paolo Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Witam. Na wstępie zaznaczam że jestem nowy. Mam problem z wyregulowaniem wolnych obrotów w kawie, którą kupiłem niedawno: ZX 600 rok '94. Wyczyściłem gażniki i zrobiłem ich synchronizację ale wolne obroty jakie miał silnik to coś koło 2,5 tys. przy wykręconych dyszach na 2 obroty. Poprzednio były odkręcone pół obrotu ale w serwisówce wartość jaką podają do regulacji wynosi to 2 i 1/4 obrotu. Więc wkręciłem ich na 1 obrót ale rozgrzany silnik pracuje prawie na 2 tys. Co może być tego przyczyną. Dzięki za każdą radę. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 (edytowane) Jesli chodzi Ci o śrube ktorą ustawiasz wolne obroty to wykrec czy tam wkrec ja tak zeby moto mial obroty zgodne z instrukcją. Bo podejrzewam ze to co teraz robisz to bawisz sie srubkami skladu mieszanki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bądź co bądź. Moto ma chodzic tak, aby dobrze wkrecal sie na obroty i zeby nie szarpal na niskich Edytowane 26 Maja 2006 przez IG x] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Moto wkręca się na obroty dobrze ale zbyt wysokie obroty (wg serwisu powinny być ok 1000) powoduje głośne wkładenie jedynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konował Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 A może spróbuj pokręcic srubą do regulacji wolnych obrotów na lince gazu ( taka z plastikową koncówką ) , może być na niej podstawione. Im większe obroty tym głośniejszy zgrzyt przy wkładaniu jedynki( brak synhronizatora). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Nie wiem czym ty kręcisz, ale chyba tak jak pisze IGx1 bawisz się śrubkami od składu mieszanki. Jeżeli czepiłeś się tych śrubek ustaw tak jak pisze w serwisówce 2 i 1/4 obrotu ( w każdym gażniku ), a obroty wyreguluj śrubką, która powinna wychodzić z gażników na lince. Jeżeli to nic nie da daj to fachowcowi. Pozdro. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 27 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Witam. Ryecyzwiđcie tak jak piszecie reguluję śrubą do składu mieszanki. jeśli chodzi o tą od wolnych obrotów to przekręcenie jej nic nie daje nawet przy całkiem wykręconej obroty nie spadają poniżej 2000 przy gorącym silniku. A kiedy odkręcę śruby regulacji składu mieszanki na 2,25 wtedy mam ok 2500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Zobacz czy linki od gazu i od ssania mają odpowiedni luz, może są za bardzo naciągnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) Zdjac pudlo i filtr powietrza. Sprawdzic czy wszystkie przepustnice schodza do samego konca - w zwiazku z czym calkowicie trzeba rozluznic linke gazu i wykrecic centrala srube ustawienia obrotow, tak aby nie podpierala przepustnic.Odpalic moto.Jezeli obroty dalej nie chca zejsc ponizej 2 tys na rozgrzanym silniku szukac zrodla lewego powietrza w zle zalozonych czy popekanych kroccach miedzy gaznikiem i glowica lub luznych przepustnicach obrotowych. Adam M. Edytowane 27 Maja 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Przyczyn nie trzeba szukać zbyt wiele. Albo masz zbyt mocno naciągniętą linkę gazu lub nie dokońca wyłancza się ssanie. Tak jak już padłą podpowiedź ,musisz sprawdzić czy przepustnice są podomykane do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Witam. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Zbyt mocno dociągniętą linke gazu i nie do końca odbijające ssanie wykluczam. Co do zamknięcia przepustnic to nie jestem pewien ale skoro gażniki są po synchronizacji to czy ich regulacja nie spowoduje, że w konieczności trzeba będzie wyregulować ich ponownie.Ponadto czyszcząc gaźniki zauważyłem w nich dwa otworki w gardzielach tam gdzie znajdują się przepustnice. Jeden umieszczony jest nieco wyżej od drugiego. Przy zamkniętych przepustnicach jeden z otworków jest całkowicie przysłonięty (niewidoczny), natomiast drugi jest widoczny w połowie pzrez domkniętą przepustnice. Czy to jest prawidłowe ustawienie? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 A kiedy byla ta synchronizacja ?Czy wowczas silnik rowniez nie schodzil na wolne obroty ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Synchro robiłem jakieś dwa tygodnie temu. Wcześniej wolne obroty były ok 1500 ale podejżewam, że z powodu zbyt dokręconych śrub regulacji składu mieszanki - były wykręcone tylko pół obrotu. Podejżewam, że przy takim ich ustawieniu teraz również udało by się zejśc do takich obrotów, lecz nie jest to ustawienie takie jak podaje producent czyli 2,25 obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Czyli pan mechanik osiagnal nizsze wolne dajac za bogata mieszanke na wolnych ?Jezeli po odkreceniu srub skladu mieszanki / powietrza obroty wzrosly ci do 2.5 tys to znaczy ze albo przepustnice nie sa opuszczone do konca, albo masz gdzies lewe powietrze, albo masz za duzo benzyny np z cieknacego zaworka iglicowego komory plywakowej - innego wyjscia nie ma.Piszesz ze za mocno naciagneta linke i cieknace ssanie wykluczasz - dlaczego ?Czy jestes pewien ze jest wlasciwie nasmarowana i nigdzie sie nie przycina ?A synchronizacje zrobiona na za bogatej mieszance i tak sobie mozna wlozyc, tak ze na twoim miejscu zdjalbym pudlo filtra pow. i dokladnie sie wszystkiemu przyjrzal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.