Inhalt Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Chcę rozebrać przedni widelec w XT600E (rocznik 2000). Czytałem artykuł Pawła na temat i postępowałem zgodnie z instrukcją (ogólną, a nie do tego modelu). Po wyjęciu całych lag z półek chciałem odkręcić śruby na samym dole goleni. Niestety idą potwornie ciężko i nie wiedzę, żeby się wykręcały. Zrobiłem z dwa obroty i wciąż to samo.W jednej ladze na próbę okręciłem z góry korek, wylałem olej (brak na dole korka spustowego oleju) i wyciągnąłem kolejno: korek, tuleję, podkładkę i sprężynę. Nadal oczywiście nie mogę rozdzielić goleni i tłoczyska, a śruba na samym dole goleni nadal nie chce się dac wykręcić.Poradźcie co mam zrobić, bo chcę wyienić uszczelniacze, a bez rozebrania tego ani rusz. Zdjąłem zabezpieczenie osłonki przeciwkurzowej, ale coś mi się wydaje, ze bez odkręcenia tej sruby z dołu nie ma sensu ciągnąc całości. To nie uszczelniacz trzyma (chyba?). Nie mam niestety serwisówki do motocykla, a nie chcę czegoś zepsuć.Proszę o pomoc. Co teraz zrobić i jak? Nie mogę liczyć na pomocnika (syn ma dopiero 3 miesiące). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 niestety - potrzebujesz specjalnego klucza, ktory wsadzisz do wnetrza lag i odkrecisz taka srube ktora jest na dole.ja kiedys podjechalem do warsztatu motocyklowego pozyczylem taki klucz i dorobilem sobie. to jest po prostu zwykly nasadkowy klucz z tym ze dluuuuugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Nie chce zakładac nowego tematu wiec napisze tutaj poniewaz moje pytanie nawiazuje do tematu- jutro chce rozebrac zawieszenie upside down aby wymienic uszczelniacze, ale nigdy nie rozbierałem tego typu zawieszenia, wiec chciałbym aby ktos w tym obeznany dał mi wskazówki co dokładnie robić, na co uważać zeby nie zgubić, czy do rozłączenia tez bede potrzebował tego nietypowego klucza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Inhalt, wez obie lagi do najblizszego warsztatu samochodowego i popros o odkrecenie kluczem pneumatycznym - samo idzie. Jedyne pytanie czy beda mieli wlasciwa nasadke z kluczem ampulowym, ale powinni miec.Oprocz tego jak je rozbierasz to wymien tuleje - takie sa zalecenia producenta, a tuleje nie sa drogie.Przy montazu skrec te sruby na niebieski Loctite ale lekko, wloz sprezyny i skrec je nakretkami zamykajacymi lagi od gory i dopiero dokrec sruby dolne.Beda scisniete wiec sie nie obroca.Jeszcze przy demontazu zwroc uwage, a najlepiej zapisz czy sfotografuj kolejnosc i ulozenie wszystkich elementow dampera - nie zaluz odwrotnie tloczkow ruchomych bo stracisz tlumienie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Inhalt, wez obie lagi do najblizszego warsztatu samochodowego i popros o odkrecenie kluczem pneumatycznym Dzięki.Rozumiem, że odkręca się doł przy nie rozebranej jeszcze górze i ściśniętej sprężynie. W środku nie trzeba trzymać zadnym dłuuuugim kluczem?I czy po odkręceniu lag uszcelniacze wychodzą już łatwo? Kiedyś w Virówce miałem z tym kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 (edytowane) Niekoniecznie - przy odkrecaniu jak masz pecha to nawet z zalozona sprezyna sruba bedzie sie krecic razem z damperem - klucz pneumatyczny ma taki moment ze odkreca ja bez klopotu.Ale ogolnie najwygodniej zrobic to zostawiajac lagi skrecone w polkach moto, odkrecic najpierw dolne sruby a potem wszystko po kolei rozbierac.Uszczelniacz jest zamocowany w slajderze drucianym segerem, ktory trzeba wyjac, a potem w miare energicznie poruszac calym slajderem gora - dol by wybic uszczelniacz ze slajdera. Niech cie nie dziwi ze opor bedzie dosc spory. Adam M. Edytowane 30 Marca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Uszczelniacz jest zamocowany w slajderze drucianym segerem, ktory trzeba wyjac, a potem w miare energicznie poruszac calym slajderem gora - dol by wybic uszczelniacz ze slajdera. Niech cie nie dziwi ze opor bedzie dosc spory. Zrobiłem tak jak napisałeś. Mimo, ze jedną lagę rozkręciłem ręcznie przy ściśniętej spręzynie, to z drugą nie dało rady. Klucz pneumatyczny załatwił to w 10 s i nawet w warsztacie nic za to nie wzięli, tylko szerokiej drogi życzyli. Jeśli ktoś czyta ten watek mając XT600 do rozebrania to polecam od razu udać się do warsztatu z kluczem pneumatycznym, bo to moment i gotowe.Natomiast rozłaczenie lagi wymagało dośc porządnego szrpnięcia. Dziekuję za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 jak ja wymienialem uszczelniacze to uzylem wlasnie takiego dluuugiego klucza nasadkowego. odkrecilem i dopiero moglem wyjac dół i dostac sie do uszczelniaczy. to co zle zrobilem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Nie zrobiłeś źle. Jak rozebrałem całe lagi u siebie to teraz wiem jak są zbudowane. U dołu mamy hydrauliczny element tłumiący (Adam pisze o nim "damper"), który jest przykręcony właśnie śrubą od spodu goleni (tą pod klucz imbusowy 8 mm). Aby całość rozebrać trzeba tę śrubę wykręcić. Ja próbowałem ją odkręcić ręcznie, ale środek się obracał i nic z tego. Można to zrobić albo kluczem pneumatycznym - polecam tę metodę za radą Adama, albo od góry złapać damper właśnie takim bardzo długim kluczem i wtedy przestanie się obracać. Sam rzeczony damper ma od góry gniazdo pod klucz wyglądajće jak klucz nasadowy. Zatem specjalny klucz to nic innego jak sześciokąt (np. nakrętka) na długim pręcie. Sądze, że taki klucz sobie właśnie dorobiłeś i nie musisz szukać warsztatu z kluczem pneumatycznym.Jak się już raz to wszystko rozbierze to człowiek mądry, ale póki nie wiedziałem jak wygląda środek, to bałem się spierniczyć cos przy rozbieraniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 heheh mam ten sam dylemat uszczelnaicze juz w drodze pod koniec tygodnia wymiana , klucz juz mam ale boje sie ze cos pomyle :D przy skladaniu chociaz mam manuala i fiszki :D Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easy_rider91 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Nie zrobiłeś źle. Jak rozebrałem całe lagi u siebie to teraz wiem jak są zbudowane. U dołu mamy hydrauliczny element tłumiący (Adam pisze o nim "damper"), który jest przykręcony właśnie śrubą od spodu goleni (tą pod klucz imbusowy 8 mm). Aby całość rozebrać trzeba tę śrubę wykręcić. Ja próbowałem ją odkręcić ręcznie, ale środek się obracał i nic z tego. Można to zrobić albo kluczem pneumatycznym - polecam tę metodę za radą Adama, albo od góry złapać damper właśnie takim bardzo długim kluczem i wtedy przestanie się obracać. Sam rzeczony damper ma od góry gniazdo pod klucz wyglądajće jak klucz nasadowy. Zatem specjalny klucz to nic innego jak sześciokąt (np. nakrętka) na długim pręcie. Sądze, że taki klucz sobie właśnie dorobiłeś i nie musisz szukać warsztatu z kluczem pneumatycznym.Jak się już raz to wszystko rozbierze to człowiek mądry, ale póki nie wiedziałem jak wygląda środek, to bałem się spierniczyć cos przy rozbieraniu. A co dalej jeśli odkęriłem tą śrube imbusową na dole wyciągnołem wszystko ze środka że można tam zajżeć do środka i nic więcej nie ma, a dalej nie chce sie rozejść laga z golenią wychodzi na tyle że widać przewężoną część lagi i nic. jak nią szarpie to słysze tylko metaliczne stukanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 bo musisz zdjac uszczelniacz przeciwkurzowy, pod nim znajdziesz pierscien znajdujacy sie nad uszczelniaczem olejowym, wyjmij go i poszarp jeszcze troszke... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.