Skocz do zawartości

PILNE!! Zapłon WFM


Rekomendowane odpowiedzi

OO:) Moja też jest modelem M06Z, tylko ze to jest jakaś rzadka chyba wersja bo przez zbiornik paliwka idzie śruba, no i tylni blotnik jest taki kanciaty na koncu, mam jeszcze druga sztuke M06Z i ona nie ma śruby w baku i tylni blotnik jest zakonczony gladko ... Ta druga WSK jest opisana w książce i wogule czasem idzie ją spotkać, ale tej pierwszej nigdzie nie ma opisanej.. No mam tylko jedna fotke, znaleziona w necie (na fotce jest fabrycznie nowa)... tak wiec wnioskuje ze byly dwie podobne ktore nazwano tak samo.. Byla jeszcze M06L, ale to juz wogule inna bajka.. jesli mozesz to zapodaj fotki tej twojej WSK bo jestem ciekaw jaki masz model dokladnie? A zeby tu nie robic smietnika to mozesz zalozyc nowy temat no" Renowacja WSK M06z"

Pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobuz1 moja to również jedna z pierwszych. Przód jest bardzo podobny do późniejszych WSK lecz górna półka jest z licznikiem na wzór WFM.

Półka ta nie jest przypadkiem zamontowana z WFM gdyż różni się od tej z WFM.

Lakierowanie jest również typowe – dwukolorowa. Wersje po 60 roku były już lakierowane w jednym kolorze miały też przód jak w późniejszych modelach oraz licznik w lampie.

 

Zdjęcia tu: http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=a...mode=view&id=18

 

p.s.

Błotniki z przetłoczeniami na bokach to znak szczególny "Zetek"

Ciekawostką jest oryginalny kluczyk pod kolor motocykla który również był dostępny tylko w pierwszych M06Z

Edytowane przez PROC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łeee, widze ze extra stan tej WSK jak na swoje lata:)) No i calosc kompletna:D: To sie liczy najbardziej! Ja mam jedną z moich WSK wlasnie taką samą jak ty! Też mam śrube w baku i takie same blotniki.. Tzn niestety poprzedni wlasciciel zmienil caly przód w tej WSK i teraz mam zwykly blotnik od M06B1 no i niestety tylne kolo jest zalozone 18cali tez od M06B1..:D( oryginalen tylnie kolo lezalo u mojego dziadka w szopie, ale po jego smierci niestety gdzies zaginelo i nie moge znalezc...;) A bardzo chetnie bym se odszykowal te moja WSK na oryginal! Ta moja WSK jest z 1959roku i ma czarne malowanie, a ja mam zamiar przy odrestaurowywaniu zrobic jej na baku takie samo kremowe pole jak u ciebie, cholernie mi sie to podoba:))

Kurde, a może byś mial zapasowe kolo tylnie i przedni blotnik do niej???

Pozdro - Julas

PS. Widze że niestety silniczek jest nieoryginalny w tej twojej WSK..:eek: ale spoko, u mnie też ktoś wymienial na nowszy i też poszukuje oryginalnego..

Edytowane przez kobuz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ja wstawiłem bo oryginalny się już do niczego nie nadawał – wszystko wyłuczone.

Jednak silnik jaki dostanie w przyszłości będzie wyglądał jak oryginał lecz będzie miał kilka modyfikacji usprawniających – co by lepiej w trasie się spisywała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh, widze że myślisz tak jak ja?? Czyli z zewnątrz oruginał a w środku modyfikacje usprawniające żeby wydłużyć żywotnośc, zwiekszyć moc itp:)) Dobrze myślisz:) A jesli chodzi o te stare kartery? to masz je może jeszcze? w jakim sa stanie? sprzedalbys mi je?

Pozdro - JUlas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie wizualnie m-04 rozni sie od dekawki ale zalozenia konstrukcyjne w nadwoziu sa takie same jak w motocyklu niemieckim-sztywny tyl, trapez z przodu, siodlo resorowane na sprezynach

Nie mam już ich.

W sumie do niczego się już nie nadawały – gniazda łożysk wytłuczone, pęknięte gniazdo wałka pośredniego z prawej strony (to pod wałkiem zdawczym)

Podczas rozpoławiania tego silnika wał sam rozszedł się na pół!

 

Silnik który będzie w tym motocyklu musze już tylko poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jaki mam ustawić kąt wyprzedzenia? Mam niby WSK, ale np. zaplon jest 3 cewkowy taki jak w WFM, taki głeboki, a nie jak w wsk, płaski. I niema na tym zaplonie dobrej iskry!! Jest taka mała fioletowa jak sie mocniej kopnie!! A wymienialem WSZYSTKO, prócz stojanu. Cewke, kondensator, przerywacz, kable, kabel wys. napiecia, fajke, i nic.. Czy załoze org. koło magnesowe (1954r.) czy zaloze juz to nowe, to nic niezmienia... a To pali nawet z 7l/100, ale za to sily ma niemalo :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema "szajbus", jesli chodzi o ustawienie zaplonu to ustaw na 3mm przed GMP ( zaplon jest od WFM ale silnik jest WSK (cylinder i glowica są juz od WSK) wiec 3mm przed GMP)wiem bo tez mam taki sam silnik w jednej ze swoich WSK 125.. A jesli chodzi o to spalanie, to nie wiem jak ty liczyles .. nie ma opcji zeby wsk 125 spaliła 7L!!!!! Te motocykle pala góra 3,5L! A jesli tobie pali wiecej to masz zajebiscie zużyty silnik.. moze to dlatego..

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do tego spalania to moja SHL 175 też paliła mi jakieś 6l/100km, ale usawiłem zapłon na 4mm przed GMP podregulowałem gaźnik i spalanie zmalało do 3,5/100km przy prędkości 60km/h. Dodam jeszcze, że silniczek był świeżo po remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niema na tym zaplonie dobrej iskry!! Jest taka mała fioletowa jak sie mocniej kopnie

 

musisz wymienić kondenstaor na NOWY i dobrze "zrobić mu masę" oraz dobrze odizolować co trzeba na przerywaczu bo może "prąd ci ucieka" gdzieś może masz przetarty kabel i dupa ;) powodzenia kumpel miał coś podobnego ale wystarczyło żeby mocniej przykręcił kondensator i było git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo WFM miala 4 silniki

 

najslabszy i najstarszy mial swiece wkrecana pod katem

 

pozniej byly silniki:

 

S01 5,5KM /rozwarcie przerywacza-0,3-0,4mm/wyprzedzenie zaplonu-4,4mm przed ZZ/

 

S34-rzadki dosyc 6,5KM/taka samo / -4,4mm

 

S01-Z1 6,5 KM/tak samo / -3mm

 

 

S01 mial cylinder jajowaty,S01-Z1 kwadratowy/ S34 inny niz oba poprzednie

 

poza tym S34 roznil sie innymi szczegolami w samym silniku

 

dane podaje za ksiazka pana mgr Jacka Urbańczyka-Naprawa motocykli WFM

 

 

oczywiscie dane te dotycza silnikow bez luzow w ukladzie korbowod sworzen tlok

 

jesli luzy sa zaplon trzeba ustawic hmm wg pracy silnika

Edytowane przez uboot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...