Skocz do zawartości

Podrasowanie SHL,WFM,WSK


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bede brał się za remont osy, ale tam jest silniczek jak w shl m11 lub wsk lub wfm 175, wię c mam pytanko co moge zrobić żeby lepiej jeździł, tylko prosze niepiszcie że zplanować głowice, bo niewiem co to znaczy !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek dogladz powierzchnie kanalow przelotowych, a takze dolotowego i wydechowego, zeby nie bylo zadnych zadziorow. Lej paliwo nie w takin stosunku jak przewiduje instrukcja. Ja do WFM leje 1:35 i sie nie grzeje ani nie dymi prawie.Poza tym mozesz wyprzedzic troche zaplon. Ja ustawilem tak jak pisze w instrukcji to byl dosc slaby. Po wyprzedzeniu, lecz z umiarem , dostala kopa niezlego.Hmm moze swiece lepsza daj (Champion, Bosch, ja jezdze na Championie i motorek zapala niezawodnie a akumulatora niemam podpietego), w dwusuwach swieca jest wazna. Oczywiscie jesli chcesz duzego wzrostu mocy to mozesz splanowac glowice, jak to zrobic jest w ktoryms ze starych numerow SM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowanie głowicy w Osie to chyba nie jest najlepszy pomysł, chyba że silnik się nie grzeje. Planowanie głowicy to podszlifowanie jej tak aby zwiększyć stopień sprężania, co ma ogromny wpływ na moc silnika, ale niestety również na osiąganą przez niego temperatuję podczas pracy. Zawsze można jednak zastosować konkretną dmuchawę 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Tu ktoś dobrze stwierdził w ŚM jest obszerny opis jak podrasować silnik od shl m11 czyli taki jak w osie jak chcesz moge Ci tego poszukać bo mam archiwalne numery SM ale uwież mi to nie jest proste a wręcz przeciwnie miejscami wymaga naprawde dobrych umiejętności bo rasowanie nie konczyt się na zwiększeniu kompresji (palnowanie głowicy) a szczególnie w dwusuwie... jak jestes zainteresowany napisz cos może poradze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jestem dośc tempym początkującym inżynierem mechanikiem! ale skoro sie planuje głowice to niby sie ją szlifuje czyli stopień sprężania powinien malećnie? ja to sie tam nie znam juz od jakiegoś czasu poszukuje tego typu porad a w szczególności ludzi którzy robili w ten sposób jawe! ale ja to bym sie jeszcze za wydech zabrał w dwusówie ważna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie brał za rasowanie silnika w osie. Słyszałem że tam były poważne problemy z przegrzewaniem się silnika. Jeżeli podrasujesz silnik na przykład poprzez zwiększenie stopnia sprężania będzie on się bardziej nagrzewał. Tak więc jeżeli w osie fabryczny silnik się przegrzewał ten podrasowany będzie miał jeszcze większe problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Idealne wygładzenie kanału dolotowego w silniku kumpla dało kiepskie efekty.To były moje czasy "pionierskie" jesli chodzi o motocykle.lata 80-te :lol: Wtedy słyszelismy ze kanały sie wygładza więc do dzieła! A potem zdziwko 8O że efekt taki słaby a w zasadzie to było gorzej niz przed "modernizacją" Z pomocą przyszedł starsyi i bardziej doswiadczony kolega.Wziął papier ścierny 40 i ku naszemu zdziwieniu i przerazeniu wetknął go w gładki i błyszczacy kanał dolotowy i zakrecił nim porządnie kilka razy w obie strony.Pomogło.Praca silnika wróciła do normy.Nie chciał powiedzieć dlaczego tak zrobił ale w końcu powiedział ze chodzi o zawirowanie strumienia mieszanki paliwowo powietrznej i lepsze wymieszanie oraz o czas przepływu przez kanał.Jak jest gładko to mieszanka płynie szybciej i podobno nie zdązy odparować co wływa na prace silnika.Moze to i prawda.W koncu głowica została splanowana,dorobione nowa dysza główna i iglica z innym stozkiem oraz mocniej wyprzedzony zapłon.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jestem dośc tempym początkującym inżynierem mechanikiem! ale skoro sie planuje głowice to niby sie ją szlifuje czyli stopień sprężania powinien malećnie?

 

*** Stopien sprezania to stosunek objetosci komory spalania do objetosci calego cylindra. Przez planowanie glowicy zmniejszasz pojemnosc komory spalania, czyli zwiekszasz stosunek objetosci, czyli stopien sprezania.

IMHO proby rasowania Osy to kompletna pomylka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC

 

SWOJA DROGA TO ZASTANAWIAM SIE JAK ,,JUNIOR SUPORT,, NIE MOZE WIEDZIEC NA CZYM POLEGA SPLANOWANIE GŁOWICY

A CO DO OSY TO FAKT ZE PODOBNO NIE NAJLEPIEJ Z TYM CHLODZENIEM

SZKODA CZASU I PIENIEDZY

ALE JAK CHCE....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...