Skocz do zawartości

Szersza opona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przyszedł czas na zmiane tylnej oponki w moim moto. Mam w zwiazku z tym pytanie: jaki wpływ bedzie miało założenie szerszej opony na tył?? Aktualnie mam 160 (zalecana szer przez producenta) a jak nie bedzie różnicy w jeździe i w bezpieczenstwie jazdy to zdecydował bym sie na 170.

Motocykl to Yamaha YZF Thundercat.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! W niektorych motocyklach nastepowala sklonnosc do "trzepotania" kierownica (po zalozeniu szerszych kapci), ale jak sie sprawowac bedzie u Ciebie? Nie wiem. Ja mam przykre doswiadczenia w tym temacie(patrz dzial Szkola Jazdy-wypadki)Pozdrawiam.Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Przy tak niewielkiej różnicy szerokości nie powinno być problemów. Niedawno sprawdzałem manuale do Monstera i zauważyłem, że model Monster 900 z 1997 roku ma zalecaną na tył oponę 170, a z 1999 - 190! Lekka różnica, prawda? A przecież ani rama, ani zawieszenie, ani silnik nie uległy w ciągu tych dwóch lat zmianom.

Dlatego przy zakupie nowej opony nie kierowałem się rozmiarem, a innymi czynnikami. W ten sposób zamiast na zalecanej 160 lub zalecanej 190 założyłem Metzelera 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S.M byl artykul o GSX 600F jak chlopak zmienil oponke na 10mm szersza to trzepotela mu kierownica jak powrocil do oryginalu, to nic sie nie dzialo. Ale jak wczesniej napisalem, roznie z tym w roznych motocyklach(np w VFR-Metzeler Z4- 180 pomagala na trzepotanie!!).Ja mam zle doswiadczenia w tej materi i nie bede wiecej zakladal szerszej niz fabryka przewiduje.Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Siecki opowiadał mi ostatnio, że w swojej Yamaszce FZ 750 musiał zmienić oponę na cieńszą (strasznie cienki ten lacz jest), bo się jeździć nie dało. Ale jak zmienił, to mówi, że po prostu inne moto - zwrotniejsze, bardziej poręczne, stabilniejsze w winklach. Inna jazda - twierdzi siecki.

Także chyba bardzo dużo zależy od motocykla - mocy silnika, gemometrii podwozia, stabliności i wytrzymałości wahacza, ustawienie tylnego i przedniego zawieszenia. Trzeba to wszystko odpowiednio zestroić, żeby moto jeździło opowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i załozyłem szersza. Zamiast 160 mam teraz 170. Nie widze rozncy w jezdzie ale nastepnym razem kupie juz taka oponke jaka zaleca producent :/ Teraz ta opona wyglad jak by byla jakas balonowa :wink: po prostu felfa nie jest szersza wiec opona jest bardziej "wygięta" nz poprzednia. Mi sie nie podoba :):):wink: Ale szybko ją styram i zaloze nowa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...