Skocz do zawartości

mz251 i wymiary wału


rafal.grom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

jakiś czas temu wymieniałem korbowód w mojej MZ i zleciłem to "fachowcowi" ktory podobno zrobił to na prasie. :) po złozeniu silnika okazało się przy wyższych obrotach siła odśrodkowa (z powodu małego luzu posiowego) wyciąga wał w stronę sprzęgła i jego obudowa uderza o obudowe silnika. Podejżewam ze wał został niedokładnie sprasowany. :D chcę to zmierzyć i ewentualnie poprawić i tu moja prośba do was:

JAKIE wymiary ma oryginalny wał??? :) im więcej danych tym lepiej. z góry dziękuje. ;) przeszukiwałem forum ale nie bardzo moge coś znaleźć. a może jest jakaś strona www z wymiarami?? :)

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślepy jestem :) . Rano poszukam , ale coś mi tu nie pasuje . Sprzęgło w 251 jest oparte o całe to cudactwo do rozsprzęglania więc jak może bić o karter , poza tym siła odśrodkowa działa prostopadle do osi wirowania .Co innego drgania . Mam cały silnik na warsztacie więc jak nie znajde papieru to zmierzę z natury.

 

 

NIestety w papierach nie mam wału etz tylko ts-y .Ts 250 ma troszkę inny wał ale ts 250/1 będzie miała wał tak jak w etz (tak przypuszczam) . Sorry ale silnika etz nie rozbieram bo są święta ale zmierzyłem wał mz 250/1 .Od tarczy do końca lewego czopu jest 135 mm mierząc tarcze z zewnątrz jest 60 mm .Wał jest używka ale stan ideał .Najciekawsze jest to , że lewy czop jest toczony razem z tarczą , więc jeśli wał otwierałby się na czopie głównym to lewa tarcza szlifowałaby komore korbową , zakładając że nie ma segera który trzyma łożysko wału i nie ma tego "cudactwa "wysprzęglającego. Przyczyna szlifowania tego sprzęgła o klapę silnika jest inna .

 

"wyciąga wał w stronę sprzęgła i jego obudowa uderza o obudowe silnika"

sprzęgło o klape czy wał o karter? Daj więcej info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze, rozumiem caly wal "chodzi" na boki w karterach... wiec wydaje mi sie, ze to wina złych lub braku podkladek dystansowych.

Nawet gdyby nie było ich wcale to korbowód zatrzymałby wał (w stopie nie ma prawie w cale luzu a w główce 3 mm) . Ale może masz racje .

 

ps . jeśli dobrze pamiętam w 251 chyba wcale nie ma dystansów ,ale dawno nie rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze. sory ze tak pozno. nie mialem neta.

jezeli chodzi o bicie o obudowe silnika to uderza w nia obudowa sprzegło a z tego co pamietam to albo same sruby skrecajace sprzeglo albo te male wypustki obok ale to ne jest istotne poniewaz wogole nie powinno udezac. teraz nie mam wału na wierzchu i dopiero niedlugo go wyciagne. niedlugo zmierze tez dokladny luz jaki tam wystepuje.

jezeli chodzi i sile odsrodkowa to oczywiscie moj błąd - to nie ona go wyciaga ale sila wypadkowa wszystkich tam wystepujacych.

nie wiem tez czy podkladki dystansujace wogole nie wystepuja w 251 ale napewno przy rozbieraniu ich tam nie bylo. znajomy mechanik polecil mi tylko zeby teraz takie zastosowac, ale ja bym wolał poprawic to na prasie.

takie cuda zaczely sie dziac po wymianie korbowodu a przy składaniu całości sprzegło na wał dokrecam z naprawde duzą siłą wiec jedyna przyczyna tego luzu mogą byc chyba inne wymiary wału chyba ze sie myle.

napiszcie co moge jeszcze sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli będzie koniecznośc założenia podkladek dystanoswych to tu jest sposób Tomka Kulika jak je poprawnie dobrac.

 

- najpierw mierzymy suwmiarką (głębokościomierzem) głębokośc skrzyni korbowej w obu karterach,

- dodajemy do obu wyników grubość uszczelki,

- suma powyższych trzech wielkości daje nam szerokość skrzyni korbowej złożonego silnika

- mierzymy szerokość wau korbowego mierząc suwmiarką po zewnętrznych bokach przeciwwag,

- wynik odejmujemy od szerokości skrzyni korbowej

- uzyskujemy luz wału w skrzyni,

- od wyniku odejmujemy luz jaki musi mieć wał książkowo,

- otrzymujemy grubość potrzebnych podkładek dystansowych, którą dzielimy przez 2,

- mamy w ten sposób wymaganą grubość podkładek.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzieki za przepis. a jaki powinien byc odpowiedni luz wału? książka którą mam nie przewiduje takich napraw we własnym zakresie. aha i z czego zrobic takie podkładki? ewentulnie gdzie je dostać?

Luz wału w karterach powienien zawierać sie w granicach 0.02 do 0.5mm.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżam temat bo mam podobny problem.

Mianowice po poskładaniu silnika okazuje się że luz między wałem (przeciwwaga) a karterem z jednej strony jest większy o 0,1 mm niz z drugiej.

Czy taka wartość jest do przyjęcia?

Silnik to Kawa KX250.

Serwisówka nic na tan temat nie pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...