Skocz do zawartości

Cisnienie w oponach


janekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdro

Na suchym nie grozi niczym. Nawet mniej nieco się laczki zużywają i lepiej bywa na winklach. Za to jak popada i jest mokro, to lepiej upuścić. Będzie się lepiej trzymał drogi.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dobilem w swoim GPZ przod na 2,5, tyl na 2,7 i o wiele lepiej mi sie jezdzi. A wy jakie macie cisnienie? Zastanawiam sie czy dobrze robie, bo do mojego moto zalecane jest 2,0 przod i 2,2 tyl. Czym grozi mocniejsze dobicie? pozdro

"Zbyt wysokie ciśnienie powietrza w oponie sprawia, iż tylko część bieżnika styka się z podłożem i zarazem zmniejsza się przyczepność pojazdu. Ponadto opona zużywa się nieprawidłowo".

 

Ja pompuję więcej tylko gdy mam jakieś dodatkowe obciążenie - pasażer, bagaż. Miałem kiedyś bardzo nieprzyjemną przygodę związaną z przepompowanym kołem - na dziurach przód zaczął podskakiwać, złapałem koszmarne shimmy i o mało co nie skończyło się to glebą przy ok. 120km/h. Od tamtej pory pompuję często i dokładnie :buttrock: Wrażenie przy przepompowaniu miałem takie, że opona zamiast tłumić nierówności odbijała się od nich jak piłka. To nie było dobre...

 

Warto upewnić się czy stan techniczny manometru jest ok. W moim przypadku przepompowanie było właśnie z winy oszukującego manometru kompresora. Może Twój manometr pokazuje za dużo i tak naprawdę masz 2.0, gdy on wskazuje 2.5? Najlepiej więc sprawdzić na co najmniej dwóch różnych manometrach czy ten którego używasz jest ok. Np. odwiedzić 2 różne stacje beznynowe i tam sprawdzić.

 

ps. I jeszcze jedna rzecz - czy "lepiej na winklach" to tylko subiektywne odczucie, czy zmierzona większa prędkość w łuku? Bo zawsze jest tak, że na równej nawierzchni im twardsze zawiechy i gumy tym lepsze wrażenie panowania nad pojazdem. Wcale to jednak nie znaczy, że winkiel pokonuje się szybciej. Szczególnie gdy droga jest dziurawa, przesadzenie z twardością gum i zawiechów może dać skutek odwrotny od zamierzonego. Tak to potem jest, że na dziurawej górskiej drodze GSXR1000 nie może nadążyć za 600-tką enduro, choć na gixxerze będzie wrażenie dobrej kontroli, a enduracz będzie "pływał" po dziurach :crossy:

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powie mi ktoś jakie ma być ciśnienie w oponach w simsonie s51 enduro dla osoby ważącej 40 kg i skracanej tylnej sprężynie o 1,5 zwoju? Nie mam książki serwisowej ani manotmetru. A ze stacją mam problem ,bo moto jest na wsi a tam ani monometru ani stacji ,a jest tylko sprężka domowej roboty. Karta dopiero 5 czerwca. A i czy ciśnienie ma być większe niż przewidywane czy mniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...