buba6 Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2003 Bede brał się za remont osy, ale tam jest silniczek jak w shl m11 lub wsk lub wfm 175, wię c mam pytanko co moge zrobić żeby lepiej jeździł, tylko prosze niepiszcie że zplanować głowice, bo niewiem co to znaczy !!!! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Cześć. Poszukaj w starszych numerach "ŚM", było tam dużo na ten temat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Na poczatek dogladz powierzchnie kanalow przelotowych, a takze dolotowego i wydechowego, zeby nie bylo zadnych zadziorow. Lej paliwo nie w takin stosunku jak przewiduje instrukcja. Ja do WFM leje 1:35 i sie nie grzeje ani nie dymi prawie.Poza tym mozesz wyprzedzic troche zaplon. Ja ustawilem tak jak pisze w instrukcji to byl dosc slaby. Po wyprzedzeniu, lecz z umiarem , dostala kopa niezlego.Hmm moze swiece lepsza daj (Champion, Bosch, ja jezdze na Championie i motorek zapala niezawodnie a akumulatora niemam podpietego), w dwusuwach swieca jest wazna. Oczywiscie jesli chcesz duzego wzrostu mocy to mozesz splanowac glowice, jak to zrobic jest w ktoryms ze starych numerow SM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Planowanie głowicy w Osie to chyba nie jest najlepszy pomysł, chyba że silnik się nie grzeje. Planowanie głowicy to podszlifowanie jej tak aby zwiększyć stopień sprężania, co ma ogromny wpływ na moc silnika, ale niestety również na osiąganą przez niego temperatuję podczas pracy. Zawsze można jednak zastosować konkretną dmuchawę 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2003 Tu ktoś dobrze stwierdził w ŚM jest obszerny opis jak podrasować silnik od shl m11 czyli taki jak w osie jak chcesz moge Ci tego poszukać bo mam archiwalne numery SM ale uwież mi to nie jest proste a wręcz przeciwnie miejscami wymaga naprawde dobrych umiejętności bo rasowanie nie konczyt się na zwiększeniu kompresji (palnowanie głowicy) a szczególnie w dwusuwie... jak jestes zainteresowany napisz cos może poradze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 5 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2003 niewiem jeszcze czy bede to robił, ale podpowiedz coś Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 5 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2003 Może i jestem dośc tempym początkującym inżynierem mechanikiem! ale skoro sie planuje głowice to niby sie ją szlifuje czyli stopień sprężania powinien malećnie? ja to sie tam nie znam juz od jakiegoś czasu poszukuje tego typu porad a w szczególności ludzi którzy robili w ten sposób jawe! ale ja to bym sie jeszcze za wydech zabrał w dwusówie ważna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2003 Ja bym się nie brał za rasowanie silnika w osie. Słyszałem że tam były poważne problemy z przegrzewaniem się silnika. Jeżeli podrasujesz silnik na przykład poprzez zwiększenie stopnia sprężania będzie on się bardziej nagrzewał. Tak więc jeżeli w osie fabryczny silnik się przegrzewał ten podrasowany będzie miał jeszcze większe problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 6 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2003 mówisz o osie m50 gdzie nie było żadnego chłodzenia, ale w m52 jest już wirnik na magnecie który dmucha powietrze na głowice i cylinder Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 18 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2003 Idealne wygładzenie kanału dolotowego w silniku kumpla dało kiepskie efekty.To były moje czasy "pionierskie" jesli chodzi o motocykle.lata 80-te :lol: Wtedy słyszelismy ze kanały sie wygładza więc do dzieła! A potem zdziwko 8O że efekt taki słaby a w zasadzie to było gorzej niz przed "modernizacją" Z pomocą przyszedł starsyi i bardziej doswiadczony kolega.Wziął papier ścierny 40 i ku naszemu zdziwieniu i przerazeniu wetknął go w gładki i błyszczacy kanał dolotowy i zakrecił nim porządnie kilka razy w obie strony.Pomogło.Praca silnika wróciła do normy.Nie chciał powiedzieć dlaczego tak zrobił ale w końcu powiedział ze chodzi o zawirowanie strumienia mieszanki paliwowo powietrznej i lepsze wymieszanie oraz o czas przepływu przez kanał.Jak jest gładko to mieszanka płynie szybciej i podobno nie zdązy odparować co wływa na prace silnika.Moze to i prawda.W koncu głowica została splanowana,dorobione nowa dysza główna i iglica z innym stozkiem oraz mocniej wyprzedzony zapłon. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 18 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2003 Może i jestem dośc tempym początkującym inżynierem mechanikiem! ale skoro sie planuje głowice to niby sie ją szlifuje czyli stopień sprężania powinien malećnie? *** Stopien sprezania to stosunek objetosci komory spalania do objetosci calego cylindra. Przez planowanie glowicy zmniejszasz pojemnosc komory spalania, czyli zwiekszasz stosunek objetosci, czyli stopien sprezania.IMHO proby rasowania Osy to kompletna pomylka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 18 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2003 CZESC SWOJA DROGA TO ZASTANAWIAM SIE JAK ,,JUNIOR SUPORT,, NIE MOZE WIEDZIEC NA CZYM POLEGA SPLANOWANIE GŁOWICYA CO DO OSY TO FAKT ZE PODOBNO NIE NAJLEPIEJ Z TYM CHLODZENIEMSZKODA CZASU I PIENIEDZY ALE JAK CHCE.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 19 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2003 dobra, temat skończony, osy nie ruszam!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.