Skocz do zawartości

kłopoty ze wstrząsami podczas hamowania w xs400


brtek85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś miesiąca jestem szcześliwym posiadaczem yamahay xs 400 dohc rocznik 1988 (moj pierwszy moto :banghead: ). Problem dotyczy pulsowania przedniego koła podczas hamowania. Koło wpada w drgania do tyłu i do przodu (zgodnie z osia motocykla)ale nie jest to pulsowanie na łożysku główki ramy tylko uginają sie przednie amory, a klamka hamulca zaczyna pulsować, jest to regularny cylkiczny ruch. pierwsza myśl jaka mi sie nasuwa to że coś jest krzywe, ale co?

Wymieniłem łożyska koła ( to od strony tarczy było niemiłosienie wybombane) odpowietrzyłem układ i wymieniłem płyn, dalikatnie przetoczona została tarcza i ponoć sierała sie tak ze u dołu (dliżej oski) była bardziej starta niż przy górnej krawedzi-ale nie były to jakieś wielkie odchylenia. Moge liczyć na jakieś rady? Bede wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest krzywa i zadne toczenie jej nie uleczy, gdy tylko dostanie temperatury podczas hamowania natychmiast krzywi sie ponownie.

Material "pamieta" swoj poprzedni ksztalt. Wymien na nowa, bo warto - ta Yamahaha to fajny motorek.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez czasami wystepuja lekkie dragania na kierownicy ale klamka nie pulsuje. Zdaza sie to przy roznych sytuacjach. Czasami przy lekkim hamowaniu innym razem przy mocnym. Tarcze wydaja sie byc proste ale trzeba powiedziec ze golenie maja mala srednice bo 36mm a motocykl zalawy wazy 208. Czy to wiotkosc zawieszenia czy tez zwyczajnie jakies nierownosci na asfalcie choc i na rownym czasami drgania sie pojawia. Nie jest to czeste zjawisko.

Czy jesli tarcze sa krzywe to po puszczeniu kierownicy powinna ona drgac?? Jesli tak to tarcze mam proste :banghead:

Jaki opor powinna stawiac kierownica?? U mnie chodzi leciutko.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest krzywa i zadne toczenie jej nie uleczy, gdy tylko dostanie temperatury podczas hamowania natychmiast krzywi sie ponownie.

Material "pamieta" swoj poprzedni ksztalt. Wymien na nowa, bo warto - ta Yamahaha to fajny motorek.

 

Adam M.

Dokładnie, miałem podobnie, właśnie jestem po wymianie obu, bo mam dwie :banghead: O kosztach nie mówie, po odbierze Moto coś tarło ale podobno to normalne po klocki muszą sie ułożyć czy jakos tak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakich kosztach mówimy, bo domyślam sie że taka tarcza tania nie jest!!!! (dobrze że jest tylko jedna :banghead: )

Ja za swoje zapłaciłem 685 PLN za jedną, a mam dwie z przodu :evil: Szukałem na necie ale nic taniej nie zanalazłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś miesiąca jestem szcześliwym posiadaczem yamahay xs 400 dohc rocznik 1988

 

Witaj..... miałem kiedyś te same moto rocznik 1984

 

Tarcza jest krzywa

 

Dokładnie, a koszt używanej tarczy nie jest duży.

 

 

pzdr........

 

racja ...zapomniałem koszty używanej tarczy w dobrym stanie technicznym, taką widziałem w Berlinie (Spandau) i inne częsci do xs ( dohc) w cenie 25 euro.

Mam kilka drobnych częsci do tego moto ale tarczy nie mam, tak bym ci pomógł.

 

pzdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...