulejka - korbowod, gdyz jak sie domyslam chce sobie takie cos dorobic we wlasnym zakresie.

Wg mnie pasowanie H7/p6 powinno byc OK.(wcisk w granicach od 0 do 0,011mm).

Jednak po wcisnieciu trzeba bedzie jeszcze rozwiercic tulejke na gotowo pod sworzen (najlepiej rozwiertak staly na H7).

Jezeli ktos wie jaka jest srednica sworznia, glowki korbowodu to niech napisze - to podam konkretne odchylki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dokładnych wymiarów trzeba by poszukac w literaturze. A najprociej bedzie jesli "Uboot" wezmie sworzen, zmierzy jego srednice a nastepnie doda do tej srednicy 0,01mm i rozwierci rozwiertakiem na odpowiedni wymiar. A co do tolerancji tulejka-korbowód, to poprostu zrobic na bardzo mocny wcisk. Oczywiscie najpierw wcisnac tulejke a potem rozwiercac pod sworzen:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dzieki koledzy ze odpisaliscie, fakt nieco zametlilem w pytaniu ale juz odpowiadam:

 

chodzilo mi o srednice zewnetrzna tulejki korbowodowej przed wciskiem w glowke korbowodu,doswiadczalnie ustalilem ten wymiar na 0,07 mm w plusie wzgledem otworu w glowce korbowodu ,wcisnalem w imadle z miekka szczeka /trzeba dwoch ludziskow/ potem rozwiercilem powolutku na wymiar sworznia tak ze palcami trudno mialem obracac ale lalem olej i krecilem az sie rozkrecil ,rowek oczywiscie nacialem przed rozwiertywaniem

 

w sumie wg ksiazki o naprawie WFM ni ebylo porad dotyczacych tego wezla ale rozumiem juz ze nie ma sensu ich podawac poniewaz duzo zalezy np od rodzaju brazu uzytego na panewke w glowce korbowodu

 

tak poza wszystkim /po zamontowaniu tloka w korbowodzie sumaryczny luz nie moze przekraczac 0,03mm, to dosyc ciasno ale gwaratuje brak stukow w czasie pracy , no chyba ze jest prog na gladzi cylindra ale na to poradzi podwojna uszczelka pod cylinder

 

dzieki za odpowiedzi ,jakby jakies pytania co do WFM dysponuje juz literatura w sumie 360 stron :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doswiadczalnie ustalilem ten wymiar na 0,07 mm w plusie wzgledem otworu w glowce korbowodu ,wcisnalem w imadle z miekka szczeka /trzeba dwoch ludziskow/

 

Jak dales wiekszy wcisk, to tez nic sie nie stanie - tulejka sie poddala i miales pozniej wiecej roboty przy rozwiercaniu pod sworzen.

Z tego co piszesz to wnioskuje ze rozwiercales rozwiertakiem nastawnym.

Grunt zeby to wszystko bylo zrobione w osi :notworthy:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokojnie "uboot", nic sie nie stalo jeesli rozwiercales nastawnym. Nawet w literaturze jest napisane że można rozwiercac nastawnym lub maszynowym, jesli dobrze rozwiercisz nastawnym to bedziesz mial taki sam efekt jak w maszynowym:)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...