NAZI Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Witam. Jako ze z silnikami 4-suwowymi mam stycznosc od niedawna, dlatego mam kilka pytan. Bo sciagnalem glowice w mojej małej, no i teraz musze to poskładać spowrotem. Kto wie jakie sa wartosci luzow zaworowych do tego silnika (4 zawory na cylinder, 2 cylindry) bo gdzie sie pytam kumpli mechanikow, to nikt nie ma tego. A nawet serwisowki nie potrafie znalezc z tego modelu, bo albo jest z wersji 4 cyl. albo z 2 zaworowej, a wtedy te wartosci luzow moga byc inne. PozdrawiamP.S. Nie mam serwisowki wiec w poszukiwaniu wiadomosci jak ustawic rozrzad, znalazlem serwisowke z GS 500, czy wedlug tego moge rozrzad ustawic? Bo cechy wszystkie wiem gdzie sa, ale nie wiem gdzie maja byc po zlozeniu... :oops: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Z bazy danych na stronie www.louis.de Ssace: 0,08-0,13 mmWydechowe 0,08-0,13 mm Mierzone na ZIMNYM silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 27 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Poczynilem dlasze kroki w pracach z rzarzadem, tzn, wiem jak ma byc ustawiony wal, (cecha na krzywce od impulsatorow) i wedlug serwisowki do GS 500 walki maja byc skierowane wycieciami do siebie. wiec tak ustawilem. ale teraz jak krece walem to zanim zamkna sie zawory wydechowy to juz otwieraja sie ssace, czy tak ma byc? pomozcie bo sezon sie zbliza a stoje w miejscu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Zanim zabierzesz sie do jakiejkolwiek roboty z wlasnym motocyklem warto zaopatrzyc sie w serwisowke, albo zapytac o ustawienia na wlasciwym forum, jesli serwisowki nie mozesz zdobyc.Dla Suzuki GSX 400 E takim forum jest www.thegsresources.com.W ostatecznosci przed rozebraniem silnika zaznaczasz punktami ( niezmywalny mazak ) albo fotografujesz cyfrowka taka podstawowa rzecz jak ustawienie rozrzadu i wowczas nie masz problemu ze skladaniem. Suzuki ma bardzo ladnie oznakowane ustawienie rozrzadu - przy walkach wycieciami zwroconymi do siebie, zebatka walka wydechowego ma 2 punkty z ktorych jeden jest skierowany w bok, a drugi pod katem prostym, pionowo w gore. Ten skierowany w bok musi byc zgrany z plaszczyzna przeciecia glowicy z pokrywa zaworow i wowczas od gornego liczymy oski rolek lancucha rozrzadu do rowniez pionowego punktu na zebatce walka ssacego. U mnie tych osiek musi byc 20 miedzy punktami, ale niepowiedziane ze u ciebie tez, bo Suzuki stosowalo rozne ustawienia rozrzadu nawet w zaleznosci od rynku na ktory szedl motocykl. Tak ze w twoim przypadku musisz przyjac jakas wielkosc, np z GS500 i miec nadzieje ze bedzie dobrze.To normalne ze w dobrze ustawionym rozrzadzie zawory ssace otwieraja sie przed zamknieciem wydechowych - na wlasne oczy mozesz zobaczyc na czym polega faza przeplukania komory spalania w silniku 4 suwowym.Nie wiedza o tej fazie mlodzi wypruwacze oryginalnych wydechow, kastrujac sobie silniki z tych dodatkowych kilku KM mocy ktora te tlumiki daja. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 27 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 dzieki wielkie :] a co do mojego rozrzadu, to niemialem pewnosci ze ten rozrzad byl wczesniej dobrze ustawiony dlatego wolalem go zrobic od poczatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 27 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 no i sprawdzilem, znow jestem w kropce, bo wedlug GS 500 ma byc 18 osiek miedzy punktami, a jesli ja zrobie u siebie 18 osiek to walki juz nie sa wycieciami do siebie, musze miec ich wiecej tylko jeszcze nie wiem ile. mam serwisowke z GS 400 (2 zawory na cylinder) moze od niej bedzie dobrze...jutro sie okaze :] pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Czy lancuszek rozrzodu pomiedzy walkami ma rowno? czy ma lekko zwisac? wedlug GSX 400 F pomiedzy jedna cecha druga ma byc 23 oski, jesli ja tak zrobie to mi bedzie zwisal do polowy walka...wiec watpie ze tak ma byc. ma ktos serwisowke do GSX 400 E (2 cyl. 4 zawory na cylinder) ale przynajmniej dane ile ma byc osiek lancuszka rozrzedy pomiedzy punkatmi 2 na walku wydechowym a 3 na dolotowym. Pozdrawiam i prosze o odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 jeżeli nie jesteś pewny ile sworzni to obracaj wałem do momentu tzw. przecięcia i zawór wydechowy w ostatniej fazie zamykania a ssący powinien tą fazę rozpoczynać. Tak poskładaj i ma być dobrze.Dla pewności potem kilka obrotów wałem w celu sprawdzenia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Czy wałki maja sie zgrywac z cechami jak napinacz jest wlozony? Bo mam 3 opcje gdzie nastepuje tzw. punky przeciecia, tylko ze w 1 z nich jak napinacz jest wlozony walkow nie mozna tak przekrecic zeby cechy sie zgadzaly, w drugiej trzeba przekrecic napinacz (ta srube z boku) zeby go poluzowac i wtedy cechy sa ok. no a w 3 walki juz sa tak jak powinny, ale znowu lancuszek idzie prosciutko od jednego walka do drugiego. Pomozcie mi bo chyba oszaleje z tym rozrzadem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.