mrymek Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Witam. Chcę zwiększyć prędkość mojej tenerki, przez założenie mniejszej zębatki tylnej. Teraz mam taką z 45 zębami - doradźcie jaką założyć, by bardzo nie stracić na przyśpieszeniu, a prędkość przelotowa wzrosła do ok 130. Mam do wyboru: 39, 40, 42 zęby. Dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Napewno niezbyt duży przeskok. Jak zmieniłem tylną z 47 do 40 w swoim knighcie to nie chciał iść, pewnie w twoim przypadku będzie podobnie. Czyli może jednak 42. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 stracisz zawsze na przyśpieszeniu.....ale też jestem za 42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Z tego, co wiem, to 42 zęby to jet oryginał w Tenerce..... Czyli wrzuć 40. Na przyśpieszeniu za wiele nie stracisz, a szybkośc wzrośnie. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Według katalogu Luisa 46 to orginał, ale i tak zamierzam zmienić na 40. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jesli "przegniesz" z przełozeniem to moze sie okazac ze na ostatnim biegu bedziesz jechał pomalej niz na przedostatnim bo braknie mocy - opór powietrza rosnie do kwadratu predkosci a silnik dysponuje max moca i momentem obrotowym tylko w pewnym zakresie obrotów . :icon_rolleyes: Wez moc swojego motocykla pod uwage- macz pełną czy zdławioną. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 (edytowane) Musisz przeliczyć przełożenia.Oryginalna tylna jest 45, przednia 15(nie ma zamienników), przełożenie masz 1:3.Moja sztuka przy 4 tyś.obr. jechała 90 km/h na 5 biegu, z wyliczenia na kółku 39 z tyłu jechałaby 112,5 km/h przy tych samych obrotach (jak dobrze pamietam).Wskazania prędkościomierza będziesz miał prawdziwe- napęd linką z przedniego koła. Doświadczenia nie zdążylem przeprowadzić, bo chciałem wymienić komplet: łańcuch + kółka.Przy 12 tys przebiegu oryg. łańcuch DID mieścił sie w granicy luzu. Po co zakładasz dwa tematy? Edytowane 19 Maja 2006 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Kupiłem zębatkę o 40 zębach, ale okazało się, że stary łańcuch jest zbyt długi i tu kolejne pytanie: skracać stary łańcuch, czy kupić nowy i skrócić go do nowej zębatki, a stary łańcuch mieć do zębatki o 45 zębach? Doradźcie, bo nowy łańcuch to wydatek ok 300 zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 A po jakim przebiegu jest stary łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja bym zastosowal orginalne przelozenia ,sam rozwazalem taka zamiane ale zostalem na orginalnym 15/43 bo jezdze tez w terenie Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambo54 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja mam ten sam dylemat, tyle z w Africa twin. przy 41 zebach przy 5500rpm jest 140 a nie 120 jak przy oryginale 45. ja zakładam 43 przy nastepnej wymiane. do tej decyzji skłoniła mnie zdecydowanie jazda na przelotowym tłumiku. zieww szatana :biggrin: zależy jak jeżdzisz, solo i teren czy kufry, pasażer i dalekie trasy. ale mysle ze 43 bedzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Kupiłem zębatkę o 40 zębach, ale okazało się, że stary łańcuch jest zbyt długi i tu kolejne pytanie: skracać stary łańcuch, czy kupić nowy i skrócić go do nowej zębatki, a stary łańcuch mieć do zębatki o 45 zębach? Doradźcie, bo nowy łańcuch to wydatek ok 300 zeta. Napęd wymieniamy zawsze w komplecie łańcuch+zębatki, w przeciwnym razie nastąpi szybsze zużycie całego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 (edytowane) Kupiłem zębatkę o 40 zębach Założyłeś już nową zębatkę ? - jestem brardzo ciekaw jak zachowuje się moto po takiej zmianie. :icon_razz: BTW. W Yamaszce SZR 660 z tyłu jest 39 zębów (przód tj. u nas 15) - z danych producenta prędkość SZR to ok 186 km/h. Oczywiście wiadomo że XTZ nigdy nie będzie śmigać jak SZR - ale w tych zębach jednak coś jest :buttrock: Pozdr, Edytowane 19 Czerwca 2006 przez HawK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.