Skocz do zawartości

Wjazd do wody rozgrzanym motocyklem


TIJO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

 

Interesuje mnie taki problem :D Bo często się mowi/pisze , że nie wolno lać zimną wodą po silniku motocykla czy to szosa czy to cross , no ale np. w enduro często są przejazdy przez rzekę , kałuże itp. I teraz ciekawi mnie dlaczego nie można lać po silniku wodą jak motocykle przejeżające przez rzekę jadą dalej i nic im się nie dzieje :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz silnik chlodzony ciecza to smialo mozesz nurkowac, ostatnio wlasnie na ten temat rozmawialem z mechanikiem , natomiast jak masz chlodzony powietrzem to rzeczywiscie nie jest to wskazane poniewaz wewnetrzna czesc cylindra jest momentalnie schlodzona przez zimna wode moze to jakos zaszkodzic a w chlodzonym woda obieg wody chlodzi non stop cylinder i jak wpadniesz w zimna wode to najpierw chlodzi sie woda oplywajaca cylinder tak mi to jakos tlumaczyl ...

w kazdym badz razie ucieszylem sie i swoja CR przejechalem ostatnio przez 1,5 metrowa rzeczke malo co motoru nie utopilem ale bylo bardzo fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz silnik chlodzony ciecza to smialo mozesz nurkowac, ostatnio wlasnie na ten temat rozmawialem z mechanikiem , natomiast jak masz chlodzony powietrzem to rzeczywiscie nie jest to wskazane poniewaz wewnetrzna czesc cylindra jest momentalnie schlodzona przez zimna wode moze to jakos zaszkodzic a w chlodzonym woda obieg wody chlodzi non stop cylinder i jak wpadniesz w zimna wode to najpierw chlodzi sie woda oplywajaca cylinder tak mi to jakos tlumaczyl ...

w kazdym badz razie ucieszylem sie i swoja CR przejechalem ostatnio przez 1,5 metrowa rzeczke malo co motoru nie utopilem ale bylo bardzo fajnie

 

Potwierdzam twoje zdanie. Motorom chłodzonym wodą się nic nie stanie, choć w ekstremalnych warunkach może pęknąc cylinder (raz na 1000) .

Za to motory chłodzone powietrzem nie powinny mieć takiego kontaktu - powoduje to pękanie pierścionków.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo pod wplywem temperatury metale sie rozszezaja (jedne bardziej drugie mniej), wystarczy spojrzec na tory(nowe juz sa ze stopow niezwiekszajacych swojej objetosci w takim stopniu jak te stare pod wplywem temp) sa miedzy nimi przerwy, poniewaz w lato nagrzewaja sie i zwiekszaja swoja dlugosc, przerwa sie zmniejsza, natomiast zima, kurcza sie i przerwa jest wieksza wiec stukot pociagu jest wiekszy w zime :) inny przyklad to linie telegraficzne...

 

wiec jesli nagle schladzasz cylinder to w pewien sposob go hartujesz ale powstaja wtedy zbyt duze naprezenia hartownicze co prowadzi do jego deformacji, moze to prowadzic do mikropekniec w stukturze stopu z ktorego jest wykonany, co prowadzi do jego oslabienia, a w najgorszych przypadkach cylinder po prostu peka, bo material nie wytrzymuje naprezen.

wrzuc sobie kostke lodu do goracej herbaty, uslyszysz ze cos strzelilo, kostka lodu popekala, tak moze tez zachowac sie cylinder gdy masz chlodzononego powietrzem rumaka, jak ciecz to temperatura jest nizsza bo jak juz kolega pisal, cylinder jest caly czas chlodzony,

tak samo goracej patelni nie powinno sie oblewac zimna woda bo powoduje to jej zniszczenie w skutek mikropekniec ktore powstaja (szczegolnie bodajze teflonowej)

 

wiecej znajdziesz w tym linku

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie_%2..._%C5%BCelaza%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście powinno się uważać żeby filtra nie zalać. :)

Ja XT raz zanurzyłem do połowy cylindra a był jeszcze upał i absolutnie nic się nie stało.

Wątpię żeby tak od razu coś się z silnikiem działo.

Edytowane przez Baron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja topiłem już też sprzęty chłodzone i powietrzem i cieczą i nigdy nie było problemów właśnie poza zalanym filtrem powietrza,mysle że śmiało można topić sprzęty niezależnie od chłodzenia.

Ja sie nie zgodze, gdyż motory chłodzone powietrzem mogą się uszkodzić. Wiem bo kumplowi poszły pierścionki w mz150 i w simsonie, więc radze uważać.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie zgodze, gdyż motory chłodzone powietrzem mogą się uszkodzić. Wiem bo kumplowi poszły pierścionki w mz150 i w simsonie, więc radze uważać.

pozdro

A powiec mi czy Simson i MZ to nowoczesna japońska konstrukcja i przeznaczona jest do jazdy enduro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo pod wplywem temperatury metale sie rozszezaja (jedne bardziej drugie mniej), wystarczy spojrzec na tory(nowe juz sa ze stopow niezwiekszajacych swojej objetosci w takim stopniu jak te stare pod wplywem temp) sa miedzy nimi przerwy, poniewaz w lato nagrzewaja sie i zwiekszaja swoja dlugosc, przerwa sie zmniejsza, natomiast zima, kurcza sie i przerwa jest wieksza wiec stukot pociagu jest wiekszy w zime :) inny przyklad to linie telegraficzne...

 

wiec jesli nagle schladzasz cylinder to w pewien sposob go hartujesz ale powstaja wtedy zbyt duze naprezenia hartownicze co prowadzi do jego deformacji, moze to prowadzic do mikropekniec w stukturze stopu z ktorego jest wykonany, co prowadzi do jego oslabienia, a w najgorszych przypadkach cylinder po prostu peka, bo material nie wytrzymuje naprezen.

wrzuc sobie kostke lodu do goracej herbaty, uslyszysz ze cos strzelilo, kostka lodu popekala, tak moze tez zachowac sie cylinder gdy masz chlodzononego powietrzem rumaka, jak ciecz to temperatura jest nizsza bo jak juz kolega pisal, cylinder jest caly czas chlodzony,

tak samo goracej patelni nie powinno sie oblewac zimna woda bo powoduje to jej zniszczenie w skutek mikropekniec ktore powstaja (szczegolnie bodajze teflonowej)

 

wiecej znajdziesz w tym linku

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie_%2..._%C5%BCelaza%29

Czyzby kolega z wydzialu Mechanicznego?? Bo ostatnio mialem ten temat na Metaloznwstwie:). W pelni potwierdzam wypowiedz (potwierdzona naukowo/ksiazkowo). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyzby kolega z wydzialu Mechanicznego?? Bo ostatnio mialem ten temat na Metaloznwstwie:). W pelni potwierdzam wypowiedz (potwierdzona naukowo/ksiazkowo). Pozdrawiam

 

kolega z 2 klasy liceum ogolnoksztalcacego w Pile, profil matematyczno-fizyczny :)

 

 

co do MZ czy Simsonow, to zastosowana w nich technologia jest zacofana w porownaniu do japonskich sprzetow, tylko trzeba pamietac, ze czasami niektorzy tna koszty podczas remontow, kupuja tani tlok, pierscienie, cylinder jest mocno rozwiercony (ostatni szlif), to duzo nie trzeba zeby cos sie sypnelo podczas wjazdu do wody.

osobiscie mam maszynke chlodzona powietrzem i przed wjazdem do wody zawsze gasze silnik i czekam kilka minut zeby temperatura silnika spadla, robie to zapobiegawczo, przy okazji sprawdzam warunki przejazdu, glebokosc wody, podloze, gdzie sie wyglebie i takie tam ;) jak ktos ogladal moje fotki to widzial ze wodolot porzadny jest z mojej DRki :D 2 razy lezala w wodzie ale odpalala normalnie :D raz wode zalapala do zbiorniczka paliwa w gazniku, i nie miala w ogole mocy, odpalala ale przy ruszaniu gasla, szybkie czyszczenie gaznika i hasala jak dawniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tez wjezdzalem sprzetami chlodzonymi powietrzem i nic sie nie dzialo :D

 

sprawdzam warunki przejazdu, glebokosc wody, podloze, gdzie sie wyglebie i takie tam D.gif

OOoo wlasnie, a jak sprawdzacie glebokosc itp ? Wlazicie sami ? :D Ja ostatnia TS-ke byl utopil, pakuje sie na takie mokradla a kumpel wrzeszczy, ze tam rzeczka przeplywa i jest row. Bym utopil moto :)

To jak sprawdzacie podloze, glebokosc itp ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...