zbyhu Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Czolem! Ostatnio stworzylem dla jednej osoby calkiem pokazna liste rzeczy, ktore mozna sprawdzic w moto przy zakupie :biggrin:. Moze sie przyda :D.Moze bez ladu i skladu ale...:- lakier - ale to juz wiesz - schematy barwne w poszczegolnych latach mozna znalezc tu: http://republika.pl/gs500e (dzial schematy malowan - czy siakos tak). jak lakier nieoryginalny - ja bym moto olal ;]- zgodnosc numerow w dokumentach i na motocyklu (rama, silnik - nr silnika zapewne bedzie tylko w Karcie Pojazdu)- felgi - na "szprychach" maja wybite roczniki produkcji - okragle koleczko z np. nabitym 9/7 - rocznik 97. roczniki obu felg powinien byc takie same i pokrywac sie z rocznikiem motocykla (ew. motocykl moze byc dajmy z roku 95, a felgi z 94 - nie na odwrot). jesli sie to nie zgadza - felgi byly w moto zmieniane, co moze swiadczyc o wypadkowej przeszlosci motocykla- slady szlifow - najczesciej slady moga byc na wydechu, zbiorniku paliwa, deklach silnika, popekana i spawana obudowa zegarow, obtarte wieczko zbiorniczka na plyn przy pompce przedniego hamulca, obtarta lampa przednia- lagi - jesli byly prostowane, to slady tego moga byc ukryte w miejsciu, w ktorym sa one trzymane w dolnej polce (nierownosci powierzchni, przebarwienia na rurach nosnych teleskopow)- stan klockow hamulcowych - z tylu zdejmuje sie z zacisku plastikowa pokrywke i mozna zajrzec, z przodu jest gorzej, ale sie da- stan opon- stan napedu (zeby zebatki tylnej (czy nie sa w ksztalcie sierpow) i lancucha - jak bardzo cofniete jest tylne kolo w miejscu regulacji na wahaczu (im bardziej do tylu, tym gorzej) oraz jak mocno mozna "odciagnac" lancuch od tylnej zembatki (im bardziej, tym gorzej)- stan lozysk w kolach - poruszac na boki calym kolem lapiac na srednicy za opone, wyczuc czy sa luzy- luz lozyska glowki ramy - motorek na centralke, dociazyc tylne kolo, tak zeby przednie bylo w powietrzu, poruszac kierownica w lewo i prawo (jesli jest wyczuwalny przeskok przez pozycje "na wprost" - lozysko do wymiany)- zajrzec pod siedzenie, rzucic okiem na akumulator (ilosc elektrolitu, stan zaciskow - jak mocno oblezione sola) oraz stan podluznic ramy pod siedzeniem (czy lakier ramy nie jest naruszony, co mogloby swiadczyc o jej prostowaniu, mlotkowaniu)- podczas jazdy probnej rozpedzic sie do ok. 50km/h i ostroznie puscic kierownice - test, czy motocykl nie sciaga, co swiadczy o krzywej ramie - musi jechac prosto jak po sznurku, sprawdzic tez skutecznosc hamulcow i wszystkie biegi (szosty bieg potrafi byc zuzyty)- sprawdzic stan tarcz hamulcowych - ich powierzchnia powinna byc gladka, bez "wzerow", "pofaldowan", powinny byc w miare grube (tarcze "chudna" od uzywania, czasem trzeba wymienic)- sprawdzic szczelnosc silnika po jezdzie (gdy cieply olej) - czy nie poci sie na polaczeniach dekli i miski olejowej z karterami- sprawdzic po jezdzie, czy nie ma tlustych sladow na lagach, swiadczacych o konczacych sie uszczelniaczach- silnik powinien zapalac blyskawicznie i chetnie, nawet zimny - dobry silnik GSa uruchamia sie bez oporow, bez dlugiego krecenia rozrusznikiem- sprawdzic wszystkie swiatla, migacze, klakson, kontrolki... :icon_razz: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Dzięki za odpowiedź. Na pewno się przyda. Zobaczcie to: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M192952Rozmawiałem ze sprzedającym. Moto było po szlifie, dlatego malowane. Serwisowany regularnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) Czolem! Poza wymiana napedu moze i faktycznie nie wymaga wkladu finansowego :icon_razz:.Jak malowany - bylbym ostrozny. Ze po szlifie - kazdy moze powiedziec. Gorzej, jesli to byl dzwonek.No i ten przebieg :biggrin: Pozdro Edytowane 27 Maja 2006 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) Rozmawiałem z gościem. Jeździł na nim od roku, a jest jego 2 właścicielem w Polsce. Kupił go w kwietniu zeszłego roku i mówi, że był po szlifie na lewy bok. Mówi, że był niedawno w serwisie i mu wszystko regulowali i wymianiali. Powiedział, że będzie trzeba za jakieś 2 tys. km wymienić klocki hamulcowe na przodzie. Poza regularnymi wymianami nic nie robił przy nim.Jeszcze męczy mnie ta cena. Bardzo wysoka. Podesłał mi zdjęcia. Wygląda na to, że jest wszystko ok. A ceny gość nie chce obniżyć, a moim zdaniem na tyle [tj. 6000 nie zasługuje]. Poza tym moto jest sprzedawane bez Topcase'a. Edytowane 27 Maja 2006 przez Prog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Czolem! Klocki to bedzie jakas stowka, a naped minimum 400zl, srednio z 500zl trzeba liczyc. Do ceny wiec doliczasz 500zl :biggrin:.Rok temu za tyle mozna bylo dorwac GSa z 1995 roku, a ceny przez ten rok mocno poszybowaly w dol. Gosc chyba tego nie wie ;]. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Właśnie, bo zakupił go za 6600, a teraz ceny są znacznie niższe. Ja bym go wziął za 5400, ale nawet razem z Topcase'em. Bez Top'a 5200, nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) Czolem! Znalazlem taka oferte: Model:Suzuki GS 500E Cena:5 500 zł Informacje:Rok produkcji: 1992, 62 000 km, 46 KM (34 kW), Pojemnoć skokowa: 499 cm3, benzyna, czarny-metalic, Rodzaj napędu: Łańcuch, Opis pojazdu:Motocykl jest sprowadzony z Niemiec, w Polsce jezdze na nim drugi sezon. Stan techniczny bardzo dobry, stan wizualny jak na fotkach (ew do malych poprawek kosmetycznych). Moto bierze olej - dokladnie tyle ile jest podane w instrukcji, silnik pali na dotyk i bardzo dobrze rozpedza motorek. Tlumik po malych przerobkach - ma teraz lepsze, charakterystyczne brzmienie. Uklad napedowy zmieniony pod koniec zeszlego sezonu i regularnie serwisowany. Klocki, akumulator itp w dobrym stanie, plyn hamulcowy wymieniany przed zima. Moto caly czas jezdzi, ale trzeba by pomyslec o synchro - moge zrobic przed sprzedarza dla zaklepanego klienta. Dorzucam zapas oleju, dwie swiece i oponke przednia - zalozona sie juz powoli konczy. Cena do negocjacji. Sprzedaje poniewaz przesiadam sie na inny motocykl. Na wszystkie pytania odpowiadam telefonicznie: 601 514 524. http://www.mmotocykle.prv.pl Gosc chyba z Zor. Pozdro PSNa stronce jest tez drugi GS po malej glebie za 6600zl, rok 1995. DOPISANE!Powiem wiecej :biggrin:.Gosc z 4um. Xywka SARGON.Tu fotki sprzeta : http://bikepics.com/members/sargon/ Edytowane 27 Maja 2006 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Dzięki zbyhu. Ten SARGON'a też na sprzedaż ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Czolem! No jak widac. To ten sam sprzet na bikepics i stronie www.mmotocykle.prv.pl . Zreszta z tego co wiem, to ta stronke stworzyl wlasnie Sargon :D. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alexx Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Ja mam do kupienia GS 500E z NIEMIEC. 95r prod 43 tys km. i wyjdzie mnie ok 4tys zł Zastanawiam się czy sprzedam to po sezonie z tą samą kaskę. Moto jest igła bez draśnięcia. Pierwszy właściciel itd. Cenka jest dobra i wiem że moto z Niemiec nawet jak ma 70tys km to i tak lepiej wygląda niż ten z POLSKI co ma 40 tys. Warto moto sprowadzić. Na www.mobile.de jest gs za chyba 690 euro 95 rok ma przelot 55 tys. km i zastanawiałem się czy go nie kupić bo po takim przebiegu ma wszystko wymienione. Niemcy nie zrobią wałka z częściami. Tam jest wszystko nowe i jak jest zalecana zmiana oleju po 6tys km to po 5,5 NIEMIEC ją zrobił i jak jest zmiana łańcucha po np 15 tys to też jest zrobiona bo gdyby takiemu się on zerwał w trakcie jazdy to nie wyszedł by z więzienia i dlatego polecam moto z NIEMIEC. Są tam też lepsze drogi a to ważne (mniej szlifów) Życzę udanego zakupu i jestem zdania że lepiej dać za sprzęt 500 zł więcej ale siedzieć na nim dłużej niż pod nim a sianko się zwróci i tak przy sprzedaży jak będziesz zmieniać moto.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 (edytowane) Wiem, że lepiej dorzucić z 500, a nawet więcej. Lecz czasem ludzie przesadzają z cenami jak na przykład tutaj: GS za prawie 7000 zł z 1992 roku ? A co powiecie na ten sprzęt. Za tą cenę 5500, to bym go wziął razem z kuframi:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M215498 @Alexx: Skąd masz takiego za 4 tys. ? ? ? Niezła cena ! ! ! Edytowane 28 Maja 2006 przez Prog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matar Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 czesc czy ktos mi powie gdzie znajduje sie kontrolka oleju do suzuki gs 500e 2001r . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deejayslonio Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Odkręcasz korek i sprawdzasz stan oleju - nie uczyli na egzaminie na prawko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matar Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 czy ktos mi powie gdzie znajduje sie czujnik oleju w suzuki gs 500 2001r dodam ze swieci mi sie kontrolka oleju i mysle ze to moze byc czujnik tylko niewiem gdzie on sie znajduje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 chłopcze, ogarnij się! zapoznaj się instrukcją obsługi i przestań klepać nowy temat z pytaniem o każdą śrubkę!jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.