Skocz do zawartości

Co to moze byc? Rx


mortal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moją aprilią rx 50/80. Wczasie jazdy na niskich biegach tak przy 8-9 tys obr i wiekszych zaczyna mi przerywać. A w miejsuy łączenia sie tłumika z gruszką (dyfuzorem czy jak to sie nazywa :icon_razz: ) strasznie chlapie mi olejem (na wachaczu po jezdzie widac strugi oleju) Czy to wogule ma cos ze sobą wspólnego? Czego to jest wina i co ewentualnie trzeba wymienic?

I jeszcze jedna rzecz. Wymienilem płyn w chłodnicy- na tym zbiorniku wyrównawczym płyn był na poziomie "max", 2 dni pojezdzilem i płyn juz jest na poziomie "min" czy to normalne czy gdzies mi ucieka płyn?

Prosze pomóżcie bo niewiem co robic, z góry dzieki. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem głowice i sprawdzilem uszczelki, są całe i chyba wszystko jest tam ok. Ale zauważyłem że mam na chłodnicy ciemne plamy i są wilgotne jak je sie dotknie, ma to cos wspólnego z uciekającym płynem? 'IG x]" o jakie ci pękniecie chodzi? w jakim miejscu ma ono być? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to dymi ci jak odpali to raz? na wachaczu moze sie zkraplac z tlumika olej.mogl pujsc simering,wali olej do cylindra ze skrzyni biegow i jak jezdzisz na malych obrotach to swieca nie daje rady.czarne plamy na chlodnicy to moze byc wynik ze po porstu masz za duzo wody albo zapowietrzyles uklad chlodniczy.uwazaj zebys sobie nie narobil jaj.jak by byla usczelka pod glowcia wlanieta to by wypila wszystką wode a z chlodnicy by walily spaliny wiec ku*wa nie straszcie gościa :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpale to w sumie dymi normalnie jak to 2T, ale umnie to nie ze lekkokapie z tego połączenia tylko naprawde sporo, na wachaczu są strużki oleju.

Jak uzupełniałem płyn w chłodnicy to najpierw do pełna nalałem do chłodnicy a pózniej do poziomu max w zbiorniku wyrównawczym, dobrze zrobiłem?

Aha jak zdejmowałem głowice to zauważyłem warstwe nagaru na tłoku, cos to znaczy?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morzesz miec do regulacji gaznik i dlatego ci przerywa a jak głosno ci chodzi bo moze byc tak ze maz zatkany tłumik i wywaliło uszczelke i dlatego olej kapie wyczysc sobie tłumik... a jaki olej lejesz do dozownika??

Edytowane przez motowojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ta rs ma przebieg??Zawwsze byl stosowany motul??mozliwe ze masz ptrzytkane okno wydechowe.przy malej jezdzie sie dusi.jak dajesz w palnik to jakos to szlo:P moja rada.sposc z chlodnicy wode.calkiem z calego ukladu.odkrec glowice.zobacz czy gdzies nie przepuszcza(czarna na p;aszczyznie przylegania do cylindra,okopcona)zobacz uszczele.opusc tlok na dul zobacz czy nie ma na kanalach wydechowych nagaru,.Skrec wszystko na sucho.miedzy glowice a uszczelke daj tam cienka warstwe syliconu.skrec glowice na krzyz.odkrec srube odpowietrzajacą(na glowicy obok swiecy)zalej chlodnice woda,gdy sie wyleje zalej zbiorniczek wyrownawczy.zmien swiece.wkrec srube od powietrza w gazniku na max i odkrec na 1-2 obroty pelne sruby.Wyjmij filtr powietrza(jezeli seryjny wymyj wyczysc,stozkowy tak samo) zaluz spowrotem.jezeli masz czysty uklad wydechowy.czysty filtr nic nienajebane z elektryką(kable np sylikonowy do fajki) to silnik po tym co ci napisalem powinien sie zachowywac normalnie.nie biore pod uwage zuzycia silnika bo nienapisales jaki ma przebieg.pzdr

Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest aprilia rx 50 z tuningiem pollini na 80 1994r (tak mi mówił poprzedni właściciel) ma przebieg 27 tys. i mam ją niecały miesiąc. Wiem tylko ze poprzedni wlasciciel stosował motula 510. Po kupnie wyczyscilem filtr powietrza- jest orginalny- gaznik tez wyczyscilem, do tego wkręciłem nową świece ngk, bo wczesniej jezdzila na iskrze. Nagar to jest na górnej powierzchni tłoka w kanały wydechowe nie zaglądałem ale jutro wszystko zrobie tak jak mówisz.

pozdrawiam

 

 

Ale wiesz to jest wlasnie inaczej, jak spokojnie jade to sie nie dusi a jak dam w palnik to zaczyna sie dusic tak juz na wysokich obrotach i to tylko na 1 i 2 biegu juz na wyzszych biegach idzie normalnie.

Co z tym płynem? Gdzie on moze mi uciekac?

pozdrawiam

Edytowane przez mortal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jak ci na malych obrotach nie przerywa tylko przy duzych to masz walnieta uszczelke pod głowica i ciagnie wode dokladnie to moze byc to ze uszczelka bedzie wygladac na dobra a jest juz rozciagnieta ja przynajmniej mialem tak w derbi lub masz cos nie tak z zaplonem lub swiecami najlepiej to sciagnij magneto i zobacz jak jest ustawiony zaploin daj go na znaki zaloz nowa swiece zdrap nagar z głowicy i tłoka przeczysc gaźnik i powietrze ustaw na 3,5 obrotu i rx musi chulac przy duzych obrotach bez zarzutu a co do uszczelki wymien najlepiej na nowa lub na probe zloz na samym sylikonie jak bedzie ok to zamawiaj nowa uszczele u mnie takie zabieg spisal sie w 100% ale wkoncu to byla derbi :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...