Skocz do zawartości

Problem z biegami w GS 500 / pytanko


Nab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas dzisiejszej jazdy zauważyłem , że biegi nie wchodzą tak jak powinny. Np. jadę sobie na 3 i chce wrzucić wyżej na 4 ale bieg nie wskakuje. Wtedy żeby wrzucić bieg muszę użyć większej siły niż za zwyczaj. Strasznie opornie to chodzi. Ze sprzęgłem i bez ciężko chodzi. Jaka diagnoza ?

 

Wcześniej się tak nie działo , biegi chodziły gładko i wskakiwały na płynnie.

 

Jest jeszcze jedna rzecz. Czy to normalne , że nie mogę wrzucić od 1 do 6 na postoju bez kręcenia kołem ? Tzn. muszę ruszyć trochę tylnim kołem aby biegi wskakiwały.

 

 

Żeby nie zakładać następnego tematu chciałem jeszcze zapytać. Czy jest sens robić teraz przegląd ? 500 km minęło od ostatniego przeglądu ( 500 km temu kupiłem motocykl ) – były wymienione filtry i olej , regulacja i czyszczenie gaźników.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne , że nie mogę wrzucić od 1 do 6 na postoju bez kręcenia kołem ? Tzn. muszę ruszyć trochę tylnim kołem aby biegi wskakiwały.

Tak, jest to normalne - nie da się na postoju zejść z szóstego na pierwszy bieg stojąc w miejscu. Zawsze przed dojazdem do skrzyżowania redukuj biegi na niższe, aż do luzu lub jedynki (jak tam wolisz). Ja zawsze na luz wrzucam, chociaż to też nie jest poprawne, gdyż gdyby zaistniała sytuacja gdzie musiałabym szybko ruszyć to tracę kilka sekund na wrzucenie biegu.

 

Żeby nie zakładać następnego tematu chciałem jeszcze zapytać. Czy jest sens robić teraz przegląd ? 500 km minęło od ostatniego przeglądu ( 500 km temu kupiłem motocykl ) – były wymienione filtry i olej , regulacja i czyszczenie gaźników.

Jeżeli w warsztacie zajmowali się motocyklem i wszystko powymieniali to nie ma sensu go oddawać na nowo. Jeżeli te wymiany i regulacje naprawdę miały miejsce :)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz stan swojej linki sprzegla, szczegolnie przy samej dzwigni, gdzie lubi sie zalamywac jezeli beczulka w dzwigni przestanie sie obracac i kolor oleju na bagnecie czy w okienku.

 

Adam M.

 

 

Olej ma złoty kolor ... taki jak herbata. Z linką sprzęgła nie wiem za bardzo o co chodzi. Wygląda tak jak zawsze. O jaka beczułkę Ci chodzi ? O regulator naciągu ? Na mój gust jest tam wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Akurat w sprzegle przyczyny bym nie szukal, bo w GSie biegi fantastycznie wchodza i bez niego :). Nigdy mi sie nie zdarzylo cos takiego szczerze mowiac... Biegi powinny wchodzic gladko.

Nie wiem, czy jest mozliwe, aby sie motocykl "zastal" przez zime i robil takie klocki...

A co do redukcji na postoju, to juz Astarte wyjasnila :rolleyes:. Zawsze trzeba troche poruszac motocyklem, gdyz czasami kly kol zebatych skrzyni biegow nie sa w pozycji "zazebiajacej". Wtedy delikatny ruch motocyklem powoduje (poprzez kolo, na lancuch, a dalej na walki skrzyni) obrot kol zebatych skrzyni i mozliwosc ich zazebienia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze na luz wrzucam, chociaż to też nie jest poprawne, gdyż gdyby zaistniała sytuacja gdzie musiałabym szybko ruszyć to tracę kilka sekund na wrzucenie biegu.

 

Moim zdaniem nie jest to dobre podejście choć też najczęściej stoję na jedynce (chyba, że jest to dopiero co zapalone czerwone światło lub nie jestem pierwszy przed sygnalizatorem).

A dlaczego nie? Bo jak cię coś ugryzie w nogę czy rękę (owad itp.) i puścisz klamkę sprzęgła to znajdujesz się nagle na środku skrzyżowania i co wtedy? Już był przypadek, że w samochodzie spadł papieros na nogę i gość podrzucił nogę i miał wypadek.

Edytowane przez Thomaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Akurat w sprzegle przyczyny bym nie szukal, bo w GSie biegi fantastycznie wchodza i bez niego :angry:. Nigdy mi sie nie zdarzylo cos takiego szczerze mowiac... Biegi powinny wchodzic gladko.

Nie wiem, czy jest mozliwe, aby sie motocykl "zastal" przez zime i robil takie klocki...

 

Być może jak trochę pojeżdżę to będzie ok... zrobiłem dopiero 126 km. Ale wiesz... żal w sercu okropny jak coś Ci się dzieje ze sprzętem. Chyba wiesz o czym mówię ? :) :rolleyes: :unsure:

 

 

A co do redukcji na postoju, to juz Astarte wyjasnila :blink:. Zawsze trzeba troche poruszac motocyklem, gdyz czasami kly kol zebatych skrzyni biegow nie sa w pozycji "zazebiajacej". Wtedy delikatny ruch motocyklem powoduje (poprzez kolo, na lancuch, a dalej na walki skrzyni) obrot kol zebatych skrzyni i mozliwosc ich zazebienia.

 

Takie też były moje przemyślenia... Ale po zaistniałym przypadku ze skrzynią wolałem się upewnić. Zawsze redukuję przed skrzyżowaniem i zatrzymuje się na biegu nie większym niż 2

 

 

Proszę o dalsze sugestie ... niech ktoś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości motocykli jest także taka przypadłość, że jak stoisz na luzie i chcesz wrzucić jedynkę to nie da się przesunąć wajchy w dół to :rolleyes: - nie pcha się jej wtedy z całej siły :angry: (aż do usłysznie głośnego ZGRZYT :) ), tylko delikatnie rusza motocyklem wprzód lub w tył i pierwszy bieg wchodzi bez problemu :unsure:

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ma złoty kolor ... taki jak herbata. Z linką sprzęgła nie wiem za bardzo o co chodzi. Wygląda tak jak zawsze. O jaka beczułkę Ci chodzi ? O regulator naciągu ? Na mój gust jest tam wszystko OK.

 

Nie , chodzi mi o barylke usadowiona w dzwigni sprzegla - wlasciwie jest to duza rolka, ktora powinna obracac sie troszke na specjalnej podkladce przy ruchach dzwignia i utrzymywac polozenie linki w stosunku do dzwigni w linii prostej.

Gdy ta rolka stanie, linka zacznie sie zalamywac i po pewnym czasie wydluzac, co owocuje trudnosciami ze wrzucaniem biegow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

W większości motocykli jest także taka przypadłość, że jak stoisz na luzie i chcesz wrzucić jedynkę to nie da się przesunąć wajchy w dół to :rolleyes: - nie pcha się jej wtedy z całej siły :angry: (aż do usłysznie głośnego ZGRZYT :) ), tylko delikatnie rusza motocyklem wprzód lub w tył i pierwszy bieg wchodzi bez problemu :unsure:

 

Ja to rozwiazalem troche inaczej - i calkiem przypadkowo :).

Jak zaistnieje taka sytuacja, wystarczy troche popuscic sprzeglo i wtedy bieg wskakuje juz bardzo ladnie :blink:.

W GSie dzialalo nieodmiennie :).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam czasami u siebie - złapię sprzęgło i redukuję i już dalej się nie da. Wtedy mimo braku zapalenia kontrolki luzu lekko puszczam sprzęgło i okazuje się, że mam wbity luz. Wtedy naciskam znowu sprzęgło i redukuję dalej, aż do zapalenia zielonej kontrolki. Czasami wystarczy leciutko puścić i nacisnąć sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , chodzi mi o barylke usadowiona w dzwigni sprzegla - wlasciwie jest to duza rolka, ktora powinna obracac sie troszke na specjalnej podkladce przy ruchach dzwignia i utrzymywac polozenie linki w stosunku do dzwigni w linii prostej.

Gdy ta rolka stanie, linka zacznie sie zalamywac i po pewnym czasie wydluzac, co owocuje trudnosciami ze wrzucaniem biegow.

 

Adam M.

 

 

Znalazłem. Rolka jest ok. Obraca się. Masz jeszcze jakieś pomysły co mógłbym sam sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...