J.Pastor Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Właśnie zmierzyłem w sklepie sprężyny Fiat/Polonez i duża ma wysokość 51 mm a mała 40 mm. 51 mm to chyba ciut dużo. No i nie pasują do miseczek w Uralu, te fiatowskie mają ciut mniejszą średnicę. 8) Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Właśnie zmierzyłem w sklepie sprężyny Fiat/Polonez i duża ma wysokość 51 mm a mała 40 mm. 51 mm to chyba ciut dużo. No i nie pasują do miseczek w Uralu' date=' te fiatowskie mają ciut mniejszą średnicę. 8)[/quote'] No przecież pisałem że trzeba miski dolne dorobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 To ja może rozwinę moja myśl z olejem, o której tobie wspomniałem Very Happy. Otóż mierząc ciśnienie w cylindrach zrób dwa pomiary - na sucho i na "mokro". Na sucho normalnie wsadzasz miernik w otwór świecy, odwijasz gaz na maksa (by otworzyć przepustnice) i kopiesz. Metoda na mokro polega na tym, iż wstrzykujesz do cylindra trochę oleju, kręcisz parę razy silnikiem by olej pozalepiał pierścienie, i mierzysz ponownie sprężanie. Jeżeli będzie ono wyższe niż przy próbie suchej, to znaczy że pierścienie są do wymiany. Jeżeli również będzie niskie - powietrze ucieka gdzieś głowicą. Ja moze dodam do tego ze silnik musi przed ta operacja sobie troche popracowac, nagrzac sie itd. Jezeli wykonamy ten pomiar bez tej operacji (a silnik dluzszy czas stal nie odpalany) to wynik mozna o kant dupy rozbic. Co do podkladek pod zawory to pasuja miseczki zaworowe (te gorne) z glowicy silnika Tatra 815 - trzeba tylko otwor rozwiercic na odpowiednia srednice prowadnicy oraz sa troszeczke wyzsze od oryginalu. Kiedys mialem ruskie podkladki to sprezyny nawet nie pasowaly na srednice tych kolnierzy i stawaly bokiem co przyczynialo sie do szybszego zuzycia prowadnic. Co do wyciagania zaworow (rozbrajania) to ja wyjmuje zamki przy uzyciu plaskiego klucza - naciskajac recznie - a na gorze klade magnes do ktorego przyklejaja sie zamki. Przy zakladaniu juz magnes nie jest potrzebny. Wystrczy plaski klucz, tylko trzeba miec jako tako powera w rekach. Oczywiscie pod zawor od dolu podkladamu jakis klocek czy cos innego, aby sie nie chowal a glowice lapie delikatnie w imadle.Z tymi dwoma srubokretami to trzeba uwazac bo mozna cos stluc no i druga osoba jest niezbedna do calej operacji (znaczy sie jestesmy stratni jednego browara). [ Dopisane: 21-03-2006, 22:52 ]aha ... no i jeszcze jak sprawdzic czy zawory da sie jeszcze docierac czy trzeba wymeinic na nowe ? slyszalem kiedys ze mozna to sprawdzic przy zalozonych zaworach tzn poprostu przyjrzec sie dokladnie czy krawedzie zaworu przylegaja do gniazda czy lekko odstaja ... jesli odstaja to jeszcze niesa wykorzystane wszystkie wymiary naprawcze ... prawda to ?? Jezeli przylgnia zaworu ma wzery badz jest juz mocno "wybita" (przejedziesz palcem i czujesz ze jest dolek) to wtedy zawor (przylgnie) szlifujesz. Szlifujesz tak dlugo az znikna wszystkie nierownosci i powierzchnia bedzie idealnie gladka. Gdy to juz masz zrobione to bierzesz zawor i patrzysz na koniec grzybka - powierzchnie pomiedzy przylgnia a spodem grzybka. Jezeli obie powierzchnie sie juz spotkaly (wystepuje ostra krawedz) to zawor nadaje sie na smietnik. A jezeli te dwie powierzchnie sa oddzielone od siebie trzecia powierzchnia to mozna na tym jeszcze pojezdzic. [ Dopisane: 21-03-2006, 22:59 ]Co do tej miekkiej sprezyny na ssacym zaworze to zobacz czy zawor ssacy i wydechowy sa takiej samej dlugosci, rowki pod zamki sa zrobione na takiej samej odleglosci od grzybkow (zaloz talerzyki i samki na obydwa zawory i porownaj) bo moze sie okazac ze to nie wina sprezyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.