Skocz do zawartości

zerwany gwint


Miaziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W miejscu uszkodzonego gwintu naciąć gwint o większej średnicy. Natomiast końcówkę szpilki z gwintem odciąć i w to miejsce przyspawać taki sam kawałek śruby (sam gwint) o większej średnicy (takiej jak nagwintowany otwór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wytoczyć nową szpilke, z jednej strony gwint M7 lub M8 z drugiej M6

 

Jak tylko uda Ci sie kupić/pożyczyć gwintownik M7 to taki zastosuj - zostaje wówczas możliwosć jeszcze jednego powiększenia gwintu w razie następnego ukręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Mialem w simsonie przeroboine na gwint 8 :buttrock: Bo mi sie oryginalne pozrywaly ;) Nagwintowalem,kupilem nagwintowany prent (4zł, za metr) wkrecilem poucinalem ladnie,poszerzylem otwory w cylindrze i glowicy zalozylem.Docisnelem kluczem 13 nasadką :P polecam tak zrobic bo ma sie spokuj na wieki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększanie otworów w cylindrze wydaje mi się najgłupszą rzecza jaką można zrobić, bardzo łatwo przy tym uszkodzić cylinder.

Nieeee mialem zaspawywac, i j*b*ć sie z jakimis gownami 8) Cylindra nie uszkodzisz jedziesz powli najpierw wiertlem 7, 7.5 ,8,przy koncu nawt 8,5 (od dolu zeby cylinder dobrze siadl ;) Jezdzilem tak przez rok i wszystko bylo pico bello :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie spawanie? Trzeba by silnik rozebrać, po spawaniu planować przylgnię pod cylinder. Rzecz nieopłacalna i dziesięciokrotnie bardziej pracochłonna niż gwintowanie na większą średnicę.

Skoro w karterze jest wystarczająco dużo "mięsa" to co za problem wkręcić tulejkę M8 a w niej nagwintowac M6?

Kilka razy naprawiałem tak otwory gwintowane w silnikach samochodowych i mam kilka spostrzeżeń.

Tulejkę M8 łatwo zrobić ze śruby przewierconej w tokarce wiertłem 4,8.

Wkręcamy ją w blok/głowicę używając farby lub lepiej loktajtu. Ucinamy nieco ponad powierzchnią przylgni i nadmiar wystający usuwamy wiertłem większym niż 8mm. Dopiero po wkręceniu i stwardnieniu loktajta zabieramy się za gwintowanie M6.

 

Dlaczego wystającą część tulejki usuwamy dużym wiertłem? Bo ucinanie brzeszczotem najczęściej kaleczy przylgnię.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdzie M7 i szpilka z WSK 125 bo otwór w cylindrze jest chyba 8 mm tylko w głowicy przewiercić trzeba wiertłem na 7.3-7,5 - sprawdzony sposób bo naprawiałem juz tak simka koledze tylko trochę za długa ta szpilka z WSK i głupio wygląda trochę ale w sumie nie do zdarcia

a gwintownik maszynowy M7 kupiłem ruskich za 4 złote, zreszta był mi i tak potrzebny, zawsze można popytać w sklepach z narzędziami- napewno mają a chiński nie będzie taki drogi w w aluminium nagwintuje i takim, proponuję gwintownik maszynowy dlatego, że ma długą cześć "wejścioawą" i świetnie szpilka sie klinuje w dolnej partii otworu, także tym gwintownikiem można w nakrętce M6 przerobić na M7 , radze ich zakręcic 2 szt

 

pozdrawiam

 

Mirek

 

ps. jest to oczywiście jedna z możliwości naprawy a, że sprawdziłem to pisze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...