Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fate napisał:

Mam pytanie - jakimi olejami zalewacie swoje Drag Stary 1100?

 

Swojego Draga mam zalanego Motulem 5100 Ester 15W50.

Jeżeli mogłem mu stworzyć lepsze warunki pracy w wysokich temperaturach, to dlaczego miałem tego nie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z porównania wynika, że midland ma jednak lepszą lepkość i wyższy punkt zapłonu...

 

Dołączam się do pytania Dymshy - co lejecie do kardana - to też mnie ciekawi... ale piszcie także co w silniku macie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - jakimi olejami zalewacie swoje Drag Stary 1100?

Chcę właśnie wymienić olej i zastanawiam się nad Quarker State 10w40 Mineral lub Midland 10w40

Może że do Twojego sprzęta bardziej odpowiedni byłby semi lub full syntetyk . Aktualnie mam zalany Motul 15/50. Do dyfra w Intruderze stosowałem Shell Advance HD API GL-5 80W90. :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:crossy: witam mam małe pytanko , miałem dziwną sytuacje zapaliła mi się lampka pomarańczowa od silnika na skrzyżowaniu po ruszeniu i dodaniu gazu zgasła . Może miał ktoś taką sytuacje i może powiedzieć co się dzieje pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D witam mam małe pytanko , miałem dziwną sytuacje zapaliła mi się lampka pomarańczowa od silnika na skrzyżowaniu po ruszeniu i dodaniu gazu zgasła . Może miał ktoś taką sytuacje i może powiedzieć co się dzieje pozdrawiam ;)

Może na chwilę go zamuliłeś i ładowania nie było :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na chwilę go zamuliłeś i ładowania nie było ;) .

 

Myślę że ta lampka z ładowaniem ma niewiele wspólnego. Dotyczy ona raczej pracy samego silnika. Jeśli by dotyczyła ładowania to by świeciła np. gdy motor by zgasł np. na skrzyżowaniu podczas ruszania. Zresztą od ładowania jest czerwona lampka na której widnieje akumulator. W dragach nie montują tego typu wskaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) witam mam małe pytanko , miałem dziwną sytuacje zapaliła mi się lampka pomarańczowa od silnika na skrzyżowaniu po ruszeniu i dodaniu gazu zgasła . Może miał ktoś taką sytuacje i może powiedzieć co się dzieje pozdrawiam ;)

 

 

Prawdopodobnie masz za malo oleju w silniku, ale jeszcze na granicy.

Jak stales to czujnik zareagowal a po ruszeniu juz olej go zachlapal i zgaslo.

Sprawdz stan oleju

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz za malo oleju w silniku, ale jeszcze na granicy.

Jak stales to czujnik zareagowal a po ruszeniu juz olej go zachlapal i zgaslo.

Sprawdz stan oleju

 

A nie jest to tak że ciśnienie oleju czujniki mogą sprawdzić tylko wtedy gdy silnik pracuje. Bo przecież żółta lampka która się zaświeca po przekręceniu kluczyka po chwili gaśnie. A w autach wskaźnik braku oleju nie gaśnie aż do momentu zapłonu. Według tej logiki w dragach też nie powinna gasnąć do momentu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Panowie. Nie wiem co Wam się świeci w 650-tkach, ale w Dragu 1100 lampka awaryjna silnika świeci się, gdy pojawią się zakłócenia w obwodzie prądowym (tak stoi napisane w instrukcji obsługi). I tak np zapali się ona, gdy podczas ruszania zdusisz silnik i pojawią się zakłócenia w pracy alternatora.

PS. Od oleju jest kontrolka z taką małą olejarką ;) .

Edytowane przez Dymsha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Po długiej przerwie jaką nam zafundowali administratorzy tego forum, mam dwa pytania, a właściwie jedno z nich to problem. Pojawia mi się wyraźne piszczenie które wydobywa się z okolic silnika.

 

Witam! Jeszcze raz nawiąże do piszczenia które mnie prześladuje podczas jazdy. Mam pytanie dotyczące sprzęgła. Może to właśnie z niego się wydobywa piszczenie. Jaka jest jego budowa, po ilu należy wymienić tarcze sprzęgła - jeśli w ogóle się coś takiego tam znajduje. Ja mam przebieg w motorze 24600km i prawdopodobnie nic w sprzęgle nie było wymieniane. nie jestem jednak tego pewien bo motocykl kupiłem w Niemczech z komisu jak miał przejechane 22000km. Czy należy coś przy sprzęgle majstrować w dragach i po jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie za co odpowiedzialna jest prawa, pomaranczowa kontrolka z symbolem silnika ?

Po cos ona na konsoli jest, prawda ?

Chlopaki podaja ze to od elektryki a Ty piszesz ze podgrzewacze i czujnik przepustnicy.

to jest zdjęcie wyjaśniające kontrolki w Drag Starze 650

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie za co odpowiedzialna jest prawa, pomaranczowa kontrolka z symbolem silnika ?

Po cos ona na konsoli jest, prawda ?

Chlopaki podaja ze to od elektryki a Ty piszesz ze podgrzewacze i czujnik przepustnicy.

 

 

A TPS i podgrzewacze to nie elektryka?

Weźcie ściągnijcie sobie serwisówkę poczytajcie schematy to nic trudnego wszystko czarno na białym ,a wszystko wam się wyjaśni.

 

W dragu nie ma regulacji zapłonu. Dokonuje tego prosty komputer (raczej sterownik) na podstawie odczytu z czujnika położenia przepustnicy(najzwyklejszy potencjometr) im większe otwarcie przepustnicy tym bardziej opóźniony zapłon. Toporne ale skuteczne ,bardziej od odśrodkowego regulatora zapłonu.

 

Witam! Jeszcze raz nawiąże do piszczenia które mnie prześladuje podczas jazdy. Mam pytanie dotyczące sprzęgła. Może to właśnie z niego się wydobywa piszczenie. Jaka jest jego budowa, po ilu należy wymienić tarcze sprzęgła - jeśli w ogóle się coś takiego tam znajduje. Ja mam przebieg w motorze 24600km i prawdopodobnie nic w sprzęgle nie było wymieniane. nie jestem jednak tego pewien bo motocykl kupiłem w Niemczech z komisu jak miał przejechane 22000km. Czy należy coś przy sprzęgle majstrować w dragach i po jakim przebiegu?

 

 

Sprzęgło nie powinno paść po takim przebiegu chyba że licznik był cofany ,ale widząc wiek twojego moto nie sądzę by ktoś nawiną na koło więcej niż 50tys. Co możesz zrobić to spróbować go podregulować, regulację masz śrubką na lince przy manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie powinno paść po takim przebiegu chyba że licznik był cofany ,ale widząc wiek twojego moto nie sądzę by ktoś nawiną na koło więcej niż 50tys. Co możesz zrobić to spróbować go podregulować, regulację masz śrubką na lince przy manetce.

 

Też wątpię że ktoś cofał licznik, tym bardziej że poprzedni właściciel mojego draga to był niemiec, a niemcy nie kombinują tak jak polacy :wink: . Poza tym sprzęgło zabiera mi jak już prawie całkowicie puszcze rączkę, linki nie moge już bardziej poluźnić (i tak jest już luźna bo rączka po puszczeniu nie schodzi do samego końca). Mój kolega który jeździ takim samym modelem draga jak ja, po przejechaniu się jego motorem stwierdziłem że jego sprzęgło zabiera dużo wcześniej. :lalag:

 

Przy zuzytym sprzęgle miałbys raczej wrażenie uślizgu - jakbys jeździł skuterkiem, czyli prędkość nieproporcjonalna do obrotów. Sprawdza się najlepiej na wysokim biegu podczas przyspieszania.

 

Tak też myślałem bo podobny efekt miałem kiedyś w aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...