thefex Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 (edytowane) tak mnie zastanawia jedna kwestia..ten kto ma kostke, nie lubi asfaltu -> sily tarcia..dlatego wielu moich kumpli, ktorzy maja koste, jada w miare mozlwiosci piaskowym/trawiastym poboczem. wszystko jest cacy jezeli jest to w miare plaski teren, ale jezeli motocyklem rzuca niczym bykiem z rodeo, to czy to sie nie odbija negatywnie na amorkach? jezeli amorkom nic nie bedzie, to wszystko jest cacuchy, ale jezeli i one obrywaja wtedy po dupie, to czy nie warto troche czesciej zmieniac oponki? aha - jeszcze jedno pytanie -> czy przy glebie (jechalem sprzetem i zablokowalem przednie kolo na mokrej trawie) ktora polegala na polozeniu moto na bok i parumetrowym slizgu kierownica na lagach ma sie prawo troche przekrzywic? wstalem, podnioslem moto, wsiadam a tu mi cos nie gra, bo rece jakos na ukos trzymam... to zsiadlem, zlapalem kolo miedzy nogi i rekoma obrocilem kierownice do prawidlowej pozycji.. czy lagi nie powinny byc mocniej skrecone na polkach? czy tak ma byc, zeby w razie upadku zgiecie sie kierownicy go amortyzowalo? Edytowane 22 Maja 2006 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEKAONE Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 hihii amorki nie padna :buttrock: do tego sa stworzone ... , (ja tez wole piaszczyste itp. zawsze probuje jak najmniej asfaltem) a co do fajery to u mnie skrecona na maksa.. (jeszcze by w czasie jazdy w dloni zostala :crossy: ) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Mysle ze skoro jezdzisz na enduro to nie powinne Cie nurtowac takie pytania :-) Motocykl enduro czy cross to nie samochód i wertepy a nawet porzadne nierownosci, dziury itp nie szkodza zawieszeniu gdyz zostało ono stworzone własnie do tego celu (nie mówie tu o skrajnych przypadkach jazdy 100km rowami przydroznymi w których sa kamiene stare pralki i rozbite butelki:) żart :buttrock: Natomiast jesli chodzi o przekrzywienie sie koła wzgl kierownicy po glebie to tak samo miałem (juz dawno temu:) w MTX i o dziwo półki były bardzo mocno dokrecone a mimo to czasem trzeba było podprostowac kolo trzymając nogami :-) mysle ze to wina niezbyt sztywnego zaiwszenia. Lagi powinne byc mocno przykrecone. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filu Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Lepiej nie dokręcać półek bardzo mocno, właśnie dlatego, żeby nic się nie pogieło w razie ewentualnej gleby.Motocykl jest tak zrobiony po to, żebyś mógł po glebie odkręcić lagi i naprostować wszystko bez problemu.A inaczejc o chwile komuś gieło by się zawieszenie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 ok, dzieki za info a czy stosujecie moze patent niedokrecenia na maxa klamek sprzegla i hamulca, by w razie upadku cala manetka mogla sie obrocic i zamortyzowac upadek zamiast sie lamac? btw.czy ktos mi moglby podac adresy do zjec z handbarami i listkami - bo nie wiem tak naprawde czym one sie roznia...moze sproboje to jakos opisac..handbary sa mniejsze od listkow i ida od zewnetrznej krawedzi kierownicy az do miejsca, gdzie konczy sie manetka (od strony wewnetrznej)listi to takie jakby "lusterka" ktore chronia.. no wlasnie, przed czym... czy w teren lepiej miec listki czy handbary? mowie oczywiscie o metalowych, bo te plastykowe to chronia tylko przed galeziami Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 (edytowane) Lepiej nie dokręcać półek bardzo mocno, właśnie dlatego, żeby nic się nie pogieło w razie ewentualnej gleby.Motocykl jest tak zrobiony po to, żebyś mógł po glebie odkręcić lagi i naprostować wszystko bez problemu.A inaczejc o chwile komuś gieło by się zawieszenie itp.Na dokręcanioe półek jest przewidziany przynajmniej u mnie w moto moment 1,9Nm czyli bardzo mocno. A co bedzie przy skoku jak bedzie za słabo dokrecone? to moze bolec :crossy: a jesli chodzi o handbary i listki to głównie maja one na celu chronic dłonie przed gałeziami, kamieniami i Drzewami na jakims ciasnym odcinku itp. no i handbary przedewszystkim ratuja klamki chamulca i sprzegła. Nie wiem czy sa listki z metalem. Ja listków nie uznaje bo to dla mnie jakies takie nie do konca pomyslane. Natomiast bardzo mądre i porzydatne jest własnie niedokrecanie klamek bo to je ratuje przy glebie ale znowu nie mogą być tak luzne zeby Ci sie podczas jazdy Ci sie kreciły :buttrock: http://www.allegro.pl/item104674027_acerbi...e_kit_prom.html handbar http://www.allegro.pl/item104956864_oslony..._polisport.html listki Edytowane 23 Maja 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Na dokręcanioe półek jest przewidziany przynajmniej u mnie w moto moment 1,9Nm czyli bardzo mocno. A co bedzie przy skoku jak bedzie za słabo dokrecone? to moze bolec :crossy: a jesli chodzi o handbary i listki to głównie maja one na celu chronic dłonie przed gałeziami, kamieniami i Drzewami na jakims ciasnym odcinku itp. no i handbary przedewszystkim ratuja klamki chamulca i sprzegła. Nie wiem czy sa listki z metalem. Ja listków nie uznaje bo to dla mnie jakies takie nie do konca pomyslane. Natomiast bardzo mądre i porzydatne jest własnie niedokrecanie klamek bo to je ratuje przy glebie ale znowu nie mogą być tak luzne zeby Ci sie podczas jazdy Ci sie kreciły :buttrock: http://www.allegro.pl/item104674027_acerbi...e_kit_prom.html handbar http://www.allegro.pl/item104956864_oslony..._polisport.html listkiListków używa się w motocrossie do osłony dloni przed latającymi kawałkami ziemi i kamieniami, nie używa się aluminiowych mocowanych w dwóch miejscach bo niebezpiecznie by było jakby wpadła tam dłoń i się zaklinowała podczas jazdy. Takie listki są bardzo giętkie i elastyczne, ja mam Ufo od niedawna, raz mi się jeden zawinął tak że zaczepił się o kulkę od klamki i wyglądał jak złamany ale po uwolnieniu go nawet nie był wygięty. Myślę że chodzi wam nie o nie dokręcanie klamek tylko np. pompy hamulca czy sprzęgła, lub mocowania klamki sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Myślę że chodzi wam nie o nie dokręcanie klamek tylko np. pompy hamulca czy sprzęgła, lub mocowania klamki sprzęgła. no tak ale po co być az tak precyzyjnym :buttrock: chodzi oczywiscie o mocowanie do kierownicy Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 to w las lepsze beda listki czy handbary? :Dbo juz kompletnie zglupialem Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaze Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Handguards'y w polsce nazywane handbarami stosuje sie raczej do jazdy enduro. Listki są lepsze na tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Hmm, u mnie są poskręcane jest mocno, a przy glebie nie ma czegoś takiego że się przesówa, a zawieszenie też nigdy mi sie nie pogięło. co czeski sprzęt to czeski hehe :D a jak sie pognie to sie kupi 2 na czesci i luxus ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arma87 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ostatnio miale ostra glebe na asfalcie i nic sie nie przekrzywilo wszystko jest tak jak bylo. mysle ze jesli cos soie komus przekrzywi przy upadku na miekszym terenie niz asfalt t5o niezbyt ma dobrze to wszystko dokrecone zeby ustawiac kierownice prostoi jak w komarkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.