Skocz do zawartości

2 pytania do posiadaczy GS500


Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Ostatnio stworzylem dla jednej osoby calkiem pokazna liste rzeczy, ktore mozna sprawdzic w moto przy zakupie :biggrin:. Moze sie przyda :D.

Moze bez ladu i skladu ale...:

- lakier - ale to juz wiesz - schematy barwne w poszczegolnych latach mozna znalezc tu: http://republika.pl/gs500e (dzial schematy malowan - czy siakos tak). jak lakier nieoryginalny - ja bym moto olal ;]

- zgodnosc numerow w dokumentach i na motocyklu (rama, silnik - nr silnika zapewne bedzie tylko w Karcie Pojazdu)

- felgi - na "szprychach" maja wybite roczniki produkcji - okragle koleczko z np. nabitym 9/7 - rocznik 97. roczniki obu felg powinien byc takie same i pokrywac sie z rocznikiem motocykla (ew. motocykl moze byc dajmy z roku 95, a felgi z 94 - nie na odwrot). jesli sie to nie zgadza - felgi byly w moto zmieniane, co moze swiadczyc o wypadkowej przeszlosci motocykla

- slady szlifow - najczesciej slady moga byc na wydechu, zbiorniku paliwa, deklach silnika, popekana i spawana obudowa zegarow, obtarte wieczko zbiorniczka na plyn przy pompce przedniego hamulca, obtarta lampa przednia

- lagi - jesli byly prostowane, to slady tego moga byc ukryte w miejsciu, w ktorym sa one trzymane w dolnej polce (nierownosci powierzchni, przebarwienia na rurach nosnych teleskopow)

- stan klockow hamulcowych - z tylu zdejmuje sie z zacisku plastikowa pokrywke i mozna zajrzec, z przodu jest gorzej, ale sie da

- stan opon

- stan napedu (zeby zebatki tylnej (czy nie sa w ksztalcie sierpow) i lancucha - jak bardzo cofniete jest tylne kolo w miejscu regulacji na wahaczu (im bardziej do tylu, tym gorzej) oraz jak mocno mozna "odciagnac" lancuch od tylnej zembatki (im bardziej, tym gorzej)

- stan lozysk w kolach - poruszac na boki calym kolem lapiac na srednicy za opone, wyczuc czy sa luzy

- luz lozyska glowki ramy - motorek na centralke, dociazyc tylne kolo, tak zeby przednie bylo w powietrzu, poruszac kierownica w lewo i prawo (jesli jest wyczuwalny przeskok przez pozycje "na wprost" - lozysko do wymiany)

- zajrzec pod siedzenie, rzucic okiem na akumulator (ilosc elektrolitu, stan zaciskow - jak mocno oblezione sola) oraz stan podluznic ramy pod siedzeniem (czy lakier ramy nie jest naruszony, co mogloby swiadczyc o jej prostowaniu, mlotkowaniu)

- podczas jazdy probnej rozpedzic sie do ok. 50km/h i ostroznie puscic kierownice - test, czy motocykl nie sciaga, co swiadczy o krzywej ramie - musi jechac prosto jak po sznurku, sprawdzic tez skutecznosc hamulcow i wszystkie biegi (szosty bieg potrafi byc zuzyty)

- sprawdzic stan tarcz hamulcowych - ich powierzchnia powinna byc gladka, bez "wzerow", "pofaldowan", powinny byc w miare grube (tarcze "chudna" od uzywania, czasem trzeba wymienic)

- sprawdzic szczelnosc silnika po jezdzie (gdy cieply olej) - czy nie poci sie na polaczeniach dekli i miski olejowej z karterami

- sprawdzic po jezdzie, czy nie ma tlustych sladow na lagach, swiadczacych o konczacych sie uszczelniaczach

- silnik powinien zapalac blyskawicznie i chetnie, nawet zimny - dobry silnik GSa uruchamia sie bez oporow, bez dlugiego krecenia rozrusznikiem

- sprawdzic wszystkie swiatla, migacze, klakson, kontrolki...

 

:icon_razz:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Poza wymiana napedu moze i faktycznie nie wymaga wkladu finansowego :icon_razz:.

Jak malowany - bylbym ostrozny. Ze po szlifie - kazdy moze powiedziec. Gorzej, jesli to byl dzwonek.

No i ten przebieg :biggrin:

 

Pozdro

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z gościem. Jeździł na nim od roku, a jest jego 2 właścicielem w Polsce. Kupił go w kwietniu zeszłego roku i mówi, że był po szlifie na lewy bok. Mówi, że był niedawno w serwisie i mu wszystko regulowali i wymianiali. Powiedział, że będzie trzeba za jakieś 2 tys. km wymienić klocki hamulcowe na przodzie. Poza regularnymi wymianami nic nie robił przy nim.

Jeszcze męczy mnie ta cena. Bardzo wysoka.

 

Podesłał mi zdjęcia. Wygląda na to, że jest wszystko ok. A ceny gość nie chce obniżyć, a moim zdaniem na tyle [tj. 6000 nie zasługuje]. Poza tym moto jest sprzedawane bez Topcase'a.

Edytowane przez Prog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Klocki to bedzie jakas stowka, a naped minimum 400zl, srednio z 500zl trzeba liczyc. Do ceny wiec doliczasz 500zl :biggrin:.

Rok temu za tyle mozna bylo dorwac GSa z 1995 roku, a ceny przez ten rok mocno poszybowaly w dol. Gosc chyba tego nie wie ;].

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Znalazlem taka oferte:

 

Model:

Suzuki GS 500E

 

Cena:

5 500 zł

 

Informacje:

Rok produkcji: 1992, 62 000 km, 46 KM (34 kW), Pojemnoć skokowa: 499 cm3, benzyna, czarny-metalic, Rodzaj napędu: Łańcuch,

 

Opis pojazdu:

Motocykl jest sprowadzony z Niemiec, w Polsce jezdze na nim drugi sezon. Stan techniczny bardzo dobry, stan wizualny jak na fotkach (ew do malych poprawek kosmetycznych). Moto bierze olej - dokladnie tyle ile jest podane w instrukcji, silnik pali na dotyk i bardzo dobrze rozpedza motorek. Tlumik po malych przerobkach - ma teraz lepsze, charakterystyczne brzmienie. Uklad napedowy zmieniony pod koniec zeszlego sezonu i regularnie serwisowany. Klocki, akumulator itp w dobrym stanie, plyn hamulcowy wymieniany przed zima. Moto caly czas jezdzi, ale trzeba by pomyslec o synchro - moge zrobic przed sprzedarza dla zaklepanego klienta. Dorzucam zapas oleju, dwie swiece i oponke przednia - zalozona sie juz powoli konczy. Cena do negocjacji. Sprzedaje poniewaz przesiadam sie na inny motocykl. Na wszystkie pytania odpowiadam telefonicznie:

601 514 524.

 

http://www.mmotocykle.prv.pl

 

Gosc chyba z Zor.

 

Pozdro

 

PS

Na stronce jest tez drugi GS po malej glebie za 6600zl, rok 1995.

 

DOPISANE!

Powiem wiecej :biggrin:.

Gosc z 4um. Xywka SARGON.

Tu fotki sprzeta : http://bikepics.com/members/sargon/

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do kupienia GS 500E z NIEMIEC. 95r prod 43 tys km. i wyjdzie mnie ok 4tys zł Zastanawiam się czy sprzedam to po sezonie z tą samą kaskę. Moto jest igła bez draśnięcia. Pierwszy właściciel itd. Cenka jest dobra i wiem że moto z Niemiec nawet jak ma 70tys km to i tak lepiej wygląda niż ten z POLSKI co ma 40 tys. Warto moto sprowadzić. Na www.mobile.de jest gs za chyba 690 euro 95 rok ma przelot 55 tys. km i zastanawiałem się czy go nie kupić bo po takim przebiegu ma wszystko wymienione. Niemcy nie zrobią wałka z częściami. Tam jest wszystko nowe i jak jest zalecana zmiana oleju po 6tys km to po 5,5 NIEMIEC ją zrobił i jak jest zmiana łańcucha po np 15 tys to też jest zrobiona bo gdyby takiemu się on zerwał w trakcie jazdy to nie wyszedł by z więzienia i dlatego polecam moto z NIEMIEC.

Są tam też lepsze drogi a to ważne (mniej szlifów)

Życzę udanego zakupu i jestem zdania że lepiej dać za sprzęt 500 zł więcej ale siedzieć na nim dłużej niż pod nim a sianko się zwróci i tak przy sprzedaży jak będziesz zmieniać moto.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że lepiej dorzucić z 500, a nawet więcej. Lecz czasem ludzie przesadzają z cenami jak na przykład tutaj: GS za prawie 7000 zł z 1992 roku ?

 

A co powiecie na ten sprzęt. Za tą cenę 5500, to bym go wziął razem z kuframi:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M215498

 

@Alexx: Skąd masz takiego za 4 tys. ? ? ? Niezła cena ! ! !

Edytowane przez Prog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

chłopcze, ogarnij się! zapoznaj się instrukcją obsługi i przestań klepać nowy temat z pytaniem o każdą śrubkę!

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...