turbo1988 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 (edytowane) to powodzenia z zaplonem smile.gif mam elektronika VAPE, na 1000% się nie przestawi bo nie mam jak fakt mz ma tarcze z przodu w jawie bębny są tragiczne....bębny to tragedia ale da się z tym jeździć i przeglądy przechodzą MZ masz skrzynie 5 biegowa i nie wydłubiesz sobie kolanem oka przy zmianie biegu;]i co daje te pięć biegów, chyba tylko to że wiecej sie namachasz, apropo mz jest mniej elastyczna i dlatego ma 5 biegów.a jak se wydłubałeś oko przy zmianie biegów w jawie, miałeś głowe przy baku :) W MZ nie ma mowy o luzujacych sie sprzychach pekajacych bakach, reflektorze świecocym na długich w niebo. Teraz rozumiesz dlaczego MZ sa deczko lepsze.to w jawach luzują się szprychy :flesje: ciekawe :cool: a baki pękają bo goście źle je montuja i to tylko dlatego,a czasami lubie pooślepiać ludzi :flesje: wegłóg mine mz i jawa to te sam poziom, tylko jawe przba mocno skręcić :crossy: przyśpiesza lepiej ale vmax ma gorszy no i jawka ma dźwięk i wygląd a mzeta ma dźwięk jak simson może i mz lepiej przyśpiesza ale ten dźwięk jawy to jest coś :) pozatym jawa jest tyle razy tańsza że za cene mz etz 250 można zrobić mega wypas jawke ja swoją kupiłem za 1100zł troche drogo ale chodzi SUPER a za dobrą 251 wołają około 1500zł Edytowane 2 Lipca 2008 przez turbo1988 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 jak zamierzacie sie klocic to jest specjalny temat o tym co lepsze jawa czy mz bo widze ze do tego zmierzacie :bigrazz: a tego typu rzeczy nie maja konca :buttrock: nie raz to bylo przerabiane na tym forum, kazdy bedzie trzymal swego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 (edytowane) jak zamierzacie sie klocic to jest specjalny temat o tym co lepsze jawa czy mz bo widze ze do tego zmierzacie :P a tego typu rzeczy nie maja konca :) nie raz to bylo przerabiane na tym forum, kazdy bedzie trzymal swego :icon_mrgreen: Tak ja móiwsz kolego,kazdy chwali swoje. Ja miałem ETZke i to super sprzęd. a co do tego ze przy zmianie biegu kolename wydłubie sobie oczy to zgadzam sie w 100%,luz pomiędzy zmienią biegów jest ogromny,trzeba podnieść całą noge aby zmienić bieg, w MZ biegi chodzą jak w mojej DRce:) a zapłon to kwestia czasu,jak sie zacznie sypac to bedziesz płakać. To po co chciales MZ skoro ma dzwięk jak simson i według Ciebie Jawa jest lepsza? było trza odrazu szukac Jawy a nie MZ skoro jest gorsza. Pozdrawiam. Edytowane 3 Lipca 2008 przez Włochaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo1988 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 To po co chciales MZ skoro ma dzwięk jak simson i według Ciebie Jawa jest lepsza? było trza odrazu szukac Jawy a nie MZ skoro jest gorsza.bo mz była za 700zł :lalag: i była na chodzie, apropo keidyś tszeba zaryzykować ;) a s tym dzwięke jak simek bym se poradził wybebeszając wydech, a mz jest lepsza by poszaleć po lesie i jeździć na kole i palić gume, a na trasy się nie nadaje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 bo mz była za 700zł :lalag: i była na chodzie, apropo keidyś tszeba zaryzykować ;) a s tym dzwięke jak simek bym se poradził wybebeszając wydech, a mz jest lepsza by poszaleć po lesie i jeździć na kole i palić gume, a na trasy się nie nadaje :) Na szalenie po lesie taki motor ci dlugo niepozyje, jak chcesz odstawiac tego typu akcje to kup sobie jakiegos crossa chycby CZ z tych starszych rocznikow 125 na poczatek by Ci starczylo pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo1988 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 myślałem o cz cross ale ciężko jest tarfić taką z możliwościa rejestracji,a tą jawą będe jeździł po trasach,a narazie do lasu musi mi wystarczyc jawka 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Mam w domu oba motocykle obna sa moje a nie wujka stryjka czy brata. Jawa to cholerny muł zapłon elektroniczny tu nie chodzi o przestawienie sie zapłonu tylko o bład w ustawieniu wykorbień. Wał lubi sie przesunac na czopie i juz mamy inne wykorbienie. MZ mozna kupić z zapłonem elektronicznym był on pakowany od 89czy 88 roku. Dźwiek jawy jest niczym przy dzźwieku CZ. V-max obu motocykli jest poruwnywalny Mz ts/1 z 78 roku zamyka mi szafe a zegar od jawy który mam wstawiony wskazuje wtedy prekosc 160km/h czyli jakies 140-135km/h. Jawa tez ukazała mi 160km/h czyli sprzety leca tyle samo;] MZ ma lepsze przednie zawieszenie, koła nie wymagaja poprawek co 1000km. W jawie jak nie dociagne sprzych to może być źle. 5 biegów hmm nie musze machać delikatny ruch noga i juz jest wyższy bieg, wieksza liczba biegów daje spory komfort jazdy ale jak dlamnie i tak powinno być ich 6. Zreszta nie piszmy o tym co można przerobić tylko o tym jak jest w oryginale. Padajaca skrzynia w jawie to niestety nie bajka przyczyna jest duzy skok dźwigni i czesto kierowca niedobija biegu. Co do spalania MZ pali od 4,5 do 6 jawa odpowiednio o 0,5 wiecej. Czeski sprzet widze jako bardziej turystyczny, wbijasz 4 i sie toczysz. Mz jako bardziej motocykl miejski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 wszystko zalezy od stanu , mialem 2x MZ 251 - pierwsza cud malina , kupiona od chlorka z wioski , zadbana i odpicowana , absolutnie bezawaryjna , po roku mi ja skradziono , wiec kupilem inna za pare miesiecy , tu niestety garaz byl moim domem , skrzynia padala co 3 miesiace ( tryby , wodziki) , zaplon sie gubil mimo wymiany calego zaplonu na nowy , korba siadla 2 razy , pierscienie lamaly sie na kanalach itd...juz kleila mi sie siekiera do rak. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 heheheh dobre;) naprawde miałes pecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 no koniec jej zywota nie moglem dojsc czemu gasnie albo w ogole nie odpala , zwalalem wine na zaplon ale ten caly wymienilem... aku mialem nowe. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Ja miałem tak samo, miałem MZ bez papieru za 230zł całkiem rozwaloną,chciłem ją wyremontowac. Ale ciagle sie cos sypało,jak nie sprzęgło,to gaznik,jak nie gaznik to zapłon,przednie lagi sie rozkraczyły i sprzedałem ją za 550 do opola poszła :) :D a puzniej kupiłem jeszcze jedną etke, to złego słowa sobie powiedziec niedam, wszystko mi cacy chodziło,nigdy niegrzebałem,paliła zawsze na szczała.Mowa tu o 150tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 nie no nie ma co spekulować jawa technologicznie jest może nie tyle do tyłu co jest po prostu mniej udana....... ja dziś jechałem mz etz 250 pierwszy raz w życiu i powiem że faktycznie kultura pracy tego silnika jest niesamowita chodzi tak cicho że można szeptem rozmawiać z tym że czy to jest zaletą to bo ja wiem ( ja tam lubie pierdzikółka ) koła nie wymagaja poprawek co 1000km. wueska z całym szacunkiem ale odnosze wrażenie że po prostu wyciągasz wnioski z eksploatacji jednego konkretnego modelu i przekładasz to nad wade fabryczną wszystkich :D ja miałem w wiejskim crosie z ts350 orginalne koła tylko opony kostka i nawet na tym skakałem i jedyne co to od zderzenia z drzewem miałem 8-mke z przodu a pozatym nie miałem jakiś problemów żeby szprychy sie odkręcały.....a w takich warunkach jak te koła jeździły to nie zdziwiłbym sie jakby sie odkręcały :D myślałem o cz cross ale ciężko jest tarfić taką z możliwościa rejestracji, nie ma cz cross z możliwościa rejestracji chyba że jakiś przekręt w stylu silnik od cz w ramie od jawy czy coś.. cz cross jest dosyć specyficzna trudna w opanowaniu ze względu na charakterystyke silnika tam nie ma że nie umiem jeździć to nie będe przekraczał 6tys obr/min bo do 6tys obr/min to ma moc komarka i nie jedzie....a z kolei wysoko dostaje strzała jakby na nitro była :D i naprawdę jej 28KM to nie to co 21KM mz czy 24KM jawy zupełnie inne przyśpieszenie ma i kop tam nie ma kompromisów albo stoisz albo ruszasz z fontanną piachu......jazda nią przez początkującego to rodeo z krwi i kości naprawdę cięzko ją wyczyć na tyle żeby miała kopa i żebyś był ją w stanie jeszcze opanować ..........bynajmniej taka niegrzeczna jest 250 na stykowym zapłonie..... początkującemu więcej satysfakcji da wiejski cros w mocniejszej wersji (na bazie mz 250 czy jawy 350 )aczkolwiek jeśli uważasz że jesteś na siłach to proszę bardzo :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 http://www.demonos.vipserv.org//content/view/457/64/ Jawerzy o jawach. Nie pieprzcie mi tu;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Mam Jawa CZ 350. + Zapłon się nie przestawia.+ Pali mniej od MZ.+ Wygląda lepiej niż MZ.-/+ Bębny no niby tragedia ale nie leci płyn z zbiorniczka jak w etz.+ Długie światła nie padają w niebo, zmiana żarówek R2 na 75/75W daje bardzo dużo.+ Lepiej sie siedzi, ma charakterystyczny dźwięk.- Gorzej przyśpiesza od MZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 (edytowane) po 1 jawa pali wecej od mz , sprawdzone organoleptycznie ( no chyba ze twoja jawa pali mniej niz 4/100) , co do hamulca to kupujesz pompke od japonca za 100 zl i zapominasz o niej. Czy wyglada lepieej tu bym polemizowal , bo 251 ma naprawde ladne i nowoczesne krztalty. W ETZ masz juz H4 , wiec znacznie nowoczesniejsza budowa lampy. W MZ brak lancuszka napedu wstepnego , zreszta co tu gadac, 1 garnek jeden kolopot :banghead:. Edytowane 5 Lipca 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.