Skocz do zawartości

CrashPady Honda


Rekomendowane odpowiedzi

pomysl fajny, tylko pytanie, czy przy glebie wytrzymają, czy ta częśc ramy się nie wygnie i czy mocowanie wtego wytrzyma. Jak to w ogołe jest mocowane? Na "ścisk?

 

jak na ścisk , przecie widać szpilke jak byk..... wkreca się w ramę jak większość tego typu rozwiązań... sam nie wiem co myśleć juz , nie wiem czy nie jest to bezpieczniejsze rozwiazanie , bo tamte "bezinwazyjne" wydaje mi sie że zabardzo z przodu są zamocowane i po oparciu na tym może się cos przytrzec , ... niech ktos zrobi próbę jak założy te bez wiercenia i położy moto na boku i zobaczy czym jeszcze dotyka do ziemi ... a ktos ktoma tradycyjne np. Zalmen niech zrobi podobna próbę... zobaczymy które rozwiazanie skuteczniejsze... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko... jutro bede wygrzebywal grata z garazu to go probnie poloze i zobaczymy co i jak :banghead: moze nawet rypne jakies foty i wieczorkiem gdzies wrzuce.

 

Pozdrawiam

 

elegancko ;) jeszcze patrykcbr zapoda podobne zdjęcia albo opis przynajmniej i będzie całkowita jasność w temacie :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja właśnie mówiłem o tych "bezinwazyjnych" padach.

Wczoraj się przyglądałem moto i wygląda na to, że pad wystaje wystarczająco daleko, by uchronić plastiki i dekielek silnika.

A je sli będzie za krótkie to widać, ze są tam śruby i można końcówke zminić na dłuższą, tylko zastanawiam się jak te "bezinwazyjne" bedą się sprawowały podaczas szlifu, czy siła lecącego motocykla nie przesunie ich, ale nie urwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecalem tak zrobilem. W czwartek rano wytoczylem maszyne na podworko, porozkladalem szmaty i polozylem na lewym, a potem na prawym boku i obfotografowalem. Zdjecia do obejrzenia pod tym adresem:

http://www.staff.amu.edu.pl/~zalmen3/CBR/100_0196.JPG

dalsze fotki mozna obejrzec zmieniajac ostatnia liczbe w linku az do 0204.

Komentarz slowny:

Lewa strona, tak jak podejrzewaliscie opiera sie na deklu i padzie, dodatkowo tyl na podstawce centralnej i podnozku (ktory jak wiadomo sie zlozy), owiewki nie dotykaja ziemi. Problemem mojego typu padow jest fakt, ze lewy jest na tyle blisko drugiego punktu podparcia (dekla), ze istnieje duze prawdopodobienstwo przelewarowania motocykla i obtarcie jego gornej czesci :) .

Strona prawa opiera sie na tlumiku i padzie, podobnie jak przy stronie lewej owiewki nie dotykaja podloza, dotyka go rowniez podnozek. Dziki sporej odleglosci glownych punktow podparcia (tlumik i pad) prawdopodobienstwo przelewarowania motocykla jest znacznie mniejsze.

Ogolnie zagrozone sa rowniez lusterka, a co za tym idzie - stelaz i czacha. Moje kirunki nie dotknely ziemi, ale sa one dosc krotkie; oryginalne moga zachaczyc.

Szczerze powiem, ze jestem zawiedziony, szczegolnie lewa strona i sadze, ze takie pady sprawdzaja sie tylko przy parkingowce, a podczas szlifu nie wiele dadza :P .

Warto przypomniec, ze moje pady zostaly skocone, od nowosci byly o 4 cm dluzsze i mialy po 15 cm. Taka jednak dlugosc wytwarzala ramie i grozila polamaniem ramy w skutek silnego uderzenia podczas upadku. Jednak nawet te 15 cm nie chronilo lewej pokrywy silnika (sprawdzilem poprzez uniesienie sprzeta tak, zeby pad byl 4 cm nad ziemia i nadal dekiel dotykal).

To tyle z mojej strony; niech ktos teraz przetestuje te bezinwazyjne. Na fotkach nr 0192 do 0195 mozna zobaczyc mniej wiecej jak ogolnie sie prezentuja chrashpady po zamontowaniu.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli "lipa" Uszkodzneiu nie ulegną tylko plastiki. tumik, dekielek, kierunki ida w cholerę.

A jesteś pewien Zalmen, ze dłuższe o te 4 cm stanowiłyby zagrożenie dla ramy? A może wystarczyło skrocić je tylko o 2 cm, to by uchroniło dekleiek. Hmm ciezka sprwa.

Przypuszczam, ze podobnie będzie w przypadku bezinwazyjnych. Ale najlepiej niech ktoś na Twój wzór zrobi fotorelację z kontrolowanego przewracania sprzeta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy napewno ramie bylo by wystarczajaco duze, zeby wylamac rame, ale szczerze mowiac wole nie ryzykowac. Jakis czas temu byla dyskusja na forum (chyba latem) w dziale mechaniki na temat dlugosci padow i tam wiekszosc twierdzila, ze powinny one miec okolo 10 cm. Moje maja teraz po 11 cm z cego okolo 0,5-0,7 cm wchodzi w fabryczne wyzlobienia w ramie. Jak juz pisalem po podniesieniu moto o te 4 cm dekiel nadal dotykal ziemi. Wlasciwie to motocykl opiera sie na pokrywie juz przy niewiele wiekszym pochyleniu niz przy zakrecie pokonywanym na krawedzi opony.

Mysle, ze ta druga wersja padow bedzie miala ta przewage, ze beda znacznie dalej od dekla, a co za tym idzie maszyna nie bedzie miala tendencji do przechylenia sie i oparcia na gornej swej czesci (bak, czacha).

A tak apropos, to tlumika nie da sie raczej zabezpieczyc w jakis logiczny sposob... chyba, ze wepchnie sie go pod siedzenie jak jest to w CBR 600 RR :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zalmen3

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Zalmen :unsure: coś już wiemy , ogólnie cudów nie ma się co spodziewać , wiadomo że przy szlifie trzeba mieć kupe szczęścia żeby obyło się bez strat... ogólnie to wygląda to nieźle poza tymdeklem lewym :blink: i tak jak mówisz motocykl sunąć po asfalcie może się gibnąć na bak itp... więc to mnie tylko niepokoii , ale podejrzewam, że podobnie może być (pokrywa altka) w tych bezinwazyjnych wynalazkach... :)

 

no cóż czekamy teraz na relację posiadaczy rozwiązania nr 2 :) przypłynęły już :rolleyes: :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...