Skocz do zawartości

( XJ 900) Yamaha XJ900 Diversion ?! Pare pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!!

 

Od dłuższego czasu planuję zakup tego motocykla. Postawiłem akurat na ten model głównie z tego powodu, że napędzany jest wałem kardana, co jak dla mnie jest największym atutem, no i wydaje mi się że jest to motocykl, który spełni moje oczekiwania jeżeli chodzi o dłuższe i krótsze wojaże turystyczne oraz sporadyczne "szwędanie się" po mieście. Wcześniej przez niemal cztery sezony użytkowałem Diversion 600 i byłem z niej bardzo zadowolony, co z pewnością przyczyniło się do tego, ze mój wybór padł na większą siostrę. Ciekawi mnie czy model "900" kontynuuje dobre "tradycje" modelu "600" i mam w związku z tym kilka pytań, które mnie nurtują i nie dają mi spać po nocach ponieważ o modelu "900" informacji na necie i w prasie jest tyle co kot napłakał (moze szukałem tam gdzie nie trzeba).Czytałem wypowiedzi ludzi na rónych forach i niektórzy pisali o wielkim zużyciu paliwa, kiepskich właściwościach jezdnych, drganiach kierownicy,korozji atakującej ramę i tłumiki itd...(chciałbym wiedzieć ile w tym prawdy, a ile nie).

Interesują mnie właśnie takie podstawowe informacje jak prowadzenie motocykla na prostej i w zakrętach, zuzycie paliwa, podstawowe zalety i wady motocykla. Moze znajdzie się tutaj ktoś kto użytkuje lub użytkował ten motocykl i ma coś sensownego do powiedzenia na ten temat??

 

Za wszelkie odpowiedzi i dobre rady z góry dziękuję !!!!

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś prawie dobrze bo na użytkownika XJ'ty ( byłego ), źle bo przesiedziałem kilkanaście dni przed kompem po 10- 12godzin wbijając dane i cierpię na syndrom nienawiści do komputera :twisted: . za kilka dni mi to minie i będę mógł więcej tworzyć.

Byłego bo XJ'ta zakończyła nasz związek lotem nad kaszlakiem, krótkim zresztą ( lotem ).

 

Generalnie fajowa maszyna, niezłe kopyto, marne podwozie. Dupcia na długich, szybkich łukach zaczyna się mocno bujać, przód przy puszczonej kierownicy dostaje drgawek kierycha zaczyna trzepotać zwłaszcza w zakresie 60 -120km, myślałem że tylko mój tak ma ale rozmawiałem z gliniarzem jeżdżącym XJ'ta i narzekał na to samo.

Silnik pięknie burcy, strasznie rajcuje mnie ten dźwięk :banghead: , jest super elastyczny na piątym ciągnie od 30km :!: :!: , najlepsze odejście ma powyżej 6-7tys obrotów. Wadą tego silnika jest drogi serwis i uważa'j po 40tys km wymienia się rozrząd, kosztuje to kupę forsy i wielu użytkowników katuje sprzęty a potem je puszcza do ludzi by uniknąć wydatku coś dobrze powyżej tysiąca złp.

 

Reszta jutro.

Gdzieś w temacie motocykle są moje stare posty o XJ'cie.

 

Zbycho

XJR1300

 

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź :-)

 

Jakoś mało info jest na necie na temat tego motocykla i znalazłem się tutaj z nadzieją, że uzyskam jakieś konkretne informacje na temat tego motocykla :banghead:

Właśnie dużo słyszałem o kiepskim podwoziu modelu "900" i o tych drganiach, które niepokoją wszystkich użytkowników:) Jednak moje podejrzenia sprawdzają się jak narazie.

Chciałbym uzyskać właśnie jak najwięcej odpowiedzi, gdyż zamierzam kupić porządny motocykl, który będzie mi wiernie służył :banghead: Planuję wydać trochę uskubanej kasy na dobry motocykl i nie chciałbym się zbytnio rozczarować fatalnymi właściowościami jezdnymi, co dla mnie rówoznaczne jest z fatalnym zakupem (chyba trochę za ostro to ująłem ;-))) Nie chcę się od razu zniechęcać, bo jak wiadomo czasami trzeba przymknąć oko na niektóre wady i niedociągnięcia danego motocykla ;-) Jednym słowem to musi być miłość ;-)

 

Jeszcze raz dziękuję za wszelkie informacje :banghead:

 

Zbycho znalazłem Twoje stare posty :banghead: Już zagłębiam się w lekturę :banghead:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogólnie wiadomo do ideału się dąży ale tak naprawdę ideał jest nieosiągalny :banghead: Także w wyborze motocykla niestety zazwyczaj musimy na jakieś kompromisy. To brakuje kasy, to fizycznie nie pasujemy, to znowu moto przerasta nasze umiejętności. Nie ma też motocykla idealnego który by spełnił nasze wszyskie wymagania, niestety.

 

Chciałbym abyś zmojego postu nie wyciągnął wniosku że XJ900S ( lub N ) jest złą maszyną, ja swoją bardzo lubiłem i ceniłem ale jak każda ma swoje mocne i słabe strony i ja akurat zaakcentowałem tę ciemną stronę mocy :banghead: Rzucanie tyłkiem w łukach testowałem na swojej XJR'ze i ta w tym samym łuku wcale nie sprawowała się lepiej. Drgania kierownicy występują tylko jak ją puścisz, wystarczy się nie puszczać i cnota zostanie zachowana :banghead: . Kłopoty z rozrządem po określonym przebiegu występują w każdej maszynie itp itd.

 

W eksplatacji XJ'a generalnie nie sprawia kłoptów. Zużycie paliwa od 4,5L ( 80-90km) do 9> L (180-200 ) w trasie stala szybkość 160-180 nie sprawia kłoptów wręcz przeciwnie jak nie kontrolujesz spidu do zanim się obejrzysz masz te 180km/h na liczniku, jedną z przyczyn tego jest krótki skok manetki. Przy szybkościach leganych oleju nie ma prawa brać jak odkręcisz to jak to Yamaha, po trasie 1000km autostradą możesz dolać nawet litr. Pozycja jazdy baaaaaaaaaaardzo wygodna. No ten WAŁ. Dla tego wału warto sobie odpóścić coś niby lepszego ale nie paćkać się co 500km ze smarowaniem, nie zawracać sobie d... naciąganiem łańcucha.

Szybkość max 210km/h osiąga biez problema i ... nic więcej. Ja na sojej wyciągnęłem niby coś około 220km ale błąd licznika ...

 

Niech żyje wał

 

 

Zbycho

XJR1300

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie !!!

 

Dzięki Ci Zbycho za wszystkie Twoje posty. Aż miło się czyta tak cenne informacje od kogoś, kto użytkuje bądź użytkował sprzęt, nad którym bardzo poważnie się zastanawiam.

 

Jeżeli chodzi o "Diversion 900", to jestem w stanie już teraz wybaczyć jej wszystkie niedociągnięcia:)

Mam tylko taką cichą nadzieję, ze to bujanie lub wężykowanie tyłu podczas jazdy w szybkim łuku ma miejsce faktycznie podczas szybkiego pokonywania owego łuku w tempie nieco szybszym niż przewiduje kodeks i w znacznym pochyleniu, a nie w czasie jazdy "kontemplacyjnej" że tak to ujmę:banghead:

 

Nie jestem raczej motocyklistą, który przepada za szlifowaniem podnóżków i zamykaniu opon na każdym zakręcie i nie oczekuje też tego, aby mój motocykl posiadał właściowości jezdne niczym " R 6".

 

Z drugiej jednak strony, człowiek ma ochotę czasami pojeździć trochę dynamiczniej po winkielkach i w związku z tym chciałbyms się dowiedzieć, czy można się spodziwać jakichś nieobliczalnych "zachowań" ze strony tego motocykla podczas dynamicznej jazdy i jak wpływa masa tego motocykla ( bo chyba jest spora) na prowadzenie w zakrętach i na prostej, a także chyba pytanie zasadnicze jak sprawuje się zawieszenie na naszych pięknych, polskich drogach. Jak sprawuje się zawieszenie podczas jazdy np. z pasażerem i bagażem, czy łatwo np. wyczerpać skok tylnego amortyzatora, czy ma też dosyć spory zapas??

 

Nie wiem może zadaję śmieszne i głupie jak dla Ciebie pytania, ale jest to dla mnie ważne i każda cenna informacja jest na wagę złota :banghead:

 

Pozwolę sobie jeszcze poruszcyć temat wału kardana. Jest to z pewnościa rozwiązanie dla takiego szarego użytkownika jak Ja po prostu luksusowe :banghead: Łańcuszek świntuszek, to nie dla mnie :banghead: Jestem zbyt wygodny, smarować łańcucha i czyścić felgi już mi się nie chce, no a poza tym jakby na to nie patrzeć to spora sumka, która w normalnym przypadku byłaby przeznaczona na wymiane łańcucha, moze zostać przeznaczona na coś innego :banghead: Jak dla mnie same zalety, za wyjątkiem zwiększonej masy motocykla :banghead:

 

Więc Zbycho liczę z Twojej strony na jeszcze przynajmniej jeden fachowy i rzetelny post :)

Nie będe Cię już męczył, bo coś mi się wydaje ze za bardzo się tutaj rozpisuję :D

 

Dziękuję i pozdrawiam !!!

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja posiadam XJ 650, którą jutro jadę na remont (w zasadzie przejrzenie motoru i przy okazji wymianę wszystkiego, co może potencjalnie przysporzyć problemów). Jak do tej pory nie miałem żadnych problemów.

 

Mogę Ci polecić stronkę (o ile już na nią nie trafiłeś) użytkowników XJ - www.xjowners.com - tam są kontakty do ludzi, którzy mają XJ-ty, w tym również 900.

 

Pozdrawiam!

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak bardzo boisz sie kiepskiego podwozia XJ 900, to wez pod uwage ze wiekszosc uzytkownikow nie serwisuje prawidlowo swoich motocykli, cala energie zuzywajac na narzekania na ich zle dzialanie.

Ja sadze ze para dobrych amortyzatorow i nowe lozyska wachacza zalatwily by sprawe. Jest jeszcze jeden aspekt tego zagadnienia - dobre zawieszenie kosztuje, ale praktycznie kazdy motocykl mozna w tym wzgledzie doprowadzic do duzo lepszego stanu niz oryginal.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejny post:)

 

Czyżby temat Yamahy Diversion był kolejnym postem, który będziemy wałkować dosyć długo??:)Ogłaszam konkurs na najdłuższy i najobszerniejszy post na tym forum:)

 

Ale teraz tak poważnie.........Otóż nie chodzi o to, że Ja się boję kiepskiego podwozia XJ-ty, tylko chciałbym poznać jej mocne i słabe strony ponieważ miałem z tym motocyklem tyle do czynienia, co Zawadzki z mydłem :)

Kolega Zbycho udziela bardzo sensownych i moim zdaniem rzetelnych informacji na temat tego motocykla i jak narazie nawet te złe informacje nie doprowadziły do tego, ze w jakiś sposób zniechęcam się do tego motocykla, a wręcz przeciwnie, warto już znać słabostki i mocne punkty motycykla zanim się go nabyje :) Będę wiedział na co zwrócić uwagę w momecie oglądania motocykla i jazd testowych :flesje:

Co do tego zawieszenia, to gdzieś słyszałem, ze nawet montaż sprężyn progresywnych w przednim zawieszeniu niewiele pomaga. Kolejna zasłyszana informacja to taka, że ponoć od rocznika '96 wzwyż zastosowano regulację przedniego widelca, ale nie wiem czy to prawda. Jeżeli tak to ciekaw jestem czy to tez nic nie dało ;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływanie dupci występuje w zasadzie tylko w długich szybkich łukach, w Polsce na większości dróg są koleiny i ich połączenie ze srednim podwoziem, dużą szybkością wpływa na niestabilność maszyny. Ja swojej XJ'cie zamknęłem tylne koło kilka razy czyli można jeździć ostro i dynamiczenie, zresztą inaczej nie potrafię :)

Ciężar daje się we znaki tylko na postoju i przy manewrach z małą szybkością, czyli trzeba uważać na tzw gleby parkingowe ;) , wiem coś o tym. Pasażera z zasady nie wożę, bagaże też raczej niezbyt duże, ale ... odradzam kufry i sakwy, jeśli już to jak mówi instrukcja max. 5kg na kufer i 130 - 140km/h przy większych szybkościach i najlżejszym nawet bocznym wietrze moto zaczyna wężykować ( mają to praktycznie wszystkie motocykle, może oprócz FJR )

 

Niech żyje wał !!!!

 

Zbycho

XJR1300

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jak w tytule:) Wszystko jasne:)Gra muzyka meble tańczą;) XJ 900 Diversion będzie na 100%:)

 

Chyba wszystko zostało już powiedziane i ja również nie widze sensu dalszego wałkowania tego tematu.

Zostały rozwiane wszystkie moje wątpliwości odnośnie tego motocykla i nic mi już do głowy nie przychodzi i nie nasuwa mi się żadne nowe pytanie itp; itd...Reszta wyjdzie w praniu, a wrażeniami podzielę się po zakupie:)

 

Dzięki wszystkim za posty, a zwłaszcza Tobie Zbycho, bo udzieliłeś mi najwięcej cennych informacji:)

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na szosie !!!!!!

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejny post:)

 

Co do tego zawieszenia' date=' to gdzieś słyszałem, ze nawet montaż sprężyn progresywnych w przednim zawieszeniu niewiele pomaga.[/quote']

 

No nie moze wiele pomoc, jezeli wezykowanie jest powodowane przez zuzyte lozyska wachacza.

Trzeba pamietac ze nie sa to w gruncie rzeczy lozyska w pelnym tego slowa znaczeniu - ich bieznia zewnetrzna to pasek blachy, ktory dopiero po wcisnieciu w wahacz nabiera wlasciwego wymiaru.

W japonii nie sa one w zaden sposob smarowane, malo kto wyjmuje wahacz zeby zbadac ich stan, a ich okres `zycia ` moze nie przekraczac 20k km.

W ostanich pieciu japonczykach duzej pojemnosci wymienialem je rutynowo, razem z lozyskami glowki ramy i w nagrode otrzymywalem bardzo solidne prowadzenie motocykla niezaleznie od warunkow drogowych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o sprężynach progresywnych, miałem na myśli zawieszenie przednie( nie zauważyłem żebym wspominał coś o wahaczu tylnego koła) Chodziło konkretnie o drgania kierownicy występujące w przedziale 60-120 km/h, o których wspominal Zbycho. Również znalazłem materiał prasowy, w którym napisano że ani w temacie drgań kierownicy, ani w temacie lepszego resorowania i prowadzenia motocykla twardsze i rzekomo lepsze sprężyny nic nie dają. Wahacz tylny jego łożyskowanie i resorowanie z pewnoscią ma wpływ na prowadzenie motocykla, ale nie o tym była mowa. Jak zauważę tam coś niepokojacego to na pewno się tym zajmę;)

 

Proszę tylko uważnie czytać posty i nie łapać mnie na poszczególnych fragmentach moich wypowiedzi.

Adamie jestem ci wdzięczny za cenną informację. Masz rację z tym łożyskowaniem wahacza i jego wpływem na prowadzenie motocykla ( wężykowanie), ale o tym to Ja wiem i nie o to chodziło w tym poście :)

Poozdrawiam !!!!

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dupcia na długich' date=' szybkich łukach zaczyna się mocno bujać, przód przy puszczonej kierownicy dostaje drgawek kierycha zaczyna trzepotać zwłaszcza w zakresie 60 -120km, myślałem że tylko mój tak ma ale rozmawiałem z gliniarzem jeżdżącym XJ'ta i narzekał na to samo.

www.jim.siedlce.pl[/quote']

 

Jezeli juz lapie kogos za slowka to raczej Zbycha. To bujanie dupci na lukach to wlasnie lozyska wachacza, drgania kierownicy to bardziej skomplikowany problem, np zle dobrane opony - ale mocno by mnie wkurzala ta przypadlosc w tym zakresie predkosci - w koncu to chyba najczesciej uzywany zakres predkosci w czasie jazdy. Poza tym tego typu przypadlosc moze byc zrozumiala w moto ze sportowa geometria przodu, a jest dziwna w spokojnym turystyku pedzonym walem.

Dlatego wlasnie uwazam ze nie jest to przypadlosc tego modelu, a jakis blad w podzespolach wplywajacych na stabilnosc przodu jak: opony, lozyska glowki ramy, zaciski hamulcow przednich.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz racje,ale nie będe się już zagłłebiał w ten temat. Wszystko co chciałem wiedzieć zostało powiedziane.

 

Pozdrowionka !!!

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...