Skocz do zawartości

Diagnoza dzwieku z silnika


Rekomendowane odpowiedzi

No wiec dzwiek w pewnych warunkach wydobywa sie z glowicy gdzies nad 2 lub 3 cylindrem. Brzmi jak klekot jednego zaworu.

 

Wystepuje w okreslonych warunkach tzn tylko wtedy kiedy silnik jest rozgrzany i zgaszony wtedy musze odpalac z gazem i wowczas czasami klekocze. Czasami bo tez nie zawsze tak jest. Zeby ucichl wystraczy lekko przegazowac tak do 4 tys obr/min lub zgasic silnik i odpalic juz bez gazu albo olac sprawe i jechac to wtedy ucicha. Na zimnym silniku nic nie klekota. Dzwiek pojawil a wlasciwie byl zaraz po regulacji. Byly zmieniane uszczelniacze zaworowe. Podczas jazdy nie pojawia sie tylko przy odpalaniu.

 

Co to moze byc?? Jakis drobny luz (niezaworowy) i dlatego zdarza sie ze cos klekocze??? Zaworki dopiero co byly regulowane i niechcialbym ich regulowac na nowo tymbardziej ze po zatrzymaniu z trasy nic nie klekocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec dzwiek w pewnych warunkach wydobywa sie z glowicy gdzies nad 2 lub 3 cylindrem. Brzmi jak klekot jednego zaworu.

 

Wystepuje w okreslonych warunkach tzn tylko wtedy kiedy silnik jest rozgrzany i zgaszony wtedy musze odpalac z gazem i wowczas czasami klekocze. Czasami bo tez nie zawsze tak jest. Zeby ucichl wystraczy lekko przegazowac tak do 4 tys obr/min lub zgasic silnik i odpalic juz bez gazu albo olac sprawe i jechac to wtedy ucicha. Na zimnym silniku nic nie klekota. Dzwiek pojawil a wlasciwie byl zaraz po regulacji. Byly zmieniane uszczelniacze zaworowe. Podczas jazdy nie pojawia sie tylko przy odpalaniu.

 

Co to moze byc?? Jakis drobny luz (niezaworowy) i dlatego zdarza sie ze cos klekocze??? Zaworki dopiero co byly regulowane i niechcialbym ich regulowac na nowo tymbardziej ze po zatrzymaniu z trasy nic nie klekocze.

Niezbyt precyzyjnie opisujesz tego dzięcioła.

To może być nieszczelny kolektor wydechu

lub żle ustawione gaźniki

lub jeżeli to jest tylko czasami cykanie przed całkowitym rozgrzaniem to masz problem z wewnętrzną rurą w kolanku wydechu.

A najlepiej byłoby posłuchać na żywo co się dzieje

pozdro

Piotr

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystepuje tylko i wylacznie przy rozgrzanym silniku i przy odpalaniu z lekkim gazem. Wystarczy zgasic silnik i odpalic juz bez gazu (pierwsze odpalanie rozgrzanego silnika bez gazu wymaga krecenia). Pali na dotyk choc minimalnie faluje zmniejszajac obroty o 50. Raczej to 15letnie membrany w gaznikach.

 

Co do kolektora to byloby to mozliwe bo watpie zeby ktos kiedykolwiek zmienial tam uszczelki. Poza tym mam zamiar odmalowac caly kolektor. Po zdjeciu kolektora konieczna jest zalozenie nowych uszczelek jesli stare okazaly by sie byc wporzadku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do dziwnego dźwięku mam to u siebie w B6/96r. po starcie 1 , 2 większy gaz i przy 6k słychac jakby cos wpadało w rezonans i tak na 3 przy większych obrotach, praktycznie występuje to w wiekszosci przy przyspieszaniu ... ?!

 

Być może luz przy kolektorze etc.

Jak to żona stwierdziła : cos ci brzęczało jak jechałeś ulicą :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do dziwnego dźwięku mam to u siebie w B6/96r. po starcie 1 , 2 większy gaz i przy 6k słychac jakby cos wpadało w rezonans i tak na 3 przy większych obrotach, praktycznie występuje to w wiekszosci przy przyspieszaniu ... ?!

 

Być może luz przy kolektorze etc.

Jak to żona stwierdziła : cos ci brzęczało jak jechałeś ulicą :|

 

diagnoza- tłumik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwiek pojawil a wlasciwie byl zaraz po regulacji. Byly zmieniane uszczelniacze zaworowe. Podczas jazdy >nie pojawia sie tylko przy odpalaniu.

 

ten teges...moze ktos ci cos zle poskladal(o czyms zapomnial?) albo poprostu masz zuzyty napinacz lancuszka rozrzadu i czasem mu listwa zebata/zapadka "przepuszcza"?

PS.co za magik ci wymienial uszczelnienia zaworowe,tak ze nie sciagal glowicy/kolektora wydechowego itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwiek pojawil a wlasciwie byl zaraz po regulacji. Byly zmieniane uszczelniacze zaworowe. Podczas jazdy >nie pojawia sie tylko przy odpalaniu.

 

ten teges...moze ktos ci cos zle poskladal(o czyms zapomnial?) albo poprostu masz zuzyty napinacz lancuszka rozrzadu i czasem mu listwa zebata/zapadka "przepuszcza"?

PS.co za magik ci wymienial uszczelnienia zaworowe,tak ze nie sciagal glowicy/kolektora wydechowego itp?

 

Napinacz jest ok. Watpie zeby zle poskaldali. Glowica byla sciagana, uszczelka nowa ale po co kolektor??

 

Juz sie tym nie przejmuje kiedy uslyszalem jak pracuje diversion czy drag star. Tak zaworki cykaja glosniej niz dzwiek ktory mi przeszkadza a wlasciwie juz nie. Poza tym wystepuje coraz rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...