Gość japko Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 (edytowane) z tymi olejami to jest tak ze rozpuszczanie nagaru to nie zalezy czy od tego czy syntetyk czy semi czy mineral tylko od dodatków płuczacych, a im drozszy olej tym wiecej, wlewanie do motocykla po duzym przebiegu na mineralu kiepskiej jakosci, np miksol powoduje rozpuszczenie nagaru który sie wytworzył w ciagu dłuzszego czasu,i czesto spadek kompresji lub rozszczelnienie silnika,czasteczki nagaru przywieraja do wszystkiego i uszczelniaja, sam w sobie olej nie "psuje" silnika ,bo jezeli silnik po takie zamianie z taniego na dobry olej sie zepsuł to on i tak wymagał remontu, olej tylko niszczy nagar, który jakos jeszcze trzymał go przy zyciu.Sami produceni nie zalecaja takiej zamiany :crossy: . Zreszta skutki opisał Rzemyk90 :flesje: . Olej syntetyczny rozni sie od mineralnego tym ze powstaje w procesie syntezy chemicznej gdzie jest scisle nadzorowanie i mozna modelowac długosc łancuchów weglowodorwaych(to co buduje oleje) i dzieki temu powstaje sztucznie olej bardziej doskonały chemicznie a tym samym bardziej odporny na wachania temp. starzenie sie,i obciazenia ;)jezeli chcesz wymienic ten olej z miksolu na lepszy w tym moto a ono ma duzy przebieg na miksolu to kup semi lub fullsyntetyka ale o jak najmniejszej ilosci dodatków płuczacych (na butelkach poznaje sie to po liczbie zasadowej oznaczonej TBN) ;) Edytowane 3 Maja 2006 przez japko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 zawsze zasuwałem na mikolu moja jawką az przesiadłem sie na luks bo stuki z niedawno szlifowanych cylindrów zaczeły mnie wkurzac niemiłosiernie, Owszem moto chodxiło cichutko i sprężanie best!, ale zasłona dymna taka.ze na mieście wstyd mi było jeżdzić, W ubr, przsiadłem sie na R2,(47.5 zł litra u nas w Zamosciu) zero dymu ale stuki znów sie pojawiły, nie dziwie sie bo to woda nie olej ale miesza sie idealnie i bez zadnych "odstojów" po 2-3 dniach nieodpalania.niestety miesiąc po jeżdzie zaczeło mi stukac i szumiec jakby łozysko na przegrodzie-gwizdac jakby i teraz mam zgryz bo nie nie chce mi sie rozręcac silnika a by dostac sie do łozysk przegrody a kazdy jawowicz wie z czym to sie wiąże :-(, Po nieudanych próbach kupienia Orlenu Semi na Stacji orlenu- nawet nie wiedzieli że taki olej jest !!! ( za to alkoholi maja pełną sciane ;) ) oraz w hurtowni olejów na Kilińskiego tez zero pomocy, niechcący nabyłem taki olej za 11 z ł litr na starówce w sklepie moto :flesje: , I to niespodzianka- on pachnie jak miksol!!!tylko tyle, że czerwony , rozmieszałem i czekam na pogode bo ostatnio +5 st nocami jest, Zobacze co sie bedzie z tłumikow wydobywać, Wolałbym chyba jednaktego Castroal ale prawi 50 zł za litr to chyba zdzierstwo :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 ja leje do moto olej stihla lub Husqwarny od kosiarek, ku*wa zero problemu, syfu czy innych świństw, przebieg nie wiem jaki mam,ale jak rozebrałem moto, to śladu nagaru nie ma, jak "łza", a pamiętam kiedyś jak lałem mixol do simsona, to na początku z rury kapał beżowy olej, potem cylinder wytrzymał mi miesiąc, bo już był taki próg na cylindrze, że jak odpalilem moto to aż mnie w móżgu ciupało:P, a jak rozebrałem cylinder to połowa kanału wydechowego była zapchana tym je*anym nagarem.wczoraj byłem z tatą na dziłce(było bardzo gorąco)i wycinaliśmy takie ku*wa chaszcze, bo gródek na działce kilka lat nie był doglądany. wzięliśmy od znajomego piły motorowe i olej (rzekomo do benzyny)i pojechaliśmy. kupiliśmy paliwo. ojciec mówi zrób mieszanke bo się paliwo skończyło, a ja patrze a to ku*wa olej do 4-o taktów silnikowy. ku*wa dzwonie do znajomego i mówie, co to za olej, że to nie do tego i w ogóle, a on mówi, nic się nie martw lej go, mówie ch*j:) wlałem 1:40 i przez 6g non stop z krutkimi przerwami na dpoczynek piłowałem k*rw tekie grube gałeęzie, aż piła śmierdziała i nic się nie stało. dodam tylko że jedna piła była stihla a druga jakiś tani syf, tro przez 6 h piłowania piła stihla spaliła 1l paliwa a ta scierwiasta 3.5l. niby nie ma różnicy:)pzdr za malo ku*wa ku*wa ;) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 czasteczki nagaru przywieraja do wszystkiego i uszczelniajaRozkręcałem 2T i nagar był na powierzchni denka tłoka i na głowicy-więc niby co on uszczelnia??Powierzchnie tłoka czy głowicy? ;) kup semi lub fullsyntetyka ale o jak najmniejszej ilosci dodatków płuczacych (na butelkach poznaje sie to po liczbie zasadowej oznaczonej TBN) Spotkałeś już olej żeby na butelce podawali TBN??Ja jeszcze nie :flesje: Ale faktycznie jest to ten parametr świadczący o ilości substancji myjących z tym że go raczej trzeba szukać w kartach produktu na stronach producenta oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 4 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2006 a olej orlen ten czerwony ja juz zrobilem na nim kolo 5 tys i tlok jest leko czarny i motor nie chodzi źłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rockers & low rider Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 yoo ja jezdze na olejach do pil spalinowych sthil moim zdaniem zaden orlen i inne tak nie smaruja....pila zawsze pracuje na wysokich obrotach i pod pelnym obciazeniem czyli jak moj motor:) olej tez jest czerwoniutki nie kopci tylko ze drogi:| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejek Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Ja w Simsonie używałem oleju Mobil Extra 2T ... a teraz używam mixol-a i z tego co zauważyłęm to tylko troche więcej kopci. Myśle że taka zmiana nie ma złego wpływu na zywotnoścć silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GamońAMAtoR Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 ma wpływ i to duży. Technologie i procesy wytwarzania mixolu i nowoczesnych oleji prawdopodobnie sie różnią...a w przypadku MZ ETZ 251 bylo ze na mixolu między remontami robi sie ok 15tyś. km a na orlenie 2T ok 35tyś. km nie kopci i świece dłuzej polatają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 napewno olej ma wpływ na rzywotnosc silnika tani olej typu mixol nie spala sie do konca pozostawiając nagar w silniku co pogarzsza oddawanie ciepła ze swiecy a syntetyk nie pozostawia nagaru. ja przy simsonie lałem na początku mixol a potem orlen semisyntetic i po 100 km sciógnąłem głowice i okazało sie ze rozpuszcza nagar... na orlenie silnik sie mniej grzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekmmm Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Ja mam takie pytanie: Czym się różni MIXOL z olpaka a MIXOL z Orlena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 ej siemka ja robilem remont silnika i pierwsze 10 litrow zalalem mixolem w sumie to zostalo jescze z 2 litry w baku. jesli sie teraz przeniose na lepszy olej bedzie jakas masakra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 ej siemka ja robilem remont silnika i pierwsze 10 litrow zalalem mixolem w sumie to zostalo jescze z 2 litry w baku. jesli sie teraz przeniose na lepszy olej bedzie jakas masakra? Moim zdaniem nie nie zrobiłeś zbyt duzo kilometrów i nie powstał jescze nagarA właściwie po co do takich przestarzałych technicznie i sładych motorów ja MZ i simson lać coś lepszego niż mixol????????? szkoda kasy!!!!! Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Moim zdaniem nie nie zrobiłeś zbyt duzo kilometrów i nie powstał jescze nagarA właściwie po co do takich przestarzałych technicznie i sładych motorów ja MZ i simson lać coś lepszego niż mixol????????? szkoda kasy!!!!!moze i przestarzalych ale twoje suzuki moglby dym powachac z MZ a pozatym to przy uzywaniu mixolu trzeba chyba robic czesiej remont silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartos_SzPaQ Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 a w simsonie cos sie stanie jezdzac na mixolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 (edytowane) to prawda nie ma sensu lać lepszego oleju do starych motocylki bo to nieopłacalne a żywotności silnika raczej to nie zmniejszy... :wink: kidyś były jeszcze gorsze oleje, które źle się mieszały z benzyną i MZtki robiły duże przbiegi... Edytowane 21 Czerwca 2006 przez gajoss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.