cypek41 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Otóż wymieniłem tłumik z oryginalnego na sporotwy gianelli. I teraz moje pytanie czy musze wyregulować też na nowo gaźnik czy nie? Jak to jest w dwusuwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Chyba nie ma takiej potrzeby. Powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ja bym dał iglice jednen ząbek niżej i zobaaczył czy nie bedzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tylik Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 Ja taksamo u siebie w moto wymieniałem układ wydechowy ze standardowego na sportowy Arrow'a i jak się pytałem w serwisie nie ma takiej potrzeby w 125'tkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2006 (...) jak się pytałem w serwisie nie ma takiej potrzeby w 125'tkach W serwisach najczęściej mówią coś na odczepnego bo się nie znają. Czemu nie pobawić się iglicą? Koszt żaden, jak w przypadku dysz po które trzeba do sklepu lecieć. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KomaR Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Zmieniając wydech nigdy się nie reguluje gaźnika. Regulować można np: po zmianie przepustowości filtra powietrza (np: założenie stożka) Wtedy to mamy nadmiar powietrza i trzeba założyć większą dysze i podać większą mieszanke na iglicy, ale w wypadku wydechów nic się nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Zmieniając wydech nigdy się nie reguluje gaźnika. (...) Nigdy nie mów nigdy. Ciekawe co byś powiedział gdyby okazało się ze po zmianie wydechu silnik przeregulowany lepiej pracuje, i sa na to dowody w postaci wymiernych pomiarów stoperem. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Jeśli silnik na poprzednim tłumiku dobrze pracował to po co zmieniać skład mieszanki np: przestawianiem iglicy, czy innymi regulacjami. Przy tłumiku sportowym mogą minimalnie wzrosnąć lub nawet spaść obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Różnie to jest, jak miałem skutera i zmieniłem tłumik na sportowy to nie było takiej podszeby, później znów zmieniłem wydech na ZX i wtedy miał strasznego doła... Po regulacji osiągi się podwyrzszyły. Zrób jazdę próbną i zobaczysz czy regulacja jest podszebna czy nie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Jka powiedział kolega wyżej zrób jazdę próbną i wentualnie możesz skorygować>a będzie to bardziej uzasadnione niż w 4T :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Zmieniajac wydech z oryginalnego na "sportowy" zwiekszasz przeplyw spalin przez ten tlumik - sadze ze na tym to polega i wzwiazku z tym zubazasz mieszanke. Wydech i ssanie to uklad naczyn polaczonych - jezeli zubozyles mieszanke to moze warto ja wzbogacic jak pisze Tomek, choc oczywiscie wypalenie zaworow ci nie grozi.W kazdym razie uwazam ze warto sprobowac i sprawdzic jak chodzi z troche bogatszymi nastawami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Zmieniajac wydech z oryginalnego na "sportowy" zwiekszasz przeplyw spalin przez ten tlumik - sadze ze na tym to polega i wzwiazku z tym zubazasz mieszanke. Wydech i ssanie to uklad naczyn polaczonych - jezeli zubozyles mieszanke to moze warto ja wzbogacic jak pisze Tomek' date=' choc oczywiscie wypalenie zaworow ci nie grozi.W kazdym razie uwazam ze warto sprobowac i sprawdzic jak chodzi z troche bogatszymi nastawami. Adam M.[/quote'] Tłumik nie zubaża mieszanki. To tylko zależy od gaźnika. Tłumik może mieć wpływ na to czy tej mieszanki w cylindrze (w trakcie pracy silnika) będzie mniej czy więcej. To szczególnie dotyczy silników dwusuwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Jezeli w tej samej objetosci komory spalania, przy tym samym sprezaniu masz mniej mieszanki niz poprzednio, to co wypelnia ta przestrzen ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Jezeli w tej samej objetosci komory spalania, przy tym samym sprezaniu masz mniej mieszanki niz poprzednio, to co wypelnia ta przestrzen ? Adam M. Za pojęcie mieszanka przyjmuje się "mieszaninę powietrza z benzyną" w odpowiedniej proporcji, którą to wytwarza gaźnik. Wszystko co dostaje się do cylindra przechodzi przez gaźnik (chyba że występuje "lewe powietrze"). Samo powietrze nie dostaje się do cylindra - chyba że zabraknie paliwa w gaźniku, ale wtedy silnik przestanie pracować. Przestrzeń wypełniają spaliny które nie zdążyły ujść po spaleniu mieszanki. Jest to uzależnione od tłumika i to się dzieje właśnie w silnikach dwusuwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 No a co to sa spaliny?Jest to powietrze zawierajace substancje powstale po spaleniu poprzedniej porcji mieszanki paliwowo powietrznej. W zwiazku z tym dawka benzyny odmierzona przez dysze paliwowa gaznika zostanie zmieszana z czystym powietrzem pobranym przez gardziel gaznika i w komorze spalania z powietrzem zanieczyszczonym czyli spalinami.Jezeli tej czystej mieszanki bedzie tam mniej niz zalozyl konstruktor - bo przy zalozeniu "sportowego" tlumika z wiekszym przelotem wieksza czesc mieszanki trafi do ukladu wydechowego w fazie przeplukania komory spalania - to ogolnie stosunek paliwa do powietrza w komorze spalania ( tego czystego z gaznika i tego brudnego, spalin ) zmieni sie na niekorzysc paliwa, czyz nie ?Dlatego pisze ze po zalozeniu "sportowego" tlumika nastapi zubozenie mieszanki w komorze spalania. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.