Skocz do zawartości

Honda Shadow 750 - który rocznik wybrać?


mario33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam zakupić Honde Shadow 750. Przeczytałem już sporo na jej temat i myślę że to dobry wybór.

 

Prosiłbym tylko o podpowiedź co do rocznika. Nie do konca ma znaczenie za ile (w pewnym zakresie oczywiscie)... Tylko raczej CO kupuje...

 

Podoba mi sie ta najnowsza odmiana (RC50?) jest bardzo ładna i nowa :D Lubie nowe :biggrin: Ale jak zobaczylem ceny modelu 2004 uzywane - np 28 tysi jak nowy w sklepie jest 31.. To chyba sobie daruje. Patrzylem u Niemca i w sumie tam mozna kupic za ok. 5,5 tys euro juz nawet....

 

Z drugiej strony uslyszalem opinię, że silnikowo najlepsze są odmiany sprzed 1997 roku... Cenowo tez sa korzystne wiec pytanko jest - czy to prawda ? jak oceniacie cechy mechaniczne róznych roczników ?

 

Nie lubie sie grzebać w mechanice więć raczej chciałbym coś bezawaryjnego jeżeli chodzi o rocznik.

 

 

 

Aha - jeszcze jedno - ma to być model typu C(Aero), nie chce Black Widow (Spirit) :icon_razz: Lubie mieć grubą oponę z przodu..

 

I kóra wersja oferuje największe 'value for money' - za okolo 17-20 tysięcy zł ?

 

Bede wdzieczny za odpowiedz...

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że różnica tylko 3 tyś mniej od nówki może wynikać z dodatków, które wcale nie są tanie.

Z tego, co widziałem na allegro i otomoto 2003 rocznik to właśnie ok 20 tyś PLN.

 

To jest śmieszna oferta "Motocykl ten jest lekko "uszkodzony" a stan wręcz idealny" brawo dla tego pana :D

 

Zwróć uwagę, że do 2004 roku napędzane były łańcuchem, dopiero te najnowsze wróciły do kardana, którego Honda stosowała do 1987 roku w Shadowkach.

Ktoś wie, dlaczego zmienili technologie (za pierwszym razem, czyli gdy kardan zastąpili łańcuchem)? Chodziło o koszty, czy jakaś idea temu przyświecała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem chodzilo glownie o redukcje kosztow. Modele shadow 750 z lat 90-tych sporo stracily pod wzgledem technicznym w porownaniu do tych z lat 80-tych. Ksiegowi pozbawili w/w walu kardana, hydaulicznie sterowanego sprzegla z antyhoppingiem, hydraulicznie regulowanych popychaczy zaworowych, jednej taczy hamulcowej z przodu, obrotomierza, wskaznika poziomu paliwa w baku i co najwazniejsze DWUDZIESTU CZTERECH koni mechanicznych!!!! :D Na dodatek nowe Shadowki znacznie przybraly na masie :D Jedyna pozytywna zmiana to ciekawszy wyglad...

Edytowane przez Worriot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment, bo coś nie łapię... Obecnie Shadow tegoroczny ma 46 KM... Które modele są takie słabowite, 24 KM ??? Nie mówimy o pojemności 600 prawda ? Nie jest to rewelacja w porównaniu z konkurencją (nowa Volusia ma 53 KM), ale dla mnie to dość.

 

Chętnie potwierdziłbym zasłyszaną opinię, że modele sprzed 1997r są silnikowo znacznie lepsze. Czy to prawda ?

 

A propos, z tego co wiem to Shadow 750 jest uważana za maszynkę, która zniesie naprawdę duży przebieg. Czy to prawda ? Jakie macie z tym doświadczenia ?

 

PS: Wyllydon, co jest śmiesznego w tejże ofercie ? Oprócz gry słownej ?

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Motocykl ten jest lekko "uszkodzony" a stan wręcz idealny"

PS: Wyllydon, co jest śmiesznego w tejże ofercie ? Oprócz gry słownej ?

Albo uszkodzony albo idealny. Dla mnie to zbiory rozłączne i śmieszą mnie takie zestawienia.

 

Moment, bo coś nie łapię... Obecnie Shadow tegoroczny ma 46 KM... Które modele są takie słabowite, 24 KM

Moja fabrycznie miała 66KM i ok 66Nm tak wiec to ta tegoroczna jest słabowita. Ja się zdecydowałem na VT właśnie, dlatego ze słyszałem opinie ze silniki nie do zajechania. Ale to się tyczyło modeli przed 87. Jak pisał Warriot później radykalnie zmieniła się technologia. Nie znam opinii na temat żywotności tych nowych modeli. Powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to w roku 1997 nastapila totalna zmiana w stylistyce Shadow'ek:

- max moment obrotowy przy nizszej predkosci obrotowej silnika,

- mniejsze obroty maksymalne (czyli nie trzeba jej wysoko krecic),

- inna skrzynia biegow (zmiana z 6-cio na 5-cio biegowa)

- inna stylistyka zewnetrzna (dawniej bardziej chopper, potem bardziej cruiser, pisze bardziej bo te seryjne motocykle trudno nazwac prawdziwym chopperem :wink: ),

- zmiany w hamulcach (1 zamiast 2 tarcz),

- zmiany w napedzie (dawniej wał, potem lancuch)

- zmiany w silniku odbily sie na predkosci max (na niekorzysc niestety)

- zmiana w rozstawie osi (dawniej 1524, potem 1615)

i pewnie wiele innych....

 

Generalnie jest to inny motocykl na inne czasy: dawniej "modne" byly choppery, wiec robiono choppery, teraz "modne" sa cruisery - robia cruisery. Nie bez znaczenia sa pewnie finanse firmy HONDA: dawniej nie uswiadczyles tak wielu plastikow w motorze, a teraz np. obudowa licznika, przedni blotnik, obudowa chlodnicy, obudowy lamp, wsporniki kierunkow sa plastikowe.

 

No a decyzja zalezy od Ciebie: stara Shadowa to wysokoobrotowy, napedzany bezobslugowym walem szybki motocykl w starej stylistyce, zas nowa Shadowa - to cruiserowate moto, posiadajace duzo plastikowych podrobek, napedzane lancuchem dla wozenia tylka po drogach.

 

JA JEDNAK SMIGAM NIEUSTANNIE NA SWOJEJ VT 750 C2 ACE Z 2000 ROKU BEZ MARUDZENIA :flesje: : JEST BOSKA :cool: :biggrin: :bigrazz: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów mam dylemat...

 

 

 

Pomimo, że generalnie wolę model C, mam okazję kupić Hondę Shadow Spirit 2002, sprowadzoną z US. Wizualnie wiem, czym się to różni od wersji C2, ale jeździć nie miałem okazji. Czy mogę prosić o przekazanie doświadczeń - najlepiej kogoś, kto obie wersje 'ujeżdżał' ? w jaki sposób róznią się własności jezdne obu maszyn ?

 

 

 

Dzięki z góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niedawno miałem podobny dylemat. Do tych Twoich wątpliwości miałem jeszcze jeden. Mianowici zastanawiałem się nad intruderem. Jest on troszeczke mocniejszy i na wtrysku... ( odpada kilka problemów). Kupiłem jednak Shadow 750 C4. Zrobiłem to po ubiegłym sezonie ( zakupu dokonałem w listopadzie ubiegłego roku) Nówka z salonu w polsce za 28.000 zł Jest na kardanie! Fakt, że pewne plastiki są irytujące, ale można sobie z tym poradzić i systematycznie je zastępować chromami. Ja to zrobiłem... :-) A miałem na to całą zimę, która w tym roku była dość długa. Z maszyny jestem bardzo zadowolony! Ma nakręcone dopiero 6000 w tym sezonie, ale nie sądze aby coś miało się zmienić. Reasumując: Shadow - TAK, nowa - TAK ( sam docierasz i budujesz jej historię ), a jeśli jeszcze do tego masz w tej chwili na czym dupsko wozić to czekaj do jesieni z zakupem (ceny naprawdę spadają ) Za to co utargowałem mogłem doposażyć moje maleństwo we wszystko co chciałem.

A byłbym zapomniał! Shadow ma kilka wad! A mianowicie: brak wskaźnika poziomu paliwa ( nawet diody nie ma), oryginalny wydech jest tak cichy że pracuje jak w sprzęcie elektrycznym, no i te plastiki...

Ale jak już wspomniałem, można sobie z tym poradzić...

Pozdrawiam

ps.

a teraz siedź i knuj :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest adres strony traktującej o c2, gość zrobił troche tysięcy na niej i opisuje przebieg wszyskich napraw i przeglądów

 

http://www.wolnywydech.riders.pl/main/

 

ja zrobiłem na swojej na razie 3tys ogólnie ma 8tys przejechane, więc za wiele nie mogę napisać odnośnie bezawaryjności i serwisu, ogólnie jestem zadowolony może tylko ten łańcuch poza tym wygodna, dla kierowcy i pasażera ,w miare dynamiczna. Wydech za cichy jak dla mnie od razu ponawiercałem i dokupiłem szybe bo była ostra walka z wiatrem z uwagi na dosyć szeroką kierownice.

Pozdrawiam i powodzenia życze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Chłopaki, jako,że nie siedze w chopperach i cruiserach a szukam dla teścia odpowiedniego sprzęta więc licze na Wasze rady. Namawiam go na jak najnowszy model. Wiem,że od 2004 jest na Kardanie ale czy nowe mają już wtryski czy dalej sa na gaźnikach?

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...