Skocz do zawartości

Podstawy regulacji ganika


przemas22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gaznik ma dwie srubki . Jedna od obrotów wkrecajac zmniejszam obroty wykrecajac zwiekszam . Co z druga sruba regulacji gaznika, odpowiadajaca za skład mieszanki.W która strone sie kreci aby zmniejszyc dawke paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tu jest opisana ale tylko regulacja wolnych obrotow silnika WSK.

Oprocz tego w gazniku reguluje sie kilka innych rzeczy: poziom paliwa, ustawienie iglicy w rozpylaczu i przeplyw paliwa na max i wolnych obrotach ( to przez wymiane dysz obr wolnych i max ).

W zaleznosci od konstrukcji gaznika sruba regulacji mieszanki na wolnych obrotach moze regulowac ilosc powietrza w mieszance lub ilosc mieszanki paliwowo powietrznej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem taki problem w RX-e mojej kobitki.

Moto odpala idealnie, na wolnych obrotach chodzi też rewelka, w momęcie gdy się zaczyna jazdę tak przy ok 4 tys. obr. zaczyna się zamulać jak by nie dostawał paliwa lub się zalewał i chce zgasnąć.

Jak się odpuści gaz to znowu na wolnych zaczyna dobrze chodzić, dzieje się tak w momęcie gwałtowniejszego otwarcia manetki, jak dodaję gazu delikatnie to niby idzie i jak dojdzie do ok. 6 tyś. obr. wyrywa do przodu jak szalony chociaż nie zawsze.

 

To co robiłem przy moto:

Sprawdziłem kranik -- paliwo przechodzi jak należy.

Zmieniałem położenie iglicy, na podniesionej wysoko zalewało ją i nie dało się odpalić, obniżałem stopniowo i obecnie jest na najniższy i teraz jest najlepiej.

Swieca jest nówka, czy ktoś wie co to może być?

Próbowałem beż filtra powietrza, działo się to samo więc to kwestia gaźnika.

Z tego co wiem kiedyś tam był cylinder 80cmm, obecnie jest 50 cmm, może w gaźniku są nie odpowiednie dyszę?

Wie ktoś jakie powinny być w RX 50 96r., a może poziom paliwa w gażniku jest zbyt niski i nie nadąza nalecieć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem taki problem w RX-e mojej kobitki.

Moto odpala idealnie, na wolnych obrotach chodzi też rewelka, w momęcie gdy się zaczyna jazdę tak przy ok 4 tys. obr. zaczyna się zamulać jak by nie dostawał paliwa lub się zalewał i chce zgasnąć.

Jak się odpuści gaz to znowu na wolnych zaczyna dobrze chodzić, dzieje się tak w momęcie gwałtowniejszego otwarcia manetki, jak dodaję gazu delikatnie to niby idzie i jak dojdzie do ok. 6 tyś. obr. wyrywa do przodu jak szalony chociaż nie zawsze.

Ja tak miałem w DT 80 , poprostu dysza była zapchana i nie dostawał odpowiednio duzo paliwa i sie mulił , wyczyscilem i jest ok :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze sprawdałem już wcześniej, sam przelot jak i boczne otworki są ok.

W sobotę będę miał więcej czasu to rozbiorę gaźnik w mak, zobaczę może jakiś kanał w samym korpusie jest przypchany.

Może poprostu pływak jest tak ustawiony że zaworek otwiera się tylko minimalnie, i przy wyższych obrotach nie jest w stanie napełnić się komora pływakowa.

Edytowane przez KML
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozebrałem gaźnik i niestety nic nie było zapchane, czyli wynika z tego że dysze są źle dobrane.

 

Jak Już pisał Adam M.

Oprocz tego w gazniku reguluje sie kilka innych rzeczy: poziom paliwa, ustawienie iglicy w rozpylaczu i przeplyw paliwa na max i wolnych obrotach ( to przez wymiane dysz obr wolnych i max ).

W zaleznosci od konstrukcji gaznika sruba regulacji mieszanki na wolnych obrotach moze regulowac ilosc powietrza w mieszance lub ilosc mieszanki paliwowo powietrznej.

 

Zależy to pewnie od tego w którym miejscu znajduje się śruba regulacji mieszanki, czy przed przepustnicą czy za przepustnicą.

Zanalazłem w necie taki oto opisik, szkoda że po angielsku:

http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_gu...llorto_3_4.html

 

W gaźniku który posiadam Dellorto PHGB 19 śruba regulacji mieszanki jest za przepustnicą, czyli jak na obrazku 3.4.1 , czyli powinna służyć do regulacji nie składu a ilości mieszanki jak pisał Adam M.

 

W innym opisie znalazłem że za wkręcanie się do pewnych obrotów (lekkie odkręcenie manetki) odpowiada nie dysza główna a dysza wolnych obrotów.

http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_gu...dellorto_2.html

 

I tutaj pojawia się pytanko, skoro silnik wkręca się lepiej im bardziej wykręcę śrubę ilości mieszanki (ok 7 obr. :icon_rolleyes: ), gdzie normalnie wykręca się ok 2-3. Czyli można by pomyśleć że silnik się nie zalewa (jak poprzednio myślałem), a nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa. Skoro nie dostaje, no to dysza wolnych obrotów jest za mała. Tylko problem w tym że ten gaźnik pracował wcześniej z cylindrem 80 cmm, więc skoro do 50-ki jest za mała to do 80-ki tym bardziej, cyżby gość wkręcił w gaźnik jakąś inną dyszę (obecnie jest 45).

Podpowiedz Adama M. dała mi zagadkę, bo nie wiem teraz czy kupić dyszę większą czy mniejszą.

 

Według wypowiedzi MIND o śrubie regulacji:

wykrecajac zmniejszasz dawke paliwa a zwiekszasz powietrza . wkrecajac na odwrot

wynikało by że wykręcając daję mu więcej powietrza i dlatego lepiej się wkręca, czyli dysza jest za duża i go zalewało.

 

A według tej wypowiedzi Adama M. że śruba ta reguluje:

ilosc mieszanki paliwowo powietrznej.

Czyli wykręcając daję więcej mieszanki a dysza jest za mała i nie dostaje tyle paliwa ile powinien.

 

Teraz to już zgłupiałem totalnie, dodam że podniesiaenie iglicy nie powoduje żadnych popraw z muleniem a utrudnia rozruch silnika, obecnie iglica jest w najniższym położeniu i odpala idealnie od jednego kopa.

 

Sorkka że napisałem posta pod postem, ale może więcej osób tu zajży.

 

Tu macie cały opis jak regulować gaźniki, może komuś chciało by się to przetłumaczyć na polski:

http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto.html

 

PS. gdyby stronki lub któreś obrazki się nie wyświetlały trzeba nacisnąć odśwież.

Edytowane przez KML
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykul na temat regulacji gaznika Delorto jest b dobrze napisany, ale nie tlumaczy twoich problemow. Wyglada na to ze moto ma za malo benzyny na wolnych jezeli musisz wykrecic srube mieszanki tak daleko.

Sprobuj dac mu troche ssania wlasnie podczas mulenia sie na nizszych obrotach, jezeli pojdzie ostrzej to potwierdzilo by to wersje o za malej dyszy wolnych obrotow. Jezeli zgasnie to by znaczylo ze jest zalewany i moze obnizenie poziomu by pomoglo.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opisu działania gażnika to tutaj jest coś podobnego tylko że po Polsku:

http://www.skutery.net/artykuly.asp?id=167

 

Może komuś się przyda lub oświeci jakie procesy zachodzą w gaźniku.

 

A teraz o RX-e, bo wkońcu doszedłem co jest nie tak.

 

Adam M. napisał:

Wyglada na to ze moto ma za malo benzyny na wolnych jezeli musisz wykrecic srube mieszanki tak daleko.

Sprobuj dac mu troche ssania wlasnie podczas mulenia sie na nizszych obrotach, jezeli pojdzie ostrzej to potwierdzilo by to wersje o za malej dyszy wolnych obrotow. Jezeli zgasnie to by znaczylo ze jest zalewany i moze obnizenie poziomu by pomoglo.

 

Dokładnie tak było, dostawał za mało paliwa :banghead:

 

Jak już pisałem wcześniej gaźnik jest tuningowy 19 mm, seryjnie był 14 mm, wczoraj wpadłem na pomysł aby wstawić w gardziel powietrza przegrodę z mniejszym otworem.

Dlaczego?

Bo stwierdziłem że skoro ma za mało paliwa to gdy wstawię przegrodę powstanie w gaźniku większe podciśnienie i będzie zaciągał więcej paliwa.

Efekt był taki że moto przestało się mulić i płynnie przyspiesza, czyli jest tak jak być powinno.

 

Co było przyczyną?

Gaźnik ma o wielę większą gardziel powietrza od seryjnego gaźnika więc podczas otwierania manetki łatwiej silnikowi było zassać sobie powietrze (przez dużą gardziel) niż paliwo z komory pływakowej.

Wstawiając przegrodę wytwożyłem w gaźniku większe podciśnienie czyli zaczoł zasysać więcej paliwa bo z powietrzem już tak łatwo mu nie było.

Obecnie silnik się nie muli, dobrze przyspiesza i równo pracuje na wolnych obrotach, pozostało mi teraz metodą prób i błędów dobrać odpowiednią średnicę otworu w przegrodzie.

Jeżeli otwór będzie za duży to znowu będzie muliło a jak za mały to będzie dużo paliwa ssał i dużo palił, oraz przy max. obrotach może się zalewać.

Na początek zrobię taki otwór jak w seryjnym gaźniku i będę go powiększał, zobaczymy co z tego wyjdzie, waźne że przyczyna została znaleziona i teraz to już kwestia dostrojenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tym ze gaznik rowniez byl zmieniony nie wiedzialem, ulatwilo by to diagnoze :biggrin:. Z drugiej strony masz czarno na bialym pokazane jak czeste opowiesci o podwyzszeniu mocy silnika przez zalozenie wiekszego gaznika moga dac w efekcie zupelnie odwrotne skutki - caly uklad ssanie /silnik/wydech to naczynia polaczone ktore musza byc utrzymywane w stanie pewnej rownowagi zeby chcialy dzialac. Ingerencja w ktorykolwiek z elementow ( popularne wyprowanie wydechow chociazby ) pociaga za soba koniecznosc zmian w innych.

Gdy tego nie zrobimy narazimy sie tylko na klopoty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tym ze gaznik rowniez byl zmieniony nie wiedzialem, ulatwilo by to diagnoze

 

No żeczywiście o tym nie napisałem, a byłem pewien że tak :biggrin: , opisywałem to na innym forum i z tąd to przekonanie.

Ten silnik posiadał kiedyś cylinder 80 cmm, tuningowy gaźnik Dellorto, dyfuzor Gianelli i końcowa tuba Arrowa.

Obecnie jest wszystko to samo tylko że cylinder został zmieniony na 50 cmm i z tąd te niedoskonałości w zestrojeniu. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchamialem dzisiaj swoja BSA po remoncie i miedzy innymi musialem zlapac jakas podstawe do ustawienia gaznikow.Pierwszym zaskoczeniem bylo ze Amal Concentric mimo umiejscowienia srub regulacyjnych ZA korpusem, ma tymi srubami regulowane powietrze, a nie mieszanke, drugie - nie udalo mi sie doprowadzic do sytuacji gdy mam chodzacy silnik na calkowicie opuszczonych przepustnicach, a ilosc powietrza dostarczona przez uklad wolnych obrotow wystarcza do zmieszania z benzyna dostarczona przez dysze wolnych obrotow ( nieregulowane ) i utrzymania wolnych obrotow.

Musialem uchylic lekko przepustnice aby utrzynac silnik na wolnych obrotach. Rowniez zapalanie ( mocne przelanie gaznikow i potem odpalenie na sporym gazie ) mnie nie satysfakcjonuje - wydaje mi sie po prostu ze mam troche za niski poziom paliwa.

Tak ze wszystko jeszcze do dogrania, choc moto odpala na drugiego lub trzeciego kopa, ladnie sie wkreca i trzyma niezle wolne obroty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...