Skocz do zawartości

PILNE!! Zapłon WFM


Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie mi , muszę ustawić zapłon w silniku WFM-ki ,i nie wiem jakie jest prawidłowe wyprzedzenie zapłonu. Nie mogę znaleźć nic w necie ,a jak już to podane w stopniach. Jeśli ktoś wie ile ma wynosić wyprzedzenie zapłonu (w mm) ,to proszę piszcie! Jak radzicie mi ustawić zapłon żeby było jak najlepiej (wał nie ma przekręconych czopów) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich sprzętach ustawiam zapłon przy pomocy czujnika zegarowego mikrometrycznego, mocowanego w otwór świecy. Można też użyć suwmiarki lub kawałka pręta. Jednak z czujnikem jest najdokładniej. Na początku tłok musisz ustawić w punkcie GMP, a następnie cofnąc go o wartość której niestety nieznamy (SHL ma 4,4 mm przed GMP). W tym miejscu musi następować rozwarcie styków na przerywaczu najprościej sprawdzić to za pomocą cienkiego kawałka papieru wsuniętego pomiędzy młoteczek i kowadełko, ciągnąc delikatnie za papier poczujesz jak zacznie się wysuwać. W tym punkcie przeskakuje iskra na świecy.

Przy tak wyregulowantm zapłonie moja SHL na trasie paliła poniżej 3,5l/100km.

 

Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich sprzętach ustawiam zapłon przy pomocy czujnika zegarowego mikrometrycznego, mocowanego w otwór świecy. Można też użyć suwmiarki lub kawałka pręta. Jednak z czujnikem jest najdokładniej. Na początku tłok musisz ustawić w punkcie GMP, a następnie cofnąc go o wartość której niestety nieznamy (SHL ma 4,4 mm przed GMP). W tym miejscu musi następować rozwarcie styków na przerywaczu najprościej sprawdzić to za pomocą cienkiego kawałka papieru wsuniętego pomiędzy młoteczek i kowadełko, ciągnąc delikatnie za papier poczujesz jak zacznie się wysuwać. W tym punkcie przeskakuje iskra na świecy.

Przy tak wyregulowantm zapłonie moja SHL na trasie paliła poniżej 3,5l/100km.

 

Powodzenia!!

 

Właśnie o ą wartość mi chodzi ,nie wiem czy przypadkiem nie będzie to tyle samo co w wuesce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez WSK ma stala wartosc kata wyprzedzenia zaplonu, zalezna wylacznie od wielkosci przerwy na przerywaczu, ustaw przerwe okolo 0.3 - 0.4 mm i po klopocie oczywiscie jezeli masz oryginalne kolo zamachowe...

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego MOC-od kiedy wyprzedzenie zapłonu w WSK ustawią się przerwą na przerywaczu? Przerwe miedzy stykami ustawia sie na 0,2-0,3mm, a nastepnie ustawia sie punkt wyprzedzenia zaplonu na 3mm przed GMP! I wlasnie to wyprzedzenie ustawia sie poprzez odpowiednie ustawienie statora z cewkami, czyli przesuwasz odpowiednio w jedna lub druga strone podstawe cewek:) Tak wiec niech kolega marianek_spox ustawi w swoim silniku wyprzedzenie zaplonu na 3mm przed GMP, poniewaz silnik WSK i WFM na takie samo wyprzedzenie zaplonu.

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego MOC-od kiedy wyprzedzenie zapłonu w WSK ustawią się przerwą na przerywaczu? Przerwe miedzy stykami ustawia sie na 0,2-0,3mm, a nastepnie ustawia sie punkt wyprzedzenia zaplonu na 3mm przed GMP! I wlasnie to wyprzedzenie ustawia sie poprzez odpowiednie ustawienie statora z cewkami, czyli przesuwasz odpowiednio w jedna lub druga strone podstawe cewek:) Tak wiec niech kolega marianek_spox ustawi w swoim silniku wyprzedzenie zaplonu na 3mm przed GMP, poniewaz silnik WSK i WFM na takie samo wyprzedzenie zaplonu.

Pozdrawiam - Julas

 

 

AAH! chłopie odbierasz mi wiare w jakiekolwiek wartości merytoryczne tego forum ,przecież NIE PYTAŁBYM ile wynosi wyprzedzenie zapłonu gdyby było ono identyczne w WFM jak w WSK !!!!!. W wuesce prawda główna wartość to jakieś 3mm ,ale w WFM ,z tego co znalazłem w instrukcji od Proca wynika że jednak WFM-ka ma inne wyprzedzenie zapłonu (4mm) i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, no w sumie to niespytalem jaka to jest WFM? Bo zalezy jaki silnik! Ja mowilem ze WFM 125 i WSK 125 maja takie samo wyprzedzenie.. A ta twoja WFm jaka ma pojemnosc? Bo z tego co wiem to byly WFM 125, 150, i 175 (ale moze sie myle)

Edytowane przez kobuz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobuzie źle rozumujesz! To że pojemności są takie same nie znaczy że zapłon ma takie samo wyprzedzenie zapłonu (choć jakby ustawić go w WFM tak jak w WSK może silnik by pracował). Weź pod uwagę inny stopień sprężania ,może wydawać się że te silniki są identyczne ,ale różnią się nieznacznie (oprócz karterów cylindry są inne- w WFM mniejsze okna przepłukujące) . Według danych fabrycznych te silniki osiągają różne moce przy różnych prżedkościach (jednym słowem RÓŻNIĄ SIĘ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie traktował bym i nie traktuję tych wartości wyprzedzenia zapłonu z książki jako wyrocznię.

W praktyce zapłon lepiej ustawić pod siebie – każdy ma inny styl jazdy a i każdy silnik ma inne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, mam WSK z 59roku i wlasnie ona ma bardzo podobne kartery jak w WFM, a wszystko inne ma tak samo jak w tych nowszych WSK, czyli wlasciwie sie nie różnia no i parametry w sumie mają podobne, i pisząc ostatniego posta wzorowalem sie na tym silniku, a jednak nie powinieniem bo rzeczywiscie WFM miala zupelnie inny silnik! pomylilem sie wiec sorry, pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...