Skocz do zawartości

XT600E - rozebranie lag


Inhalt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę rozebrać przedni widelec w XT600E (rocznik 2000). Czytałem artykuł Pawła na temat i postępowałem zgodnie z instrukcją (ogólną, a nie do tego modelu). Po wyjęciu całych lag z półek chciałem odkręcić śruby na samym dole goleni. Niestety idą potwornie ciężko i nie wiedzę, żeby się wykręcały. Zrobiłem z dwa obroty i wciąż to samo.

W jednej ladze na próbę okręciłem z góry korek, wylałem olej (brak na dole korka spustowego oleju) i wyciągnąłem kolejno: korek, tuleję, podkładkę i sprężynę. Nadal oczywiście nie mogę rozdzielić goleni i tłoczyska, a śruba na samym dole goleni nadal nie chce się dac wykręcić.

Poradźcie co mam zrobić, bo chcę wyienić uszczelniacze, a bez rozebrania tego ani rusz. Zdjąłem zabezpieczenie osłonki przeciwkurzowej, ale coś mi się wydaje, ze bez odkręcenia tej sruby z dołu nie ma sensu ciągnąc całości. To nie uszczelniacz trzyma (chyba?). Nie mam niestety serwisówki do motocykla, a nie chcę czegoś zepsuć.

Proszę o pomoc. Co teraz zrobić i jak? Nie mogę liczyć na pomocnika (syn ma dopiero 3 miesiące).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety - potrzebujesz specjalnego klucza, ktory wsadzisz do wnetrza lag i odkrecisz taka srube ktora jest na dole.

ja kiedys podjechalem do warsztatu motocyklowego pozyczylem taki klucz i dorobilem sobie. to jest po prostu zwykly nasadkowy klucz z tym ze dluuuuugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładac nowego tematu wiec napisze tutaj poniewaz moje pytanie nawiazuje do tematu- jutro chce rozebrac zawieszenie upside down aby wymienic uszczelniacze, ale nigdy nie rozbierałem tego typu zawieszenia, wiec chciałbym aby ktos w tym obeznany dał mi wskazówki co dokładnie robić, na co uważać zeby nie zgubić, czy do rozłączenia tez bede potrzebował tego nietypowego klucza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt, wez obie lagi do najblizszego warsztatu samochodowego i popros o odkrecenie kluczem pneumatycznym - samo idzie. Jedyne pytanie czy beda mieli wlasciwa nasadke z kluczem ampulowym, ale powinni miec.

Oprocz tego jak je rozbierasz to wymien tuleje - takie sa zalecenia producenta, a tuleje nie sa drogie.

Przy montazu skrec te sruby na niebieski Loctite ale lekko, wloz sprezyny i skrec je nakretkami zamykajacymi lagi od gory i dopiero dokrec sruby dolne.

Beda scisniete wiec sie nie obroca.

Jeszcze przy demontazu zwroc uwage, a najlepiej zapisz czy sfotografuj kolejnosc i ulozenie wszystkich elementow dampera - nie zaluz odwrotnie tloczkow ruchomych bo stracisz tlumienie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt, wez obie lagi do najblizszego warsztatu samochodowego i popros o odkrecenie kluczem pneumatycznym

 

Dzięki.

Rozumiem, że odkręca się doł przy nie rozebranej jeszcze górze i ściśniętej sprężynie. W środku nie trzeba trzymać zadnym dłuuuugim kluczem?

I czy po odkręceniu lag uszcelniacze wychodzą już łatwo? Kiedyś w Virówce miałem z tym kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie - przy odkrecaniu jak masz pecha to nawet z zalozona sprezyna sruba bedzie sie krecic razem z damperem - klucz pneumatyczny ma taki moment ze odkreca ja bez klopotu.

Ale ogolnie najwygodniej zrobic to zostawiajac lagi skrecone w polkach moto, odkrecic najpierw dolne sruby a potem wszystko po kolei rozbierac.

Uszczelniacz jest zamocowany w slajderze drucianym segerem, ktory trzeba wyjac, a potem w miare energicznie poruszac calym slajderem gora - dol by wybic uszczelniacz ze slajdera. Niech cie nie dziwi ze opor bedzie dosc spory.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz jest zamocowany w slajderze drucianym segerem, ktory trzeba wyjac, a potem w miare energicznie poruszac calym slajderem gora - dol by wybic uszczelniacz ze slajdera. Niech cie nie dziwi ze opor bedzie dosc spory.

 

 

Zrobiłem tak jak napisałeś. Mimo, ze jedną lagę rozkręciłem ręcznie przy ściśniętej spręzynie, to z drugą nie dało rady. Klucz pneumatyczny załatwił to w 10 s i nawet w warsztacie nic za to nie wzięli, tylko szerokiej drogi życzyli.

 

Jeśli ktoś czyta ten watek mając XT600 do rozebrania to polecam od razu udać się do warsztatu z kluczem pneumatycznym, bo to moment i gotowe.

Natomiast rozłaczenie lagi wymagało dośc porządnego szrpnięcia.

 

Dziekuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobiłeś źle. Jak rozebrałem całe lagi u siebie to teraz wiem jak są zbudowane. U dołu mamy hydrauliczny element tłumiący (Adam pisze o nim "damper"), który jest przykręcony właśnie śrubą od spodu goleni (tą pod klucz imbusowy 8 mm). Aby całość rozebrać trzeba tę śrubę wykręcić. Ja próbowałem ją odkręcić ręcznie, ale środek się obracał i nic z tego. Można to zrobić albo kluczem pneumatycznym - polecam tę metodę za radą Adama, albo od góry złapać damper właśnie takim bardzo długim kluczem i wtedy przestanie się obracać. Sam rzeczony damper ma od góry gniazdo pod klucz wyglądajće jak klucz nasadowy. Zatem specjalny klucz to nic innego jak sześciokąt (np. nakrętka) na długim pręcie. Sądze, że taki klucz sobie właśnie dorobiłeś i nie musisz szukać warsztatu z kluczem pneumatycznym.

Jak się już raz to wszystko rozbierze to człowiek mądry, ale póki nie wiedziałem jak wygląda środek, to bałem się spierniczyć cos przy rozbieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh mam ten sam dylemat uszczelnaicze juz w drodze pod koniec tygodnia wymiana , klucz juz mam ale boje sie ze cos pomyle :D przy skladaniu chociaz mam manuala i fiszki :D

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Nie zrobiłeś źle. Jak rozebrałem całe lagi u siebie to teraz wiem jak są zbudowane. U dołu mamy hydrauliczny element tłumiący (Adam pisze o nim "damper"), który jest przykręcony właśnie śrubą od spodu goleni (tą pod klucz imbusowy 8 mm). Aby całość rozebrać trzeba tę śrubę wykręcić. Ja próbowałem ją odkręcić ręcznie, ale środek się obracał i nic z tego. Można to zrobić albo kluczem pneumatycznym - polecam tę metodę za radą Adama, albo od góry złapać damper właśnie takim bardzo długim kluczem i wtedy przestanie się obracać. Sam rzeczony damper ma od góry gniazdo pod klucz wyglądajće jak klucz nasadowy. Zatem specjalny klucz to nic innego jak sześciokąt (np. nakrętka) na długim pręcie. Sądze, że taki klucz sobie właśnie dorobiłeś i nie musisz szukać warsztatu z kluczem pneumatycznym.

Jak się już raz to wszystko rozbierze to człowiek mądry, ale póki nie wiedziałem jak wygląda środek, to bałem się spierniczyć cos przy rozbieraniu.

 

A co dalej jeśli odkęriłem tą śrube imbusową na dole wyciągnołem wszystko ze środka że można tam zajżeć do środka i nic więcej nie ma, a dalej nie chce sie rozejść laga z golenią wychodzi na tyle że widać przewężoną część lagi i nic. jak nią szarpie to słysze tylko metaliczne stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...