Baron Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Witam? Mam pytanie, jaki olej najlepiej zalać do XT? Dodam, że wymieniam olej od razu z filtrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Syntetyk ...W50. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Jak to stara XTka to nie wiem czy pełny syntetyk to dobre rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 polsyntetyk lub syntetyk min 15W50 jako ze chlodzony powietrzem jak latasz w terenie to lej i 20W50 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 20w40 zaleca producent ja bałbym sie zalewac juz syntetyk to jest stara maszyna jezeli juz była jezdzona w kraju to na bank nie była jezdzona na syntetyku a jak zalejesz go moze cie cały nagar spłyynac i rozpieprzyc silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 3TB, rok 93'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 polsyntetyk lub syntetyk min 15W50 jako ze chlodzony powietrzem jak latasz w terenie to lej i 20W50Ten ostatni olej darujmy sobie. Strasznie skleja sprzęgło na zimno i jest mineralny. Lejmy oleje które nie gęstnieją aż tak jak 20W...Pełny syntetyk leć i nie kombinować, zwłaszcza że różnica w cenie jest do przełknięcia. Co do własciwiści myjących, to obecne mineralne myją tak samo jak syntetyki. Charakteryzują się taką samą właściwością rozpuszczania starych osadów i zapobiagania osadzaniu się nowych.Olej syntetyczny ma najdłuższą żywotność w danych warunkach. najdłużej utrzymuje parametry filmu, odporność na spienienie i klasę lepkości jaka jest deklarowana na opakowaniu. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 co do własciwosci myjacych to bede sie upierał tylko syntetyki maja ta zaletemineralki maja teraz w najlepszym przypadku to iz wytwazaja mało nagaru wystarczy przeczytac ulotke z tytlu opakowania i wszystko bedzie wiadomo ja do tego moto bym juz sie bał zalac syntetyk bezpieczniej juz zalac połsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gerg Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Castrol GP 20W40 SG jest polecany przez Yamahę. ja też ci syntetyka nie polecam, cytuję : "Czy warto używać olejów syntetycznych? W przypadku silników o dużym przebiegu stosowanie olejów syntetycznych może być problematyczna, gdyż oleje te zawierają znaczne ilości dodatków myjących - więcej niż oleje mineralne. Zdarzyć się może, że sprawny (ale wypracowany) silnik zalany doskonałym olejem syntetycznym zacznie dymić, straci ciśnienie sprężania, a ciśnienie oleju niebezpiecznie spadnie. Będzie to wynikiem wypłukiwania osadów, które do tej pory uszczelniały silnik. Wlanie nowoczesnego oleju do silnika, który do tej pory pracował wyłącznie na byle jakim oleju mineralnym spowoduje techniczną katastrofę. Masa rozpuszczonych przez nowy olej złogów i smoły może skutecznie zablokować kanały i smok pompy, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia silnika. Jedynym na to sposobem jest używanie dobrych olejów, lecz o jak najniższej specyfikacji, czyli o najmniejszej możliwej ilości dodatków (mała liczba zasadowa TBN)"© Technika Motoryzacyjna, © Katalog Motocykle Świata, © Świat Motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Castrol GP 20W40 SG jest polecany przez Yamahę. To nie mozna wlać lepszego?20 to bardzo słaba klasa lepkości na zimno. Taki olej jest mocno irytujacy jeśli chodzi o pracę sprzęgła na zimno. Ciągnie niemiłosiernie i utrudnia znalezienie luzu zanim silnik się rozgrzeje.40 to równie słaba klasa lepkości na gorąco. Podczas katowania w terenie, gdzie błoto zalepia żeberka taki olej prędzej straci lepkość i właściwości smarowe niż olej 50.Co do właściwości myjących, to zgadzam się że mogą powstać wycieki. Jednak teoria o spadku ciśnienia sprężania może być wiarygodna dla kogoś kto nie wie jak działa silnik i jak jest budowany. To samo jeśli chodzi o ciśnienie oleju. Od kiedy to osady gwarantują ze ciśnienie nie spadnie? Pomijam fakt że w XT600 tylko wałki rozrządu są łożyskowane ślizgowo, a wał korbowy tocznie.Wycieki mogą wystąpić, doświadczyłem tego w 125p który jeździł całe życie na Selektolu i wlaliśmy Lotosa mineralnego. Nowoczesny olej mineralny tak wymył silnik, że puściła uszczelka pod deklem głowicy i zapchało odśrodkowy filtr oleju pod szajbą. Po zmianie uszczelki wycieków dalszych nie było. A pomysł na otwarcie filtra przyszedł z ciekawości. Skoro wymyło wszystko spod uszczelki, to ciekawe co jest w filtrze? Był syf konsystencji laku.Więcej przygód z fiatem nie było. Osiągi nie pogorszyły się a praca nie była głośniejsza.Co do motocykli, to leję od dwóch lat mineralnego motula 20W50 który jest najtańszym olejem klasy 50 na gorąco na rynku. Zero osadów i innych nagarów. Nie ma co się cackać. Nawet jeżeli wystapi jakić wyciek w XT, to prędzej czy później by wystąpił. A cały silnik można uszczelnić bez wyjmowania z ramy. O ile był złożony fabrycznie i nikt nie grzebał. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 co do własciwosci myjacych to bede sie upierał tylko syntetyki maja ta zaletemineralki maja teraz w najlepszym przypadku to iz wytwazaja mało nagaru wystarczy przeczytac ulotke z tytlu opakowania i wszystko bedzie wiadomo ja do tego moto bym juz sie bał zalac syntetyk bezpieczniej juz zalac połsyntetykTemat był milion razy polecam stronke http://www.mototec.pl/oferta/oleje.php liczba zasadowa to jest liczba TBN a więc charakteryzuje włąściowści myjące-syntetyki mają ok 9-10 mineralny Shella też ma prawie 10,półsyntetyki mają 9 więc małe różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Sugerowanie się nazwą oleju zamiast liczbą TBN przypomina liczenie biegów zamiast słuchania silnika reagowania na zachowanie maszyny. Widać wyraźnie na zapodanym linku że są oleje mineralne o lepszych właściwościach myjących nią półsyntetyki. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.