pawelec Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Witam, dojechałem dzisiaj do domu, przejechałem około 100km, (cbr 600f2). Gdy go zgasiłem coś mi siarka zapachniało i jakieś lekkie piszzcenie, dziwny dzwiek z okolic akumulatora. Dobrałem sie do niego i nie dało sie dotknąć- gorący.. Wieczorkiem wyszedłęm jak juz ochłonął napięcie na wyłączonym 13V, chciałem odpalic ale juz nie dąło rady (swiatła i wsio swieci), nastepnie sprawdziłem spadło do 12-11V. Pytanie: czy to aku czy regulator napięcia trzeba wymienic ? Prosze o rady... PZDR! Edytowane 6 Czerwca 2006 przez pawelec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 czesc Aku na pewno do wymiany. Teraz tylko co bylo tego przyczyną, sprawdz regulator napięcia bo jeśli okaże sie ze daje za duze napięcie, moze zabić twoj nowy akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) czesc Aku na pewno do wymiany. Teraz tylko co bylo tego przyczyną, sprawdz regulator napięcia bo jeśli okaże sie ze daje za duze napięcie, moze zabić twoj nowy akumulator. :notworthy: Jw Najprawdopodobniej zwarcie na celach-zasiarczenie- spowodowane "przeładowaniem"(przeładowywaniem)-sprawdz napiecie ładowania .Jesli aku ma 4-5 lat to moze to byc równiez normalne zuzycie sie baterii- to chyba bardziej optymistyczna wersja :D Edytowane 6 Czerwca 2006 przez niemand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Witam, dojechałem dzisiaj do domu, przejechałem około 100km, (cbr 600f2). Gdy go zgasiłem coś mi siarka zapachniało i jakieś lekkie piszzcenie, dziwny dzwiek z okolic akumulatora. Dobrałem sie do niego i nie dało sie dotknąć- gorący.. Wieczorkiem wyszedłęm jak juz ochłonął napięcie na wyłączonym 13V, chciałem odpalic ale juz nie dąło rady (swiatła i wsio swieci), nastepnie sprawdziłem spadło do 12-11V. Pytanie: czy to aku czy regulator napięcia trzeba wymienic ? Prosze o rady... PZDR!witam dwa tygodnie temu mialem dokladnie taka sama sytuacje!tyle ze mi stalo sie to podczas deszczu co wg mnie chyba to mialo najwiekszy wplyw na taka sytuacjeobjawy:- ako zaczelo smierdziec jak gnojowka :D - w ogole nie krecil chociaz swiatal byly i nie byl slabo naladowany- dosyc byl cieplyWlozylem jednak nowe ako i moto chodzi...jak narazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Może na początek sprawdź gęstość elektrolitu u jakiegoś elektryka i amperaż jaki daje aku, bo może to być jednak regulator napięcia. A poziom elektrolitu uzupełniałeś na bierząco wodą destylowaną? BO motorem jeździ się przecież cały czas na światłach i trzeba tą sprawę kontrolować bo jeżeli którać cela będzie sucha to się stopi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Bateria do wyrzucenia, to pewne.Mozliwe ze w reglerze siadlo ograniczenie napieciowe pradu i go przeladowalo. Na nowym aku sprawdz napiecie ladowania przy 5k obrotow i zapalonych swiatlach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelec Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Padł regulator, przegrzał aku (aku ma juz i tak 5 lat więc juz po nim) zmieniąłem aku na nowe, zrobiłem kawałek i sprawdziłem regulator napiecie duze przy wysokich obortach no ciepły był.. Zamuwiłem juz nowy, dzis moze dojdzie... :banghead: Dzieki za wsparcie, PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 chlopkai a mam pytanie ja mialem taki sam objaw ale nie wiem bo mam jescze tak dolegliwosc ze jak mi sie nagrzeje moto to jak jade to czasami mi slabnie zaczyna palic na 2 gary prycha, i mam problemy z jazda, caly czas patrzylem w strone paliwa a moze to wina wlasnie tego regulatora sam nie wiem caly juz sezon walcze z tym gownem i juz nie mam sil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelec Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 witam ponownie, wymieniłem i napiecie juz nie skacze nawet na 5 tys obrotach, tak do 14 V sie trzyma.. Tylko jedno mnie niepokoji-jest wyraźnie ciepły (po 2km jazdy). 1)Czy to jest normalny objaw przy tak krótkim odcinku?. 2)Regulator padł - jaka mogła byc tego przyczyna? starość- ewentualnie co wypadało by sprwadzic żeby i tego szlak nie trafił... pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Co jest cieple, regulator czy akumulator ? Dla regulatora to normalne.Sprawdz wszystkie punkty masowania instalacji do ramy i silnika, musza byc bez rdzy i przesmarowane, regulator najlepiej zaopatrzyc w komputerowy wiatrak przyklejony do niego tak zeby go chlodzil podczas pracy silnika. Kostka laczaca z alternatorem musi byc w dobrym stanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.