janekk Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witam, dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 u mnie dla osoby powyzej 90kg 1,9 i 2,2. Jezdze 2 i 2,3 wazac 84kg i jest lepiej na winklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witam, dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdroNa suchym nie grozi niczym. Nawet mniej nieco się laczki zużywają i lepiej bywa na winklach. Za to jak popada i jest mokro, to lepiej upuścić. Będzie się lepiej trzymał drogi. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 (edytowane) Witam, dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdro"Zbyt wysokie ciśnienie powietrza w oponie sprawia, iż tylko część bieżnika styka się z podłożem i zarazem zmniejsza się przyczepność pojazdu. Ponadto opona zużywa się nieprawidłowo". Ja pompuję więcej tylko gdy mam jakieś dodatkowe obciążenie - pasażer, bagaż. Miałem kiedyś bardzo nieprzyjemną przygodę związaną z przepompowanym kołem - na dziurach przód zaczął podskakiwać, złapałem koszmarne shimmy i o mało co nie skończyło się to glebą przy ok. 120km/h. Od tamtej pory pompuję często i dokładnie :buttrock: Wrażenie przy przepompowaniu miałem takie, że opona zamiast tłumić nierówności odbijała się od nich jak piłka. To nie było dobre... Warto upewnić się czy stan techniczny manometru jest ok. W moim przypadku przepompowanie było właśnie z winy oszukującego manometru kompresora. Może Twój manometr pokazuje za dużo i tak naprawdę masz 2.0, gdy on wskazuje 2.5? Najlepiej więc sprawdzić na co najmniej dwóch różnych manometrach czy ten którego używasz jest ok. Np. odwiedzić 2 różne stacje beznynowe i tam sprawdzić. ps. I jeszcze jedna rzecz - czy "lepiej na winklach" to tylko subiektywne odczucie, czy zmierzona większa prędkość w łuku? Bo zawsze jest tak, że na równej nawierzchni im twardsze zawiechy i gumy tym lepsze wrażenie panowania nad pojazdem. Wcale to jednak nie znaczy, że winkiel pokonuje się szybciej. Szczególnie gdy droga jest dziurawa, przesadzenie z twardością gum i zawiechów może dać skutek odwrotny od zamierzonego. Tak to potem jest, że na dziurawej górskiej drodze GSXR1000 nie może nadążyć za 600-tką enduro, choć na gixxerze będzie wrażenie dobrej kontroli, a enduracz będzie "pływał" po dziurach :crossy: Edytowane 23 Maja 2006 przez CosmoSquig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leho_13 Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 A powie mi ktoś jakie ma być ciśnienie w oponach w simsonie s51 enduro dla osoby ważącej 40 kg i skracanej tylnej sprężynie o 1,5 zwoju? Nie mam książki serwisowej ani manotmetru. A ze stacją mam problem ,bo moto jest na wsi a tam ani monometru ani stacji ,a jest tylko sprężka domowej roboty. Karta dopiero 5 czerwca. A i czy ciśnienie ma być większe niż przewidywane czy mniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Leho 13 akurat w simku to jakie byś nie nabił to bedzie dobre. daj po 1,5-1,7 i bedzie lux. Ja mam w hondzinie tak jak zalecane jest w serwisówce i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelec Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 cbr 600: 2,5-przód, 2,9-tył (tak jak panowie z hondy napisali ) :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruso Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 a co piszą o Kawasaki ER-5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
:W: Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 w fazerze ile powinno byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelec Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 nie wspominali nic... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.