caninus Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Mam problem.Jak postawię maszynę i nie jeżdzę kilka dni to potem nie mogę odpalić.Mam alarm Foxa THunder 100.Nadmienię żępo wpięciu amperomierza w szereg miedzy akmulator a główny kabel plusowy mimo wyłączonej stacyjki płynie prąd 6,6 mA.(alarm wyłączony)Akumulator jest nowy.Pomóżcie.Czy mam jakąś zwarę? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Alarm zawsze coś pobiera, te 6,5 mA to jest właśnie ten prąd. Dla mnie to coś nie tak z akumulatorem lub jego podłączeniem - np zaśniedziałe styki. Wyczyść styki, sprawdź podłączenie masy. Zmierz napięcie na akumulatorze przy włączonej stacyjce i światłach (wyłączony silnik) - jak spadnie do np 10-11 V, to akumulator jest trafiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caninus Opublikowano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Alarm zawsze coś pobiera, te 6,5 mA to jest właśnie ten prąd. Dla mnie to coś nie tak z akumulatorem ... Akumulator nowy.Fiamm.Napięcie 14v! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K1100rs Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Witam. To że masz nowy akumulator i że ma on dobre napięcie jeszcze oniczym nie świadczy, ponieważ może mieć już zbyt małą pojemność. aker mądrze napisał, iż da się to sprawdzić łatwo na motorze. Jak posiadasz srwisówkę to będziesz miał tam dokładną instrukcję z podanymi wartościami. Jak nie to zastosuj się do tych rad tzn. jeszcze raz - podłącz czujnik do akumulatora - w tym momecie będziez miał za pewne jak mówiłeś te 13,9v. Teraz wejś zakręć rozrusznikiem ale nie tak aby odpalił i sprawdź wartość - umnie musi ona mieć powyżej 10v, w innym przypadku wiesz na pewno że to akumulator. Jeżeli stwierdzisz, że jest ok. możesz sprawdzić napięcie na rozruszniku jeżeli masz do niego łatwy dostęp - umnie np. musi mieć powyżej 8V (tylko lepiej było by tą wartośc sprawdzić z instrukcją Twoją). Jeżeli jest wartość niższa wiesz na pewno, że strata jest gdzieś za akumulatorem. Może to być przekaźnik - jak go zlokalizujesz też łatwo zbadać. Mógł się np. skleić i wtym momencie tracisz prąd nawet jak nie masz kluczyka w stacyjce. Może byc to wkońcu zwarcie na samym rozruszniku. narazie sprawdź akumulator, wyeliminuje się jedną rzecz chociaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Przy sprawdzaniu napiecia aku warto go obciazyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalar Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Witamjeżeli po wyłączonej stacyjce płynie prąd ok. 6,6 mA to norma , że po ok. 5 dniach akumulator o pojemności ok. 10 Ah się rozładuje.Kolega Michał ma rację poszukaj ubytków prądu w rozruszniku, on jest podłączony bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź elektr-włącznik. ;) pozdrawiam scalar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.