Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to powodzenia z zaplonem smile.gif

mam elektronika VAPE, na 1000% się nie przestawi bo nie mam jak

 

fakt mz ma tarcze z przodu w jawie bębny są tragiczne....

bębny to tragedia ale da się z tym jeździć i przeglądy przechodzą

 

MZ masz skrzynie 5 biegowa i nie wydłubiesz sobie kolanem oka przy zmianie biegu;]

i co daje te pięć biegów, chyba tylko to że wiecej sie namachasz, apropo mz jest mniej elastyczna i dlatego ma 5 biegów.

a jak se wydłubałeś oko przy zmianie biegów w jawie, miałeś głowe przy baku :)

 

W MZ nie ma mowy o luzujacych sie sprzychach pekajacych bakach, reflektorze świecocym na długich w niebo. Teraz rozumiesz dlaczego MZ sa deczko lepsze.

to w jawach luzują się szprychy :flesje: ciekawe :cool:

a baki pękają bo goście źle je montuja i to tylko dlatego,a czasami lubie pooślepiać ludzi :flesje:

wegłóg mine mz i jawa to te sam poziom, tylko jawe przba mocno skręcić :crossy:

 

przyśpiesza lepiej ale vmax ma gorszy

 

no i jawka ma dźwięk i wygląd a mzeta ma dźwięk jak simson

może i mz lepiej przyśpiesza ale ten dźwięk jawy to jest coś :)

 

pozatym jawa jest tyle razy tańsza że za cene mz etz 250 można zrobić mega wypas jawke

ja swoją kupiłem za 1100zł troche drogo ale chodzi SUPER a za dobrą 251 wołają około 1500zł

Edytowane przez turbo1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamierzacie sie klocic to jest specjalny temat o tym co lepsze jawa czy mz bo widze ze do tego zmierzacie :P a tego typu rzeczy nie maja konca :) nie raz to bylo przerabiane na tym forum, kazdy bedzie trzymal swego :icon_mrgreen:

Tak ja móiwsz kolego,kazdy chwali swoje. Ja miałem ETZke i to super sprzęd. a co do tego ze przy zmianie biegu kolename wydłubie sobie oczy to zgadzam sie w 100%,luz pomiędzy zmienią biegów jest ogromny,trzeba podnieść całą noge aby zmienić bieg, w MZ biegi chodzą jak w mojej DRce:) a zapłon to kwestia czasu,jak sie zacznie sypac to bedziesz płakać. To po co chciales MZ skoro ma dzwięk jak simson i według Ciebie Jawa jest lepsza? było trza odrazu szukac Jawy a nie MZ skoro jest gorsza.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Włochaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co chciales MZ skoro ma dzwięk jak simson i według Ciebie Jawa jest lepsza? było trza odrazu szukac Jawy a nie MZ skoro jest gorsza.

bo mz była za 700zł :lalag: i była na chodzie, apropo keidyś tszeba zaryzykować ;)

a s tym dzwięke jak simek bym se poradził wybebeszając wydech, a mz jest lepsza by poszaleć po lesie i jeździć na kole i palić gume, a na trasy się nie nadaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mz była za 700zł :lalag: i była na chodzie, apropo keidyś tszeba zaryzykować ;)

a s tym dzwięke jak simek bym se poradził wybebeszając wydech, a mz jest lepsza by poszaleć po lesie i jeździć na kole i palić gume, a na trasy się nie nadaje :)

 

 

Na szalenie po lesie taki motor ci dlugo niepozyje, jak chcesz odstawiac tego typu akcje to kup sobie jakiegos crossa chycby CZ z tych starszych rocznikow 125 na poczatek by Ci starczylo

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu oba motocykle obna sa moje a nie wujka stryjka czy brata. Jawa to cholerny muł zapłon elektroniczny tu nie chodzi o przestawienie sie zapłonu tylko o bład w ustawieniu wykorbień. Wał lubi sie przesunac na czopie i juz mamy inne wykorbienie. MZ mozna kupić z zapłonem elektronicznym był on pakowany od 89czy 88 roku. Dźwiek jawy jest niczym przy dzźwieku CZ. V-max obu motocykli jest poruwnywalny Mz ts/1 z 78 roku zamyka mi szafe a zegar od jawy który mam wstawiony wskazuje wtedy prekosc 160km/h czyli jakies 140-135km/h. Jawa tez ukazała mi 160km/h czyli sprzety leca tyle samo;]

MZ ma lepsze przednie zawieszenie, koła nie wymagaja poprawek co 1000km. W jawie jak nie dociagne sprzych to może być źle. 5 biegów hmm nie musze machać delikatny ruch noga i juz jest wyższy bieg, wieksza liczba biegów daje spory komfort jazdy ale jak dlamnie i tak powinno być ich 6.

 

 

Zreszta nie piszmy o tym co można przerobić tylko o tym jak jest w oryginale.

 

 

Padajaca skrzynia w jawie to niestety nie bajka przyczyna jest duzy skok dźwigni i czesto kierowca niedobija biegu.

 

Co do spalania MZ pali od 4,5 do 6 jawa odpowiednio o 0,5 wiecej.

 

Czeski sprzet widze jako bardziej turystyczny, wbijasz 4 i sie toczysz. Mz jako bardziej motocykl miejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od stanu , mialem 2x MZ 251 - pierwsza cud malina , kupiona od chlorka z wioski , zadbana i odpicowana , absolutnie bezawaryjna , po roku mi ja skradziono , wiec kupilem inna za pare miesiecy , tu niestety garaz byl moim domem , skrzynia padala co 3 miesiace ( tryby , wodziki) , zaplon sie gubil mimo wymiany calego zaplonu na nowy , korba siadla 2 razy , pierscienie lamaly sie na kanalach itd...juz kleila mi sie siekiera do rak.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no koniec jej zywota nie moglem dojsc czemu gasnie albo w ogole nie odpala , zwalalem wine na zaplon ale ten caly wymienilem... aku mialem nowe.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo, miałem MZ bez papieru za 230zł całkiem rozwaloną,chciłem ją wyremontowac. Ale ciagle sie cos sypało,jak nie sprzęgło,to gaznik,jak nie gaznik to zapłon,przednie lagi sie rozkraczyły i sprzedałem ją za 550 do opola poszła :) :D a puzniej kupiłem jeszcze jedną etke, to złego słowa sobie powiedziec niedam, wszystko mi cacy chodziło,nigdy niegrzebałem,paliła zawsze na szczała.

Mowa tu o 150tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie ma co spekulować jawa technologicznie jest może nie tyle do tyłu co jest po prostu mniej udana.......

 

ja dziś jechałem mz etz 250 pierwszy raz w życiu i powiem że faktycznie kultura pracy tego silnika jest niesamowita chodzi tak cicho że można szeptem rozmawiać z tym że czy to jest zaletą to bo ja wiem ( ja tam lubie pierdzikółka )

 

koła nie wymagaja poprawek co 1000km.

wueska z całym szacunkiem ale odnosze wrażenie że po prostu wyciągasz wnioski z eksploatacji jednego konkretnego modelu i przekładasz to nad wade fabryczną wszystkich :D ja miałem w wiejskim crosie z ts350 orginalne koła tylko opony kostka i nawet na tym skakałem i jedyne co to od zderzenia z drzewem miałem 8-mke z przodu a pozatym nie miałem jakiś problemów żeby szprychy sie odkręcały.....a w takich warunkach jak te koła jeździły to nie zdziwiłbym sie jakby sie odkręcały :D

 

 

myślałem o cz cross ale ciężko jest tarfić taką z możliwościa rejestracji,

nie ma cz cross z możliwościa rejestracji chyba że jakiś przekręt w stylu silnik od cz w ramie od jawy czy coś..

 

cz cross jest dosyć specyficzna trudna w opanowaniu ze względu na charakterystyke silnika tam nie ma że nie umiem jeździć to nie będe przekraczał 6tys obr/min bo do 6tys obr/min to ma moc komarka i nie jedzie....a z kolei wysoko dostaje strzała jakby na nitro była :D i naprawdę jej 28KM to nie to co 21KM mz czy 24KM jawy zupełnie inne przyśpieszenie ma i kop tam nie ma kompromisów albo stoisz albo ruszasz z fontanną piachu......jazda nią przez początkującego to rodeo z krwi i kości naprawdę cięzko ją wyczyć na tyle żeby miała kopa i żebyś był ją w stanie jeszcze opanować ..........bynajmniej taka niegrzeczna jest 250 na stykowym zapłonie.....

 

początkującemu więcej satysfakcji da wiejski cros w mocniejszej wersji (na bazie mz 250 czy jawy 350 )aczkolwiek jeśli uważasz że jesteś na siłach to proszę bardzo :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jawa CZ 350.

 

+ Zapłon się nie przestawia.

+ Pali mniej od MZ.

+ Wygląda lepiej niż MZ.

-/+ Bębny no niby tragedia ale nie leci płyn z zbiorniczka jak w etz.

+ Długie światła nie padają w niebo, zmiana żarówek R2 na 75/75W daje bardzo dużo.

+ Lepiej sie siedzi, ma charakterystyczny dźwięk.

- Gorzej przyśpiesza od MZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 jawa pali wecej od mz , sprawdzone organoleptycznie ( no chyba ze twoja jawa pali mniej niz 4/100) , co do hamulca to kupujesz pompke od japonca za 100 zl i zapominasz o niej. Czy wyglada lepieej tu bym polemizowal , bo 251 ma naprawde ladne i nowoczesne krztalty. W ETZ masz juz H4 , wiec znacznie nowoczesniejsza budowa lampy. W MZ brak lancuszka napedu wstepnego , zreszta co tu gadac, 1 garnek jeden kolopot :banghead:.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...