Skocz do zawartości

Utwardziłem przód w XT600 - dla chętnych


Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wymiany oleju i uszczelniaczy w lagach XT600 utwardziłem znacznie przód. Ten model raczej charakteryzuje się zbyt miękkim zestrojeniem i niestety brakiem regulacji.

 

Wstępne napiecie sprężyn zwiększyłem kładając pod górne korki dotoczone aluminiowe tuleje dystansowe o średnicy takiej jak rant korka oraz o wysokości 10 mm. Pomierzyłem spreżynę i jej wstępne napięcie, i wyszło mi, że bezpiecznie mogę ją ścisnąc o te 10 mm i na pewno nie spowoduję "zderzenia" zwojów przy maksymalnym skoku zawiesenia w dół.

Do tego dałem twardy olej motul 20W.

 

Efekt przeszedł moje oczekiwania - może nazbyt. Polecam zalanie lag olejem 15 (mieszanka 20 i 10). Przód z chorobliwie miękkiego zrobił się twardy, mocno tłumi. Pogorzył się nieco komfortjazdy na ulicy. Zdecydowanie poprawiła się stabilnośc prowadzenia - szczególnie w pofalowanych zakrętach (jakich u nas nie brakuje).

Ogólnie rzecz biorąc jestem bardzo zadowolony z modyfikacji, a jedynie lepkośc oleju jest do ustalenia metodą doświadczalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wrażenia po jeździe w terenie?

 

Załozyłem opony Heidenau K60, które nadają się raczej na szosę i lekkie drogi gruntowe. Potrzebuję dojechać do roboty autostradą więc nie mogłem sobie pozwolić na pozostawienie kostek. Sprzęt też nie na ciężki teren.

Jechałem jednak po leśnej ubitej drodze dosć mocno pomuldzonej i nie było źle. Trochę daje po rękach, ale nie aż tak mocno. Za to nurkowanie zdecydowanie zmalało i przy przejeździe przez większą dziurę przód nie leci tak w dół jak poprzednio (chodzi mi o moment wyjazdu z dołka).

Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany, ale faktycznie robiłem ją bardziej pod kątem asfaltu, bo tak mam zamiar eksploatowac motocykl przez nabliższe miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opon Heidenau K60 to mam rowniez takie coprawda w etz ale spisuja sie wg mnie wyswienicie, nie przepadaja tylko za mokrym asfaltem wiec trzba na nie troszke uwazac bo nawet mz potrafi z nich zerwac przyczepnosc, w "terenie" sprawdzaja sie wg mnie bardzo dobrze, dobrze radza sobie z piachem i nasiaknieta trawa, bloto i snieg tez jakos znosza wiec generalnie za ta cene to naprawde dobry zakup

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche niepotrzebnie drogi olej---za 11pln za litr amortyzol 15w150 jest optymalny wlalem do Biga same przekladki wystarczą:icon_rolleyes:--- akurat olej w lagach powinno sie czesto wymieniac ubija sie jak w maselnicy:):icon_rolleyes: testowalem go w zawieszeniu WP w moim KTM sx tez daje rade!!!!! chociaz to inna bajka bo wlalem go w podjechane zawieszenie:) któro odzyło przy gestrzym...a mozliwosc regulacji regulacj robi swoje:)

 

co do twardosci a raczej harakterystyki dobjania to uzyskuje sie przez podniesienie lustra oleju-robi efekt przy dojaniu do konca:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle nie przesadzic z tym "podnoszeniem lustra" bo zemby mozna stracic jak ci sie przod hydraulicznie zablokuje.

 

Adam M.

 

 

pisalem z nadzieją ,że wyoraznia nie jest mu obca:)--wszelki zmiany lepiej robić małymi kroczkami:):icon_rolleyes::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za olej zapłaciłem około 30 zł za litr więc cenę przezyje. Trochę boje się lać amortyzolu, bo nawet na forum widziałem wyśmiewanie się z tego oleju.

Lustro oleju mam chyba na poziomie okreslonym przez producenta, bo lałem zgodnie z instrukcją (dokładnosc nie jest rewelacyjna, ale jesli dałem więcej to troszeczkę). Oczywiscie nie jestem w stanie ocenić ile z utwardzenia przypada na napięcie spręzyny, a ile na olej. Ale przy sprezynach proporcjonalnych (chyba w XT nie było firmowo progresywnych) siła jest własnie proporcjonalna do ugięcia. Zatem ścinięcie spręzyny o 10 mm, czyli 5% skoku, powinno podniesć o 5% wymaganą siłe do dalszego uginania. Z tego wnioskuje, ze jednak znaczne utwardzenie nastąpiło wskutek zastosowania gestego oleju.

Jak pojeżdżę cały sezon to będe mógł się podzielić doświadczeniami jak sprawdziła się modyfikacja. Na razie na asfalcie nie jest źle. W kazdym razie w sobotę miałem okazję polatac po zakrętach ze znajomym (on na NTV650) i okazało sie, ze wcale nie jestem wolniejszy on niego. A przed utwardzeniem przodu na wybojach dostawałem takiego kiwania, ze musiałem zwalniac, bo się bałem, czy utrzymam tor jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...