Skocz do zawartości

Zamiana zębatki tylnej w Tenerce.


mrymek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę zwiększyć prędkość mojej tenerki, przez założenie mniejszej zębatki tylnej. Teraz mam taką z 45 zębami - doradźcie jaką założyć, by bardzo nie stracić na przyśpieszeniu, a prędkość przelotowa wzrosła do ok 130. Mam do wyboru: 39, 40, 42 zęby. Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli "przegniesz" z przełozeniem to moze sie okazac ze na ostatnim biegu bedziesz jechał pomalej niz na przedostatnim bo braknie mocy - opór powietrza rosnie do kwadratu predkosci a silnik dysponuje max moca i momentem obrotowym tylko w pewnym zakresie obrotów . :icon_rolleyes: Wez moc swojego motocykla pod uwage- macz pełną czy zdławioną. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przeliczyć przełożenia.

Oryginalna tylna jest 45, przednia 15(nie ma zamienników), przełożenie masz 1:3.

Moja sztuka przy 4 tyś.obr. jechała 90 km/h na 5 biegu, z wyliczenia na kółku 39 z tyłu jechałaby 112,5 km/h przy tych samych obrotach (jak dobrze pamietam).

Wskazania prędkościomierza będziesz miał prawdziwe- napęd linką z przedniego koła.

Doświadczenia nie zdążylem przeprowadzić, bo chciałem wymienić komplet: łańcuch + kółka.

Przy 12 tys przebiegu oryg. łańcuch DID mieścił sie w granicy luzu.

 

Po co zakładasz dwa tematy?

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem zębatkę o 40 zębach, ale okazało się, że stary łańcuch jest zbyt długi i tu kolejne pytanie: skracać stary łańcuch, czy kupić nowy i skrócić go do nowej zębatki, a stary łańcuch mieć do zębatki o 45 zębach? Doradźcie, bo nowy łańcuch to wydatek ok 300 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zastosowal orginalne przelozenia ,sam rozwazalem taka zamiane ale zostalem na orginalnym 15/43 bo jezdze tez w terenie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam dylemat, tyle z w Africa twin. przy 41 zebach przy 5500rpm jest 140 a nie 120 jak przy oryginale 45. ja zakładam 43 przy nastepnej wymiane. do tej decyzji skłoniła mnie zdecydowanie jazda na przelotowym tłumiku. zieww szatana :biggrin:

 

zależy jak jeżdzisz, solo i teren czy kufry, pasażer i dalekie trasy. ale mysle ze 43 bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zębatkę o 40 zębach, ale okazało się, że stary łańcuch jest zbyt długi i tu kolejne pytanie: skracać stary łańcuch, czy kupić nowy i skrócić go do nowej zębatki, a stary łańcuch mieć do zębatki o 45 zębach? Doradźcie, bo nowy łańcuch to wydatek ok 300 zeta.

 

Napęd wymieniamy zawsze w komplecie łańcuch+zębatki, w przeciwnym razie nastąpi szybsze zużycie całego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zębatkę o 40 zębach

 

Założyłeś już nową zębatkę ? - jestem brardzo ciekaw jak zachowuje się moto po takiej zmianie. :icon_razz:

 

BTW. W Yamaszce SZR 660 z tyłu jest 39 zębów (przód tj. u nas 15) - z danych producenta prędkość SZR to ok 186 km/h.

 

Oczywiście wiadomo że XTZ nigdy nie będzie śmigać jak SZR - ale w tych zębach jednak coś jest :buttrock:

 

Pozdr,

Edytowane przez HawK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...