Skocz do zawartości

Czy konieczna jest regulacja gaźnika po wymianie wydechu ??


cypek41
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(...) jak się pytałem w serwisie nie ma takiej potrzeby w 125'tkach
W serwisach najczęściej mówią coś na odczepnego bo się nie znają.

Czemu nie pobawić się iglicą? Koszt żaden, jak w przypadku dysz po które trzeba do sklepu lecieć.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając wydech nigdy się nie reguluje gaźnika. Regulować można np: po zmianie przepustowości filtra powietrza (np: założenie stożka) Wtedy to mamy nadmiar powietrza i trzeba założyć większą dysze i podać większą mieszanke na iglicy, ale w wypadku wydechów nic się nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając wydech nigdy się nie reguluje gaźnika. (...)
Nigdy nie mów nigdy.

Ciekawe co byś powiedział gdyby okazało się ze po zmianie wydechu silnik przeregulowany lepiej pracuje, i sa na to dowody w postaci wymiernych pomiarów stoperem.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik na poprzednim tłumiku dobrze pracował to po co zmieniać skład mieszanki np: przestawianiem iglicy, czy innymi regulacjami. Przy tłumiku sportowym mogą minimalnie wzrosnąć lub nawet spaść obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to jest, jak miałem skutera i zmieniłem tłumik na sportowy to nie było takiej podszeby, później znów zmieniłem wydech na ZX i wtedy miał strasznego doła... Po regulacji osiągi się podwyrzszyły.

 

Zrób jazdę próbną i zobaczysz czy regulacja jest podszebna czy nie. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniajac wydech z oryginalnego na "sportowy" zwiekszasz przeplyw spalin przez ten tlumik - sadze ze na tym to polega i wzwiazku z tym zubazasz mieszanke. Wydech i ssanie to uklad naczyn polaczonych - jezeli zubozyles mieszanke to moze warto ja wzbogacic jak pisze Tomek, choc oczywiscie wypalenie zaworow ci nie grozi.

W kazdym razie uwazam ze warto sprobowac i sprawdzic jak chodzi z troche bogatszymi nastawami.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniajac wydech z oryginalnego na "sportowy" zwiekszasz przeplyw spalin przez ten tlumik - sadze ze na tym to polega i wzwiazku z tym zubazasz mieszanke. Wydech i ssanie to uklad naczyn polaczonych - jezeli zubozyles mieszanke to moze warto ja wzbogacic jak pisze Tomek' date=' choc oczywiscie wypalenie zaworow ci nie grozi.

W kazdym razie uwazam ze warto sprobowac i sprawdzic jak chodzi z troche bogatszymi nastawami.

 

Adam M.[/quote']

 

Tłumik nie zubaża mieszanki. To tylko zależy od gaźnika. Tłumik może mieć wpływ na to czy tej mieszanki w cylindrze (w trakcie pracy silnika) będzie mniej czy więcej. To szczególnie dotyczy silników dwusuwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w tej samej objetosci komory spalania, przy tym samym sprezaniu masz mniej mieszanki niz poprzednio, to co wypelnia ta przestrzen ?

 

Adam M.

 

Za pojęcie mieszanka przyjmuje się "mieszaninę powietrza z benzyną" w odpowiedniej proporcji, którą to wytwarza gaźnik. Wszystko co dostaje się do cylindra przechodzi przez gaźnik (chyba że występuje "lewe powietrze"). Samo powietrze nie dostaje się do cylindra - chyba że zabraknie paliwa w gaźniku, ale wtedy silnik przestanie pracować. Przestrzeń wypełniają spaliny które nie zdążyły ujść po spaleniu mieszanki. Jest to uzależnione od tłumika i to się dzieje właśnie w silnikach dwusuwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co to sa spaliny?

Jest to powietrze zawierajace substancje powstale po spaleniu poprzedniej porcji mieszanki paliwowo powietrznej. W zwiazku z tym dawka benzyny odmierzona przez dysze paliwowa gaznika zostanie zmieszana z czystym powietrzem pobranym przez gardziel gaznika i w komorze spalania z powietrzem zanieczyszczonym czyli spalinami.

Jezeli tej czystej mieszanki bedzie tam mniej niz zalozyl konstruktor - bo przy zalozeniu "sportowego" tlumika z wiekszym przelotem wieksza czesc mieszanki trafi do ukladu wydechowego w fazie przeplukania komory spalania - to ogolnie stosunek paliwa do powietrza w komorze spalania ( tego czystego z gaznika i tego brudnego, spalin ) zmieni sie na niekorzysc paliwa, czyz nie ?

Dlatego pisze ze po zalozeniu "sportowego" tlumika nastapi zubozenie mieszanki w komorze spalania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...