motowojtas Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) mój brat ma xj 900 rok 87 i jest to swietne moto do turystyki Edytowane 27 Maja 2006 przez motowojtas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 (edytowane) IMHO - i nie tylko - xj600 jest bardzo dobrym wyborem na 1 sprzęta. niewiele mocniejsza od dwucylindrówek kawy, hondy i suzuki, ale jednak na trasie wyraźnie widać przewagę 4 garnków. czyli na dłużej "wystarczy" - znaczy chęć zmiany na mocniejszy pojawi się teoretycznie przynajmniej nieco później. dla osób o większym wzroście również polecam - mimo wszystko te trzy 500 są po prostu małe - chłopisko powyżej 185cm będzie trochę... odstawać :Dmimo wszelkich zalet xj900 mimo wszystko odradzałbym zakup jako pierwszej maszyny. charakter dość spokojny, ale jednak moc trochę duża jak na naukę jazdyjsz Edytowane 27 Maja 2006 przez jeszua Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Ja mam 192 cm wzrostu i na XJ 600 wygladam jak dostawca pizzy na skuterku :D Pomysl jak Ty bedziesz wygladal :D Jak juz jezdziles na jakims moto i masz choc troche pojecia i co najwazniejsze poukladane w glowie to bierz 900. Tak jak pisal kol. Beliar po kilku dniach sie przyzwyczaisz i emocje opadna. Pierwsze jazdy zapoznawcze radze zrobic gdzies moze na zamknietym terenie, za miastem. Chodzi o to aby polatac i wyczuc moto, a w miescie na swiatlach bedzie ciezko. No i ten bezobslugowy wal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paveire Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Powiem szczerze, że mam ogromną ochotę na XJ900, ale będzie to pierwszy motocykl, i nie wiem, czy to dobry pomysł. Witam,Powiem tak; na pierwsze powazne moto poszukiwalem ktorejs z 500 (ER, CB, GS, GPZ). Trafila sie XJ600S Diversion i jestem z tego faktu bardzo zadowolony. Odrobine powazniejsze moto i wieksze od pozostalych, mocniejsze rowniez. Ale przy twoim wzroscie najlepiej sie nada i z masa (pow 200kg) tez nie bedzie problemu. Ja mam 183cm i idealnie. Tylko proponuje szukanie wersji z owiewka, bo praktyczne. Nie wiem, czy XJ900 jest wieksza, ale pewnie i wieksza i ciezsza. Natomisat wiem na pewno, ze nie wzialbym jej bo jest sporo mocniejsza, jak na pierwsze moto dla mnie za duzo. Nawet XJ600 po przekroczeniu 8-9 tys obr pokazuje niezly pazur :D Moje odczucia sa takie, XJ600 to imho ladne, wygodne i dosc sprawnie jezdzace moto. W miescie super, na trasie z owiewka do 150 km/h spoko, na malego turystyka sie nadaje (rowniez z pasazerem). Moc wystarczajaca zeby nawet w trasie wyprzedzac na luzie. Oszczedne i niezawodne (a to juz bardziej z doswiadczen kolegow zaczytane tu i owdzie). Chyba najwieksze z popularnych 500-600tek nadajacych sie na pierwsze moto. Pozdro i zycze udanego wyboru.paveire Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 WitamJak masz troche oleju w głowie to xj600 będzie dobra, natomiast xj900 jak na pierwsze moto niestety za duza... Pozdro :icon_twisted: _________________________________ 3x ogar200 - 2x WSK125 - 2x JawaTS350 - MZETZ250 - Jawa Style - Kawasaki gpz 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał22 Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 Pyrkam sobię czoperkiem ale miałem przyjemność :) przejechać się xj900 i powiem tak na pierwsze moto stanowczo odradzam piękny sprzęt ale trzeba mieć doświadczenie A ja jeżdże drugi sezon XJ 900 div i jest to moje pierwsze moto900 wcale nie jest takie ostre, dla przykładu jeśli chodzi o 600setki z innych modeli np.cbr 600 zzr 600 to jedna i druga jest bardziej ostraod xj 900. Troszke już pojeździłem i powiem że idzie się szybko przyzwyczaić do w sumie nie dużej mocy w stosunku do wagi 90 kM i 265 kg wagi, prowadzi się bardzo łatwozwłaszcza w zakrętach. Masz słuszny wzrost i jeśli jesteś rosądny to dasz rade z xj 900.Spalanie jest porównywalne do xj 600 ale wybor należy do ciebie.Zycze przemyslanej decyzji i udanego kupna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelus Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Witajcie! Ciekaw jestem Waszej opinii, jako że dopiero zacznę na poważnie przygodę z moto. Myślę o dłuższych trasach pokonywanych z bagażem i pasażerem. Szukam swojej pierwszej maszyny - bardzo podoba mi się pomysł Yamahy Diversion z końca ubiegłego stulecia. I tutaj pytanie: kusi mnie trochę 900, bo to już wałem pędzone, a więc przynajmniej teoretycznie lepsze? A może z jakichś powodów powinienem jednak zapomnieć o wale i wziąć mniejszą 600? No i jeszcze dość kluczowe pytanie przy dłuższych trasach i cenach paliwa: czy duża jest różnica w spalaniu między tymi maszynami? Zamierzam w tym sezonie zrobić parę km ;) Ogólnie co sądzicie o przydatności obu wersji do turystyki, chociaż nie tylko, i na pierwsze moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Weź Div 900, jest lepsza do dalekiej turystyki we dwoje. I to nie z powodu wału, a z powodu większej elastyczności silnika i większego komfortu jazdy. A zużycie paliwa większe o ok. 1-1,5l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Weź Div 900, (...) mhm. ponad 280kg do nauki jazdy. świetny pomysł :icon_rolleyes: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Weź Div 900, (...) mhm. ponad 280kg do nauki jazdy. świetny pomysł :icon_rolleyes: jszNo faktycznie, w ten sposób podchodząc do tematu to R1 będzie dużo lepszym motocyklem na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelus Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 dzięki! argument wagi moto mnie przekonuje i będę się rozglądał za div600 ;) Chyba, że zaproponujecie jeszcze coś fajnego? (tzn. musi się nadawać na dłuższe wypady w dwie osoby i mieć możliwość założenia dużych kufrów).Jest sporo fajnych maszyn i trochę mi się już kręci w głowie... zaczynam się zastanawiać również nad transalpem, albo czymś podobnym - co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-lisio- Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Ja też miałem taki dylemat. Po przymierzeniu się do obu motocykli wybór padł na Div 900 i by l to również mój pierwszy moto. Nawet przez chwilę nie żałowałem tej decyzji. Motocykl faktycznie sporo waży. Na początku trzeba do tego przywyknąć. Najwięcej problemów właśnie ze względu na wagę jest przy wyprowadzaniu motocykla z garażu i przy prędkościach manewrowych chociaż o dziwo całkiem nieźle sobie w korkach radzi ( ma bardzo wąską kierę). Jeśli chodzi o czynności serwisowe to podobnie jak w XJ600 tylko dostępność części jest trochę mniejsza. Co do dalekiej turystyki to za takie pieniądze nie znajdziesz lepszej maszyny Cytuj jazda motocyklem to najprzyjemniejsze co można robić w ubraniu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.