Miaziu Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Obrobił mi się gwint w połówce (ten w który wkręca się szpilke) w Simsonie. Macie pomysł jak to naprawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 najlepszy ja mam:D:D:Didziesz do tokarza, on dorabia ci taką tulejkę, która wewnątrz ma gwint 6mm, a na zawnątrz 8 rozwiercasz otwór w karterach gwintujesz, wkręcasz redukcję i zapominas zo problemie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 W miejscu uszkodzonego gwintu naciąć gwint o większej średnicy. Natomiast końcówkę szpilki z gwintem odciąć i w to miejsce przyspawać taki sam kawałek śruby (sam gwint) o większej średnicy (takiej jak nagwintowany otwór). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 troche barbarzyński sposób ale jesli Ci to nie przeszkadza przerabiasz gwint na M7 i wkręcasz szpilke z WSK 125, jest za długa więc muszisz skorygować dlugośc tulejką :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 madras30długość na najmniejszy problem , gorzej z szerokością :? nie wiem czy zmieści się do otworu w cylindrze :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 (...) przeszkadza przerabiasz gwint na M7 (...) Skąd weźmiesz gwintowniki M7 za jakieś normalne pieniądze? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Trzeba wytoczyć nową szpilke, z jednej strony gwint M7 lub M8 z drugiej M6 Jak tylko uda Ci sie kupić/pożyczyć gwintownik M7 to taki zastosuj - zostaje wówczas możliwosć jeszcze jednego powiększenia gwintu w razie następnego ukręcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Ja Mialem w simsonie przeroboine na gwint 8 :buttrock: Bo mi sie oryginalne pozrywaly ;) Nagwintowalem,kupilem nagwintowany prent (4zł, za metr) wkrecilem poucinalem ladnie,poszerzylem otwory w cylindrze i glowicy zalozylem.Docisnelem kluczem 13 nasadką :P polecam tak zrobic bo ma sie spokuj na wieki :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Chyba najlepszym sposobem (jeśli masz taką możliwość) zaspawać otwór aluminium w osłonie argonu. Wtedy można wywiercić otwór i nagwintować nie zmieniając szpilki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 12 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 DiboS60 czym przewiercałeś cylinder i głowice ? Nic nie pęknie podczas wiercenie, bo myśle żeby podebrać szpile od MZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Powiększanie otworów w cylindrze wydaje mi się najgłupszą rzecza jaką można zrobić, bardzo łatwo przy tym uszkodzić cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 W którymś z ŚM było coś takiego jak taka sprężynka którą sie wkłada do zerwanego gwintu i można normlanie śrube wkręcić jakby nigdy nic ;) Może miał ktoś z tym cudem styczność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Powiększanie otworów w cylindrze wydaje mi się najgłupszą rzecza jaką można zrobić, bardzo łatwo przy tym uszkodzić cylinder. Nieeee mialem zaspawywac, i j*b*ć sie z jakimis gownami 8) Cylindra nie uszkodzisz jedziesz powli najpierw wiertlem 7, 7.5 ,8,przy koncu nawt 8,5 (od dolu zeby cylinder dobrze siadl ;) Jezdzilem tak przez rok i wszystko bylo pico bello :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Jakie spawanie? Trzeba by silnik rozebrać, po spawaniu planować przylgnię pod cylinder. Rzecz nieopłacalna i dziesięciokrotnie bardziej pracochłonna niż gwintowanie na większą średnicę.Skoro w karterze jest wystarczająco dużo "mięsa" to co za problem wkręcić tulejkę M8 a w niej nagwintowac M6?Kilka razy naprawiałem tak otwory gwintowane w silnikach samochodowych i mam kilka spostrzeżeń.Tulejkę M8 łatwo zrobić ze śruby przewierconej w tokarce wiertłem 4,8.Wkręcamy ją w blok/głowicę używając farby lub lepiej loktajtu. Ucinamy nieco ponad powierzchnią przylgni i nadmiar wystający usuwamy wiertłem większym niż 8mm. Dopiero po wkręceniu i stwardnieniu loktajta zabieramy się za gwintowanie M6. Dlaczego wystającą część tulejki usuwamy dużym wiertłem? Bo ucinanie brzeszczotem najczęściej kaleczy przylgnię. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 wejdzie M7 i szpilka z WSK 125 bo otwór w cylindrze jest chyba 8 mm tylko w głowicy przewiercić trzeba wiertłem na 7.3-7,5 - sprawdzony sposób bo naprawiałem juz tak simka koledze tylko trochę za długa ta szpilka z WSK i głupio wygląda trochę ale w sumie nie do zdarcia a gwintownik maszynowy M7 kupiłem ruskich za 4 złote, zreszta był mi i tak potrzebny, zawsze można popytać w sklepach z narzędziami- napewno mają a chiński nie będzie taki drogi w w aluminium nagwintuje i takim, proponuję gwintownik maszynowy dlatego, że ma długą cześć "wejścioawą" i świetnie szpilka sie klinuje w dolnej partii otworu, także tym gwintownikiem można w nakrętce M6 przerobić na M7 , radze ich zakręcic 2 szt pozdrawiam Mirek ps. jest to oczywiście jedna z możliwości naprawy a, że sprawdziłem to pisze :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.