marianek_spox Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Pomóżcie mi , muszę ustawić zapłon w silniku WFM-ki ,i nie wiem jakie jest prawidłowe wyprzedzenie zapłonu. Nie mogę znaleźć nic w necie ,a jak już to podane w stopniach. Jeśli ktoś wie ile ma wynosić wyprzedzenie zapłonu (w mm) ,to proszę piszcie! Jak radzicie mi ustawić zapłon żeby było jak najlepiej (wał nie ma przekręconych czopów) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reno616 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ja w swoich sprzętach ustawiam zapłon przy pomocy czujnika zegarowego mikrometrycznego, mocowanego w otwór świecy. Można też użyć suwmiarki lub kawałka pręta. Jednak z czujnikem jest najdokładniej. Na początku tłok musisz ustawić w punkcie GMP, a następnie cofnąc go o wartość której niestety nieznamy (SHL ma 4,4 mm przed GMP). W tym miejscu musi następować rozwarcie styków na przerywaczu najprościej sprawdzić to za pomocą cienkiego kawałka papieru wsuniętego pomiędzy młoteczek i kowadełko, ciągnąc delikatnie za papier poczujesz jak zacznie się wysuwać. W tym punkcie przeskakuje iskra na świecy.Przy tak wyregulowantm zapłonie moja SHL na trasie paliła poniżej 3,5l/100km. Powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ja w swoich sprzętach ustawiam zapłon przy pomocy czujnika zegarowego mikrometrycznego, mocowanego w otwór świecy. Można też użyć suwmiarki lub kawałka pręta. Jednak z czujnikem jest najdokładniej. Na początku tłok musisz ustawić w punkcie GMP, a następnie cofnąc go o wartość której niestety nieznamy (SHL ma 4,4 mm przed GMP). W tym miejscu musi następować rozwarcie styków na przerywaczu najprościej sprawdzić to za pomocą cienkiego kawałka papieru wsuniętego pomiędzy młoteczek i kowadełko, ciągnąc delikatnie za papier poczujesz jak zacznie się wysuwać. W tym punkcie przeskakuje iskra na świecy.Przy tak wyregulowantm zapłonie moja SHL na trasie paliła poniżej 3,5l/100km. Powodzenia!! Właśnie o ą wartość mi chodzi ,nie wiem czy przypadkiem nie będzie to tyle samo co w wuesce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Przeciez WSK ma stala wartosc kata wyprzedzenia zaplonu, zalezna wylacznie od wielkosci przerwy na przerywaczu, ustaw przerwe okolo 0.3 - 0.4 mm i po klopocie oczywiscie jezeli masz oryginalne kolo zamachowe... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 z instrukcji WFM:dane regulacyjne http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/18.jpg obsługa http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/19.jpg http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/20.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 z instrukcji WFM:dane regulacyjne http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/18.jpg obsługa http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/19.jpg http://www.polmot.skip.pl/images/teksty/inswfm/20.jpg Dzięki PROCU o to mi chodziło ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Witam, kolego MOC-od kiedy wyprzedzenie zapłonu w WSK ustawią się przerwą na przerywaczu? Przerwe miedzy stykami ustawia sie na 0,2-0,3mm, a nastepnie ustawia sie punkt wyprzedzenia zaplonu na 3mm przed GMP! I wlasnie to wyprzedzenie ustawia sie poprzez odpowiednie ustawienie statora z cewkami, czyli przesuwasz odpowiednio w jedna lub druga strone podstawe cewek:) Tak wiec niech kolega marianek_spox ustawi w swoim silniku wyprzedzenie zaplonu na 3mm przed GMP, poniewaz silnik WSK i WFM na takie samo wyprzedzenie zaplonu. Pozdrawiam - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Witam, kolego MOC-od kiedy wyprzedzenie zapłonu w WSK ustawią się przerwą na przerywaczu? Przerwe miedzy stykami ustawia sie na 0,2-0,3mm, a nastepnie ustawia sie punkt wyprzedzenia zaplonu na 3mm przed GMP! I wlasnie to wyprzedzenie ustawia sie poprzez odpowiednie ustawienie statora z cewkami, czyli przesuwasz odpowiednio w jedna lub druga strone podstawe cewek:) Tak wiec niech kolega marianek_spox ustawi w swoim silniku wyprzedzenie zaplonu na 3mm przed GMP, poniewaz silnik WSK i WFM na takie samo wyprzedzenie zaplonu. Pozdrawiam - Julas AAH! chłopie odbierasz mi wiare w jakiekolwiek wartości merytoryczne tego forum ,przecież NIE PYTAŁBYM ile wynosi wyprzedzenie zapłonu gdyby było ono identyczne w WFM jak w WSK !!!!!. W wuesce prawda główna wartość to jakieś 3mm ,ale w WFM ,z tego co znalazłem w instrukcji od Proca wynika że jednak WFM-ka ma inne wyprzedzenie zapłonu (4mm) i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 (edytowane) Ej, no w sumie to niespytalem jaka to jest WFM? Bo zalezy jaki silnik! Ja mowilem ze WFM 125 i WSK 125 maja takie samo wyprzedzenie.. A ta twoja WFm jaka ma pojemnosc? Bo z tego co wiem to byly WFM 125, 150, i 175 (ale moze sie myle) Edytowane 3 Maja 2006 przez kobuz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 4 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Kobuzie źle rozumujesz! To że pojemności są takie same nie znaczy że zapłon ma takie samo wyprzedzenie zapłonu (choć jakby ustawić go w WFM tak jak w WSK może silnik by pracował). Weź pod uwagę inny stopień sprężania ,może wydawać się że te silniki są identyczne ,ale różnią się nieznacznie (oprócz karterów cylindry są inne- w WFM mniejsze okna przepłukujące) . Według danych fabrycznych te silniki osiągają różne moce przy różnych prżedkościach (jednym słowem RÓŻNIĄ SIĘ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Ja nie traktował bym i nie traktuję tych wartości wyprzedzenia zapłonu z książki jako wyrocznię.W praktyce zapłon lepiej ustawić pod siebie – każdy ma inny styl jazdy a i każdy silnik ma inne parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 4 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 Ale jest to już jakaś wytyczna - wartość której należy się trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 właśnie nie do końca trzeba się jej trzymąć Można to nazwać wartością wyjściową od której można zacząć regulację w poszukiwaniu ideału :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 5 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 No dobra, nie będę się sprzeczać ;PP Ważne że oboje kumamy o co chodzi :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Siema, mam WSK z 59roku i wlasnie ona ma bardzo podobne kartery jak w WFM, a wszystko inne ma tak samo jak w tych nowszych WSK, czyli wlasciwie sie nie różnia no i parametry w sumie mają podobne, i pisząc ostatniego posta wzorowalem sie na tym silniku, a jednak nie powinieniem bo rzeczywiscie WFM miala zupelnie inny silnik! pomylilem sie wiec sorry, pozdro - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.