Skocz do zawartości

GS 500 urwany gwint pod korkiem spustowym oleju :(


Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuje za rady :icon_rolleyes: albo :biggrin: :bigrazz:

Posłuchałem wiekszości i dałem do przegwintowania. Okazało się że gwintu nie było prawie wcale :icon_razz:

Rozwiercili, przegwintowali i przy skręcaniu poowijali taśmą teflonową. Przy wymianie oleum mam uważać bo micha osłabiona i oczywiście mam owijać to taśmą silikonową i dokręcać delikatnie i z wyczuciem, a nie kluczem dynamometrycznym :notworthy:

 

Śmierdoli mi to prowizorką, chyba kupię michę na allegro...

Czy może jestem przeczulony ???

Edytowane przez Gwoździu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie kluczem dynamometrycznym :biggrin: , przeciez w takich sytuacjach właśnie kluczem dynamometrycznym masz większą pewność że nie przekręcisz ... ustawiasz niewielki moment i jedziesz bez zastanawiania... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientuj się ile będzie kosztować nowa micha, często nie warto się bawić, do GS-a z 2000r. nowa oryginalna micha kosztuje 41,50 $ korek 1.89$, uszczelka pod korek 0.74$, uszczelka pod michę 5,40$.

Zatelefonuj do porządnego serwisu zobacz jak oni to wycenią, miałem ten sam problem, tyle tylko, że w innym modelu i ceny były troszkę niższe, cała impreza kosztowała mnie 70 PLN i dodatkowe 5 minut roboty przy wymianie oleju.

 

Pozdro...

 

Quasi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie poszukiwań misek na allegro. Obawiam się tylko, że trzeba będzie do wymiany miski odkręcić kolektory wydechowe... Śruby mocujące kolektory do głowicy są extremalnie skorodowane i pewnie będą się działy dantejskie sceny przy próbie odkręcania ich.

 

Czy może jestem w błędzie i miska zejdzie bez demontażu kolektorów (czyżby HAYNES się mylił ?!?)

 

PS. Czemu nie kluczem dynamometrycznym ?

Takie baśnie opowiadał mi ten magik który przegwintował miske :biggrin:

 

pozdr :icon_rolleyes:

Edytowane przez Gwoździu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też popieram że powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym.

Jeżeli zrobili dobry gwint (czyli drobny) to nie powinno nic przepuszczać nawet teflon jest zbędny, a jak zrobili jak chłopaki z Towarowej to może troszkę się korek pocić.

Nie powinno się nic dziać jak jest dobrze zrobione a jak spieprzyli a nie zrobili to będziesz musiał miskę wymienić.

Ja na twoim miejscu to bym najpierw sprawdził jak to będzie się zachowywać w twoim przypadku, a może dobrze to po co ładować kasę na darmo.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny, zastanawiam sie czy po wymianie oleju w skrzyni swojej jawy korek spustowy dokrecasz kluczem dynamometrycznym :icon_question:To nie glowica w japonczyku. Nie przesadzajmy.Korki spustowe nalezy dokrecac z wyczuciem a to przychodzi razem z praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny, zastanawiam sie czy po wymianie oleju w skrzyni swojej jawy korek spustowy dokrecasz kluczem dynamometrycznym :icon_question:To nie glowica w japonczyku. Nie przesadzajmy.Korki spustowe nalezy dokrecac z wyczuciem a to przychodzi razem z praktyka.

Jasne że nie. Ale nie w tym rzecz chodzi o to dlaczego mechanik stwerdza że nie powinno się przykręcać kluczem dynamotrycznym. Jak ktoś niema wyczucia to lepiej chyba przykręcić dynamometrem niż zaleko albo na mocno.

 

Wydaje mi się że przykręcanie dynamometrem jest dużo bezpieczniejsze niż na wyczucie dla amatora.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że nie. Ale nie w tym rzecz chodzi o to dlaczego mechanik stwerdza że nie powinno się przykręcać kluczem dynamotrycznym. Jak ktoś niema wyczucia to lepiej chyba przykręcić dynamometrem niż zaleko albo na mocno.

 

Wydaje mi się że przykręcanie dynamometrem jest dużo bezpieczniejsze niż na wyczucie dla amatora.

 

POZDRO

Mysle, ze mechanik nie chcial by srube dokrecac kluczem dynamometrycznym(momentem okreslonym w serwisowce) gdyz nowo wykonany gwint moze nie miec takiej wytrzymalosci jak gwint fabryczny.I sytuacja moglaby sie powtorzyc.Chyba ze ten mechanik w ogole nie uzywa klucza dynamometrycznego.To ch.. z takim fachowcem

Edytowane przez slayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze mechanik nie chcial by srube dokrecac kluczem dynamometrycznym(momentem okreslonym w serwisowce) gdyz nowo wykonany gwint moze nie miec takiej wytrzymalosci jak gwint fabryczny.I sytuacja moglaby sie powtorzyc.Chyba ze ten mechanik w ogole nie uzywa klucza dynamometrycznego.To ch.. z takim fachowcem

Mi się wydaje że chyba o ogólne dokręcanie kluczem dynamometrycznym.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie poszukiwań misek na allegro. Obawiam się tylko, że trzeba będzie do wymiany miski odkręcić kolektory wydechowe... Śruby mocujące kolektory do głowicy są extremalnie skorodowane i pewnie będą się działy dantejskie sceny przy próbie odkręcania ich.

 

Czy może jestem w błędzie i miska zejdzie bez demontażu kolektorów (czyżby HAYNES się mylił ?!?)

 

PS. Czemu nie kluczem dynamometrycznym ?

Takie baśnie opowiadał mi ten magik który przegwintował miske :biggrin:

 

pozdr :icon_rolleyes:

 

Poprzednio pisałeś, że dałeś do przegwintowania?? Zrobiłeś to bez ściągania miski??

I po co szukać nowej? Ja za naprawdę solidną robociznę, zaspawanie, gwintowanie na ten sam wymiar itp. zapłaciłem równo 40 zeta... a micha jest jak nowa. Chyba bardziej się kalkuluje.

No i kolektory niestety trzeba zdjąć. Miałem u siebie identyczny problem - śruby na imbus, skorodowane na maxa, zarżnąłem na nich kilka imbusów, straciłem mnóstwo czasu, nerwów i w ogóle... ledwo co odkręciłem... chyba nikt nigdy wcześniej ich nie odkręcał. Pierwsze co, to kupiłem nowe śruby i teraz przynajmniej wiem, że nie bedzie porblemu jakby co.

 

Roboty trochę jest, ale nie jest tragicznie - zwłaszcza, że nie masz owiewek :bigrazz: Heh, mało tego, ja w GSXFie musiałem ściągać jeszcze chłodnicę oleju, żeby się w ogóle dobrać do reszty :icon_razz: Odkręcisz kolektory, potem miskę, miskę do ślusarza, odbierasz z nowym gwintem, wkręcasz śrubę spustową (kluczem dynamometrycznym? nie jestem ekspertem, ale pierwsze słyszę, żeby ktoś tak robił...), zakładasz uszczelkę albo smarujesz silikonem, przykręcasz wszystko z powrotem i gra :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio pisałeś, że dałeś do przegwintowania?? Zrobiłeś to bez ściągania miski??

Wiesz no nie wszystkim się chce miskę zdejmować żeby prze gwintować korek, ale w sumie można tak ponieważ prawdopodobnie było to prze gwintowanie na większy numer (więc bez spawania). Widziałem lepszy numer, jak przy zakładaniu gazu w samochodzie nie zdejmowali kolektora przy wierceniu (dodam że idzie to masowo i jakoś działa).

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_razz: Przegwintowali bez zdejmowania (wzieli moto na kanał samochodowy) i zrobili nowy gwint.

 

Z tego co widze to nie obejdzie się bez odkręcania kolektorów. Wiem że było dużo postów na forum dot odręcania zapieczonych śrub... spróbuje coś z tym zrobić, ale obawiam się że bedzie to ciężka robota. Te śruby trzymające kolektory są mocno skorodowane :biggrin:

 

Może ktoś bawił się już w odkręcanie kolektorów w swojej GSce?? chętnię posłucham podopowiedzi

Edytowane przez Gwoździu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny jest profesjonalny imbus a nie normalne chinskie g... to raz, mozna podgrzac glowice w okolicach mocowania kolektora to dwa - wieksze prawdopodobienstwo ze sruby sie nie urwa.

Ten idiota co ci przegwintowal miske bez zdejmowania z moto to co powiedzial o opilkach z gwintowania, ktore poszly do wnetrza silnika ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...