Skocz do zawartości

Regulacja wolnych obrotów w Kawie ZX600


paolo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie zaznaczam że jestem nowy. Mam problem z wyregulowaniem wolnych obrotów w kawie, którą kupiłem niedawno: ZX 600 rok '94. Wyczyściłem gażniki i zrobiłem ich synchronizację ale wolne obroty jakie miał silnik to coś koło 2,5 tys. przy wykręconych dyszach na 2 obroty. Poprzednio były odkręcone pół obrotu ale w serwisówce wartość jaką podają do regulacji wynosi to 2 i 1/4 obrotu. Więc wkręciłem ich na 1 obrót ale rozgrzany silnik pracuje prawie na 2 tys. Co może być tego przyczyną. Dzięki za każdą radę. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi Ci o śrube ktorą ustawiasz wolne obroty to wykrec czy tam wkrec ja tak zeby moto mial obroty zgodne z instrukcją. Bo podejrzewam ze to co teraz robisz to bawisz sie srubkami skladu mieszanki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Bądź co bądź. Moto ma chodzic tak, aby dobrze wkrecal sie na obroty i zeby nie szarpal na niskich

Edytowane przez IG x]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może spróbuj pokręcic srubą do regulacji wolnych obrotów na lince gazu ( taka z plastikową koncówką ) , może być na niej podstawione. Im większe obroty tym głośniejszy zgrzyt przy wkładaniu jedynki( brak synhronizatora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym ty kręcisz, ale chyba tak jak pisze IGx1 bawisz się śrubkami od składu mieszanki. Jeżeli czepiłeś się tych śrubek ustaw tak jak pisze w serwisówce 2 i 1/4 obrotu ( w każdym gażniku ), a obroty wyreguluj śrubką, która powinna wychodzić z gażników na lince. Jeżeli to nic nie da daj to fachowcowi. Pozdro. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ryecyzwiđcie tak jak piszecie reguluję śrubą do składu mieszanki. jeśli chodzi o tą od wolnych obrotów to przekręcenie jej nic nie daje nawet przy całkiem wykręconej obroty nie spadają poniżej 2000 przy gorącym silniku. A kiedy odkręcę śruby regulacji składu mieszanki na 2,25 wtedy mam ok 2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjac pudlo i filtr powietrza. Sprawdzic czy wszystkie przepustnice schodza do samego konca - w zwiazku z czym calkowicie trzeba rozluznic linke gazu i wykrecic centrala srube ustawienia obrotow, tak aby nie podpierala przepustnic.

Odpalic moto.

Jezeli obroty dalej nie chca zejsc ponizej 2 tys na rozgrzanym silniku szukac zrodla lewego powietrza w zle zalozonych czy popekanych kroccach miedzy gaznikiem i glowica lub luznych przepustnicach obrotowych.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn nie trzeba szukać zbyt wiele. Albo masz zbyt mocno naciągniętą linkę gazu lub nie dokońca wyłancza się ssanie. Tak jak już padłą podpowiedź ,musisz sprawdzić czy przepustnice są podomykane do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Zbyt mocno dociągniętą linke gazu i nie do końca odbijające ssanie wykluczam. Co do zamknięcia przepustnic to nie jestem pewien ale skoro gażniki są po synchronizacji to czy ich regulacja nie spowoduje, że w konieczności trzeba będzie wyregulować ich ponownie.

Ponadto czyszcząc gaźniki zauważyłem w nich dwa otworki w gardzielach tam gdzie znajdują się przepustnice. Jeden umieszczony jest nieco wyżej od drugiego. Przy zamkniętych przepustnicach jeden z otworków jest całkowicie przysłonięty (niewidoczny), natomiast drugi jest widoczny w połowie pzrez domkniętą przepustnice. Czy to jest prawidłowe ustawienie? :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro robiłem jakieś dwa tygodnie temu. Wcześniej wolne obroty były ok 1500 ale podejżewam, że z powodu zbyt dokręconych śrub regulacji składu mieszanki - były wykręcone tylko pół obrotu. Podejżewam, że przy takim ich ustawieniu teraz również udało by się zejśc do takich obrotów, lecz nie jest to ustawienie takie jak podaje producent czyli 2,25 obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pan mechanik osiagnal nizsze wolne dajac za bogata mieszanke na wolnych ?

Jezeli po odkreceniu srub skladu mieszanki / powietrza obroty wzrosly ci do 2.5 tys to znaczy ze albo przepustnice nie sa opuszczone do konca, albo masz gdzies lewe powietrze, albo masz za duzo benzyny np z cieknacego zaworka iglicowego komory plywakowej - innego wyjscia nie ma.

Piszesz ze za mocno naciagneta linke i cieknace ssanie wykluczasz - dlaczego ?

Czy jestes pewien ze jest wlasciwie nasmarowana i nigdzie sie nie przycina ?

A synchronizacje zrobiona na za bogatej mieszance i tak sobie mozna wlozyc, tak ze na twoim miejscu zdjalbym pudlo filtra pow. i dokladnie sie wszystkiemu przyjrzal.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...