Skocz do zawartości

Lozysko glowki ramy


Rabix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie zapytanie, kiedy jade na moto i zaczynam hamowac dosc ostro to na kierownicy wyczuwam lekkie drgania, czy moze to byc lozysko w glowce ramy czy inna przyczyna? Sprzet to GSX-R 600 przebieg kolo 22000km.

Pozdrawiam i dziekuje za wszelke informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o hamulec przedni to może mieć bicie tarcza hamulcowa lub może niewyważone koło przednie. Aby sprawdzić luz łożyska to należy np. wcisnąć hamulec przedni i popychać energicznie motocykl do przodu i tyłu. Inny sposób to ustawić na stopkach centralnych tak, aby koło przednie nie dotykało ziemi i szarpać do przodu i tyłu trzymając za teleskopy w okolicy mocowania koła. Jeśli jest luz to będzie wyczuwalny (tym sposobem można sprawdzić luz na teleskopach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o hamulec przedni to może mieć bicie tarcza hamulcowa lub może niewyważone koło przednie. Aby sprawdzić luz łożyska to należy np. wcisnąć hamulec przedni i popychać energicznie motocykl do przodu i tyłu. Inny sposób to ustawić na stopkach centralnych tak' date=' aby koło przednie nie dotykało ziemi i szarpać do przodu i tyłu trzymając za teleskopy w okolicy mocowania koła. Jeśli jest luz to będzie wyczuwalny (tym sposobem można sprawdzić luz na teleskopach)[/quote']

Jesli chodzi o tarcze to raczej watpie poniewaz nie zawsze sie to dzieje a przy zwichrowanej tarczy mialoby to miejsce podczas kazdego hamowania. Podczas sprawdzania z wcisnietym przednim hamulcem nie wyczuwam zadnych luzow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabix napisał:

Jesli chodzi o tarcze to raczej watpie poniewaz nie zawsze sie to dzieje a przy zwichrowanej tarczy mialoby to miejsce podczas kazdego hamowania

Nie chodzi o zwichrowanie tarczy, tylko jej luz na mocowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie jest to wina łożyska w główce ramy. Należałoby się dokładniej przyjrzeć tarczy hamulcowej i klockom. Proponuję jeszcze sprawdzić mocowanie silnika - może to być przyczyną drgań.

 

[ Dopisane: 07-03-06, 19:0 ]

Jeszcze jedno - może koło ma niwielkie bicie i uwidacznia się ono przy ostrym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami luzu na główce nie wyczuejsz przy zaciśnieciu klamki hamulca i ruszaniu tył przód. Dopiero podczas jazdy prz np podjezdzie na kraweznik czy przy trafieniu w jedna z naszych kochanych dziur mozna usłyszeć stuk, którego nie wykryjemy w garazu.

 

zacznij od głóki potem będziemy myślec dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym razie w podany sposob mozesz wyeliminowac luz glowki ramy.

GSXR600 nie ma chyba centralki, ale trzeba ja podeprzec centralnie i zlapawszy za koncowki teleskopow probowac je ruszyc przod / tyl.

Tez nie sadze zeby byl to luz glowki, moze luz na samych slaiderach ( czesc ruchoma teleskopu ).

Ktory to rocznik, bo po takim przebiegu to wszystko w przednim zawieszeniu powinno dzialac bez pudla ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...