Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Powiem ci ze nie wiem, ale ja nie siedze specjalnie w motocyklach Yamaha.Trzeba by znalezc jakas strone o XJ, albo sprawdzic co mowi na ten temat serwisowka. Podobne polaczenie na kroccach ssacych miedzy oboma gaznikami ma moje BSA, ale tam po zdjeciu wezyka moto gasnie z powodu zbyt duzej ilosci powietrza na wolnych. Polaczenie ma po prostu na celu wyrownanie podcisnien w kroccach co ma dac rowniejsze wolne i daje ( ja moge zejsc do 600 obr / min ) jezeli przepustnice gaznikow sa w dobrym stanie. Adam M.PS. Do postu Madafaki - ja tez uzywam slupkowych, ale istnieja oczywiscie profesjonalne zegarowe za odpowiednia cene. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 (edytowane) podlacze sie do glownego tematu skladu mieszanki. i znow nieszczesna xj tyle ze z 87r. zauwazylem ze na wolnych obrotach prawy cylinder grzal sie slabiej. pokrecilem sruba mieszanki no i teraz jest na oko rowno jesli chodzi o temperature. porownywalem ja do reszty cylindrow poniewaz tam powinno byc dobrze - wysuwam taki wniosek bowiem swiece na pozostalych garach sa idealne natomiast na tym nieszczesnym 4 cylindrze jest taki suchy czarny osad - z tego co sie zdazylem dowiedziec to jest za bogata mieszanka. czy moze byc powodem takze zaplon? tzn co zle z zaplonem jesli pozostale cylindry sa OK? co moze byc jeszcze powodem tego ze ta swieca jest taka? czy synchro gaznikow moze tutaj cos pomoc? zwlaszcza ze gazniki sa polaczone a tylko na jednym zle chodzi... wg mnie nie to co moze byc jeszcze nie tak? cos mechanicznie z gaznikiem? Edytowane 22 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Nic z zaplonem bo jest tyrystorowy bez mozliwosci regulacji, to moze byc zuzyty / zle ustawiony gaznik. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Dzieki Adam! czyli powinieniem wykluczyc kwestie zapolonu i cewki skoro 3 gazy pracuja wzorowo, swiece tez odrzucam bo po przelozeniu swiec kopci sie dobra swieca a ta zla zaczyna wygladac normalnie, prawidlowo. co w takim razie w gazniku moze byc nie tak - czy jakos tak moze dostarczac za duzo paliwa i mieszanka jest za bogata? oczywiscie po rozlozeniu gaznika, trzeba pewnie oglądnąć jego stan i elementow skladowych. co bedzie tutaj wplywalo na zlą prace - moze byc zaworek iglicowy uszkodzony? także poziom paliwa w komorze plywakowej trzeba sprawdzić? dobrze mysle? co jeszcze? prosze o podpowiedz w którym kierunku zmierzać, co wplywa na ilosc paliwa w mieszance? pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Dla mnie w takim wypadku najbardziej podejrzany jest zaworek iglicowy plywaka. Reszta nastawow ( dysze, polozenie iglicy i ksztalt rozpylacza, ustawienie sruby skladu mieszanki ) jest identyczne we wszystkich gaznikach, a zaworek to jest czesc podlegajaca zuzyciu. Moze byc wyklepany w miejscu styku stozka z obudowa, albo po prostu zlapal jakiegos paprocha, ktory nie pozwala mu sie zamknac dokladnie i podlewa ci ten jeden cylinder. Moze byc to tez awaria plywaka ( nieszczelnosc ) ale to zadka przypadlosc w japonii.Tak czy owak trzeba go bedzie rozebrac i sprawdzic - tzn ten felerny gaznik.Stan stozka zaworka pod szklem powiekszajacym ;). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2006 ... i tysiąc innych sposobów adekwatnie do silnika np. metodą colortune. Nie kieruj się danymi serwisowymi, bo są to wartości wyjściowe do dalszej regulacji.widocznie jest za bogata mieszanka to czyli musisz ją zubożyć mozeesz zrobić to na kilka sposobów np.opuśćić iglice,albo wykręcić tą z boku śróbkę od palwa miszanki i wtedy powinno pomóc a jesli nie będzie żadnych efektów to weź zmień jeszcze święce bo może są zurzyte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2006 (edytowane) meczylem sie pol dnia z tymi gaznikami - najgorzej bylo sciagnac je i zalozyc spowrotem ale udalo sie ostatecznie. motocykl odpalil. co do gaznikow to byly nieziemsko zasyfione. i jak sie okazalo gaznik od tego cylindra ktory kopcil swiece najbardziej. jutro polatam zobaczymy jak bedzie. miejmy nadzieje ze wszystko zlozylem prawidlowo i nie bede musial rozbierac ponownie bo chyba bym tego nie zniósł. Edytowane 23 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 pack84 zwaz na to ze po prawej stronie sa mniejsze dysze paliwowe 102,5 i swiece 3 i 4 beda ciut jasniejsze. Mozesz wziac poprawke na to przy ustawianiu plywakow choc nawet jesli nie to i tak bedzie dobrze. Mozna sie bawic jak ktos lubi symetrie (np ja :wink: ) A ja mam jeszcze jedno pytanie bo musze pokrecic tym skladem miesznaki. Skad mam wiedziec czy wszystko jest ok skoro nie mam nic z narzedzi oprocz srubokreta :flesje: Dac pochodzic motocyklowi na wolnych obrotach, sprawdzic kolor swiec i przestawic stosownie do kolory swiec?? Nastepnie ponowna proba i tak do skutku?? Krecac w lewo zubazam mieszanke?? Adam M. W serwisowce nic nie pisze po co to jest. Wiem jedynie ze zalozenie wezykow psuje mi wolne obroty i musze bawic sie srubami skladu mieszanki. Wiem ze fabryki nie powinno sie poprawiac ale chyba sprobuje pozatykac te otworki i kawalek sie przejechac. Rozwiazanie nieco archaiczne bo niby poco wyrownywac podcisnienie wezykami skoro i tak przy synchronizacji sa rowniutko?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Bekriss, jezeli poziom ustawiony jest fabrycznie to bym go nie ruszal - pamietaj ze on wspolgra z dyszami glownymi o roznych srednicach - tak to producent ustawil. Poziom bardzo latwo zmienic, ale trudniej znalezc to najlepsze ( "slodkie" ustawienie jak tu mowimy ) przy ktorym wszystko pracuje najlepiej.Jesli chodzi o twoje wezyki to dalem ci przyklad z mego BSA, ale to nie znaczy ze ich przeznaczenie jest takie samo - BSA nie ma mozliwosci synchronizacji gaznikow oprocz mechanicznej. Nalezaloby zajrzec co serwisowka mowi na ten temat, lub skontaktowac sie z kims kto te gazniki "przerabial" i moze wie, np Piotr Dudek, czy Madafaka.Z drugiej strony czy sprawdziles ze te wezyki sa drozne i nie popekane ?Dodatkowo jest to potrzebne zeby ustalic jaki system regulacji masz na wolnych obrotach i czy nie jest on np polaczony z zaworem ukladu wydechowego jesli taki masz. Ja tak jak pisalem siedze teraz w brytyjczykach, wiec nie przerzuce sie nagle do Yamahy zeby to wszystko posprawdzac ;).Ktos tutaj na forum powinien miec dostep do serwisowki twego modelu, czy probowales sie dowiedziec o to ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Mam serwisowke i nic w niej nie pisze na ten temat. Przewody nie sa popekane ani twarde ale zaloze i tak nowe. W ogole to w tej srewisowce nie ma informacji dlaczego tak a nie inaczej tylko jak ma byc. http://img157.imageshack.us/my.php?image=pdr48ht7.jpg To jest schemat z yx 600 radian. Jest znacznie bardziej rozbudowany. w xj 600 nie ma elementu 2 ani 4 cokolwiek to jest. W dodatku tutaj wezyki sa narysowany jakby byly za gaznikami ale to chyba blad w rysunku bo wezyki wychadza z kroccy. W xj 600 gazniki 1 i 4 sa polaczone i jest wyjscie do kranika a 2 i 3 za polaczone ze soba. Wyglada to tak jakby w radianie do czegos to sluzylo a w xj 600 nie. Moze z racji ze byly te same silniki i moze w fz 600 (rowniez ten sam silnik) tez ta instalacja miala jakies przeznacznie oprocz otwierania kranika i nie oplacalo sie robic innych kroccy tylko dla xj 600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 no ja jestem po jazdach probnych chociaz nie udalo sie bez stresow:) a mianowicie po skreceniu wszystkiego do kupy nie chcial mi dziad odpalic ale poprostu nie zalaczylem pozycji PRI na kraniku... no i kilka razy rozladowalem aku. ale w koncu wpadlem na to i sie udalo... no i motorek chodzi chociaz nie robilem zadnych regulacji ani synchro. nie widze zeby nierowno chodzil na wolnych czy cos. poprostu przy myciu nie rozlaczalem gazników. teraz ladnie pali i wkreca sie na obroty - troche tego syfu bylo. w razie czego sluze pomoca. co do przypadku bekrissa to nie wiem szczerzebo ciezko bedzie ustalic dokladnie po kolorze swiec ilosc mieszanki - roznice beda niewielkie (nie mowie tu o np czarnej swiecy bo wtedy wiadomo o co chodzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 pack84 A ty rowniez masz tak polaczone gazniki jak ja?? Pytam bo mam wersje 3Kn a ty sadzac po roczniku wczesniejsza. Dzisiaj widzialem XJ900 i miala zaslepione te krocce poza 2 srodkowymi ktore podlaczone byly jak na obrazku z linka ktory dalem. To jest chyba czesc systemu YICS. W kazdym razie u mnie wyglada to tak (robione w paincie ;) ) http://img171.imageshack.us/my.php?image=pdr481xy4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Z ksziazki Radiana wynika ze jest to czesc systemu oczyszczania spalin.Wiec jezeli chodzi ci dobrze bez ktoregos z tych polaczen to mozesz je spokojnie skoszowac bo sadze ze system ten zostal juz i tak zdekompletowany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Czyli dobrze myslalem ze to YICS ktory u mnie nie istnieje. Dzieki za rady ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) bekriss - co do tych rureczek to mam identycznie jak TY - specjalnie bylem sprawdzic dokladnie:) to wszystko jeli chodzi o kanaliki. tak ja mam 87 czyli 51j - czym sie roznia xj po 89? roznia sie deklami i impulsatorem czy czymś jeszcze? bekriss wiesz jeszcze jakie sa roznice? poza tym wracajac do mojego przypadku czyszczenia gazników no to motocykl chodzi, jednak na wolnych obrotach widze nierowna prace, dzis solidnie sie temu przyjzalem. to pewnie kwestia ustawien, synchro no i regulacji wolnych obr. moze też dlatego ze dalem za nisko wolne obroty po takich ingerencjach jak czyszczenie gaznikow - dalem na 1tyś zeby sprawdzic czy bedzie ok. kolo 1,4tys juz chodzi rowniej. zauwazylem tez ze motocykl po jednym dniu stania lub po calkowitym ostygnieciu nie odpala mi bez ssania a do tej pory jak najbardziej. no nic musze pomyslec nad regulacjami.co do tej felernej swiecy na prawym cylindrze to wyzdrowiala:) jest juz taka wzorcowa czyli jasnobrazowa. aaa co to srubki regulacji wolnych obrotow to mam we wszystkich gaznikach wykreconą na okolo 4,5-5 obrotów bo tak bylo kiedy go kupiłem. pozdro Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.