Skocz do zawartości

Help !! Impregnacja wewnętrzna baku


Wojt@s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli nie masz przeciekow to 10% roztwor kwasu fosforowego, po nim plukanie woda i denaturatem, suszenie suszarka do wlosow i gotowe.

Jak sa przecieki to w razie malych POR15, a w razie duzych lata z zywicy na zewnatrz ( jezeli jest to niewidoczne ) i POR do srodka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest ten POR i gdzie go mozna kupić ??

 

Ja mam niczym nie zabezpieczony bak, tylko muszę pamiętać o zalewaniu pod kurek na dłuższe postoje, bo raz jak stał w połowie pusty to pojawił się rdzawy nalot i trzeba było czyścić od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche zbocze- (nie chce zakladac nowego tematu..)

 

mi z pod gumy cieknie paliwo, blache przezarlo, (motocykl tez stal niewiadomo ile nie garazowany...)

 

mozna to zalepic- pytanie czym?

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wild zalepic dziure mozesz mydlem :clap:

I to nie zart - mydlo naprawde podziala, tyle ze nie na dlugo.

Dziurawy bak musisz zaspawac, albo jezeli cala dziura schowana jest pod guma to mozesz zalozyc late z zywicy na zewnatrz ( warunkiem jest idealne wyczyszczenie tego kawalka blachy pod late ), oczyszczenie wnetrza baku z rdzy w sposob powyzej podany po czym zaimpregnowanie go od wewnatrz jakims srodkiem sprzedawanym u was. POR15 to sealer amerykanski, ktory tworzy cienka, ale bardzo twarda i odporna na urazy mechaniczne oraz srodki chemiczne powloke na powierzchni metalu - nie jestem pewien czy jest sprzedawany w Europie, ale mam wrazenie ze jest.

Przestrzegam natomiast przed srodkiem pod nazwa KREEM, niezwykle trudny do nalozenia, a poza tym potrafi po jakims czasie puscic benzyne miedzy siebie a metal zbiornika.

POR15 uzylem w zbiorniku BSA z pozytywnym rezultatem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientje to potrzebujesz H3PO4 o ile mnie pamiec nie zawodzi :clap: a skad to wziac, udaj sie moze do jakiegos zaprzyjaznionego chemika to ci odleje troszke...

:clap:

 

 

P.S.

Napewniejszym sposobem zalatania zbiornika jest twarde lutowanie, zalac zbiornik woda i po klopocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaję link http://www.landserwis.pl/renowacja_zbiornika.html

Cały zestaw do zabezpieczenia zbiornika firmy FERTAN. Sam to przerobiłem z rewelacyjnym skutkiem. Bak w środku wygląda jak pokryty tworzywem a moja M-ka jest z 59 roku! Trzy lata temu sprzedażą takich zestawów zajmowała się firma "OMNIBUS" w Wawie. Czasami bywali na motobajzlu. Uprzedzam, to bardzo pracochłonna i nietania impreza, ale efekt rewelo.

Edytowane przez Maro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak przy okazji gadaniu o rdzy w baku to chcialem sie pochwalic ze kiedys w mojej WSK M06Z mialem taka rdze w baku ze sie az sypalo... No ale ja oczywiscie bylem przekonany ze sie wyplucze i bede smigal:) ((maly bylem i glupi)), no i po jakims czasie jezdzenia z rdza w paliwie (paliwo mialo kolor brazowy) rozbierajac silnik okazalo sie ze mam zablokowane lozyska głowen walu korbowego.. Rdza ktora byla w paliwie osadzala sie na lozyskach, az w pewnej chwili calkowicie je zablokowala tak ze lozyska krecily sie razem z walem...:D Efektem tego sa wyrobione gniazda lozysk w karterach.. Tak wiec nie ma co smigac na zardzeiwalym wbiorniku:)

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...