Empire Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 (edytowane) Dzisiaj siadła mi iskra podczas jazdy, a ze jechalem z kolegą i on mial linkę to mnie scholował do domu...Czy jesli by mnie Policja zatrzymala, to nie mieli by zadnych zastrzeżeń co do holu motorowerow?? Edytowane 18 Maja 2006 przez Empire Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Kiedyś słyszałem że motocykl holujemy tak aby umożliwić mu szybkie odczepienie od linki, czyli np okręcamy linkę i trzymamy koniec łapą, ale nie wiem czy to ze względu na przepisy czy bezpieczeństwa holowanego (coby w razie wywrotki nie był wleczony za liną).Najlepiej zapytaj Starego Sierżanata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Empire Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Przepisy mowia, ze linka holownicza ma byc "oznaczona" i tak tez zrobilem tzn na srodku liny przywiązalm czerwona wstazke z bibuly:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 (edytowane) motocykl holujemy tak aby umożliwić mu szybkie odczepienie od linki, czyli np okręcamy linkę i trzymamy koniec łapą, ale nie wiem czy to ze względu na przepisy czy bezpieczeństwa holowanego A ja myślę, że zarówno ze względu na przepisy, bezpieczeństwo holowanego i przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo holującego. I jest to całkowicie legalne. Edytowane 19 Maja 2006 przez Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Pamiętacie jeszcze motyw z pchaniem z podnóżki? To jest moim zdaniem jeszcze lepsze wyjście tylko wymaga trochę wprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wadera56 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Dzisiaj siadła mi iskra podczas jazdy, a ze jechalem z kolegą i on mial linkę to mnie scholował do domu...Czy jesli by mnie Policja zatrzymala, to nie mieli by zadnych zastrzeżeń co do holu motorowerow?? Oddział 9Holowanie Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem; 2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; 3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; 4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; 5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; 6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy; 7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej. 2. Zabrania się holowania: 1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; 2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; 3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; 4) pojazdem z przyczepą (naczepą); 5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. 3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Tak sobie czytam ten wątek i przyznam się Wam bez bicia, że bałbym się chyba jechać na holu motocyklem (samochodem pewnie też). Ostatnio padł mi skuter na mieście i wolałem odpalić "parę" zł człowiekowi za przetransportowanie padaki na pace pick-upa do warsztatu, niż ryzykować holowanie przez inny pojazd, mimo że ta druga opcja wyszłaby zapewne dużo taniej (pod warunkiem, że bez żadnych przygód...). Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 (edytowane) To moze i ja sie wypowiem.W ostatnia niedziele wybralismy sie ze znajomymi (lacznie 8 maszyn) na Slowacje.Jako, ze pozamna wszystko to byly japonce to pech chcial, ze awaria przytrafila sie mnie.Innymi slowy wracajac - bedac juz na finiszu (ok 30 km od mojego miasta) zatarlem silnik.Zatarlem do tego stopnia, ze nawet nie dalo rady obrocic walem.Pierwotny plan byl taki, ze moto zostawie i wroce po niego z przyczepa. Ale po chwili namyslu kumpel skoczyl na CPN i kupil linke holownicza. I tym sposobem holowany za Nighthawkiem 700 wrocilem 30 km do domu :buttrock: Hol byl zaczepiony do jego stelaza na stale a do mnie na "luzno" - czyli puszczony na okolo lewej lagi i trzymany razem z manetka w lewej rece. Ja jechalem bez swiatel - mijal nas partol drogowki ale nawet nie zareagowali. Przy takiem cholowaniu trzeba pamietac tylko o kilku zasadach:1) zaczepic linke aby mozna ja bylo latwo puscic.2) holujacy musi jechac plynnie3) holujacemu nie wolno hamowac4) to holowany hamuje caly "zaprzeg" a w tym czasie holujacy wciska sprzeglo. Stosowanie sie do w/w zasad umozliwia nam w miare komfortowa jazde.A ten motyw z hamowaniem ma na celu utrzymanie stalego naciagu linki. Edytowane 20 Czerwca 2006 przez m16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Oddział 9Holowanie Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem; 2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; 3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; 4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; 5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; 6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy; 7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej. 2. Zabrania się holowania: 1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; 2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; 3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; 4) pojazdem z przyczepą (naczepą); 5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. 3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. I wszystko na ten temat :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.